Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی مانند اسنوا، پاکشوما، امرسان و... سال هاست که چنین طرحی را برای مصرف کننده انجام می‌دهند پس این طرح عملا پوچ محسوب می‌شود. عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هفته گذشته از ارائه کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی در راستای ایجاد تقاضا و خروج بازار لوازم خانگی از رکود خبر داد که انجمن لوازم خانگی قراردادی را با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کرد که به موجب آن تولیدکنندگان اعضای انجمن، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه خود را در سایت مورد توافق دو طرف ثبت می‌کنند و پس از آن با معرفی انجمن با بانک عامل، قرارداد امضا می‌کنند که اقدام مهمی در تحریک تقاضای لوازم خانگی است این کارت‌ها پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی هستند و با بهره چهار درصد و با اقساط شش ماهه، ۹ ماهه و یک ساله به متقاضیان اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین رابطه محمدحسین اسلامیان نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در واکنش به این خبر به پول نیوز گفت: چنین طرحی در حیطه اختیارات انجمن صنایع لوازم خانگی نیست، زیرا انجمن، انجمنِ تولیدکنندگان است و طرحی که در دست اقدام است، کار توزیعی است نه تولیدی.
وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی مانند اسنوا، پاکشوما، امرسان و... سال هاست که چنین طرحی را برای مصرف کننده انجام می‌دهند پس این طرح عملا پوچ محسوب می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه چنین طرحی در صورت اجرایی شدن به شکست می‌انجامد، گفت: انجمن لوازم خانگی شامل تولیدکنندگان است که تخصص اصلی آن‌ها تولید است نه توزیع؛ بنابراین در حیطه توزیع هیچ تخصصی ندارند. توصیه همیشگی ما به آن‌ها این بوده که اگر شما دلسوز این صنعت هستید، بخش تولید را درست کنید؛ به این معنا که مواد اولیه را به صورت ارزان و یکپارچه در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهید.   بیشتر بخوانید: نبود مدیران کاربلد، عامل اصلی مشکلات کشور
اسلامیان در ادامه گفت: اگر انجمن به دنبال ایجاد تقاضا در بازار لوازم خانگی است، تلاش خود را صرف کاهش مالیات تولید یا ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان کند تا قیمت تمام شده کالا پایین بیاید، زیرا زمانی که قیمت تمام شده کالا پایین بیاید تقاضا خود به خود اضافه می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: مراکزی که به فروش لوازم خانگی در قالب این طرح روی می‌آورند این کالا‌ها را به قیمتی به مصرف کننده می‌فروشند که با بازار ۱۰ درصد تفاوت دارد.
اسلامیان ادامه داد: از طرف دیگر بانک سودی ۱۵ درصدی در قبال کارت اعتباری می‌گیرد؛ یعنی مصرف کننده ۲۵ تا ۳۰ درصد کالا را نسبت به بازار گران‌تر می‌خرد. تفاوت قیمت لوازم خانگی خریداری شده با این کارت اعتباری با لوازم خانگی در سطح بازار ۳۰ درصد است؛ بنابراین استقبالی از آن نخواهد شد.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اگر در قالب این طرح، لوازم خانگی به فروش رود مطمئنا دوباره همان کالا به بازار برمی گردد، گفت: اگر کسی از این شرکت‌ها با این روش کالا می‌خرد دوباره همان کالا را در بازار ۳۰ درصد پایین‌تر می‌فروشد و کالایی که این گونه خریداری می‌شود نصب نمی‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فروشندگان عباس هاشمی بازار لوازم خانگی کارت اعتباری خرید لوازم خانگی لوازم خانگی کارت اعتباری مصرف کننده چنین طرحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 

علیرضا حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: با شکایت شاکی خصوصی پرونده گرانفروشی یک واحد صنفی کالارسان رسیدگی شد.

وی افزود: پس از بررسی مستندات و شواهد، تخلف انتسابی متصدی دفتر شرکت ارسال کالا محرز و متخلف محکوم به بازگرداندن حق شاکی و پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی شد.

حسن پور گفت: دفاتر حمل بار باید بر اساس مقررات و نرخ‌نامه مصوب کار کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، دریافت وجه بیش از نرخ مصوب، صادر نکردن فاکتور و درج نکردن نرخنامه با واحد صنفی برخورد می‌شود.

شهروندان می‌توانند تخلفات صنفی را از سامانه ارتباطی www.tazirat ۱۳۵.ir یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان