Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد لطفی سه شنبه با اشاره به برگزاری چهارصد نشست ستاد مدیریت دانشگاهی کووید ۱۹ در این دانشگاه افزود:دو هزار و ۱۷۸ مصوبه از ابتدا تاکنون که با هدف کاهش آسیب های ناشی از این بحران و تامین سلامت عمومی تصویب شده است.

وی ادامه داد: مقابله با موج های کرونا، استقامت کارکنان درگیر با بیماری کووید۱۹ در بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان استان و برگزاری نشست های منظم روزانه، نشان دهنده غیرت، تعهد و احساس مسوولیت مسوولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این روزهای بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لطفی با ابراز تاسف نسبت به جان باختن ۲۸ هم استانی دیگر در شبانه روز گذشته به دلیل کرونا گفت: ۱۳ نفر از این تعداد، معادل ۴۲درصد در گروه سنی زیر ۶۰ سال قرار داشتند.

بستری ۴۶۱ بیمار جدید مشکوک و مبتلا به کرونا  طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز  آخرین وضعیت کرونا  در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، شانزدهم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ هم استانی را در اثر کرونا از دست دادیم و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۶ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

روح الله حسینی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۱۳تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۸۴ هزار و ۶۱۹بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۷۷۸مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۰بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۰ هزار و ۶۶۹بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با اشاره به بستری ۴۶۱بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد، ۳۴۷بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند و  از ابتدا تاکنون بهبودی ۳۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر حاصل شده که از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه شیب ابتلا به کرونا در استان فارس نزولی و تثبیت شده است، افزود: همچنان تا کف این موج، بسیار فاصله داریم و این روند نزولی بسیار شکننده است، بنابراین ضرورت دارد تا نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهیم.

حسینی درباره شایعات منتشر شده پیرامون موضوع واکسیناسیون و حواشی مطرح شده، از مردم خواست تا اطلاعات ویژه واکسیناسیون را تنها از منابع رسمی، سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روزنامه ها و خبرگزاری ها یا وب سایت https://covidvaccine.sums.ac.ir پیگیری کنند و از مراجعه بدون نوبت و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون، پرهیز کنند؛ چرا که ازدحام در مراکز واکسیناسیون و رعایت نکردن اصول بهداشتی، می تواند عاملی برای گسترش کرونا باشد.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون سراسری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون سراسری کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون سراسری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک