Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر معظم انقلاب از حضرت امام (ره) با تعابیری چون "مؤمنِ متعبدِ انقلابی" یاد کرده‌اند که به گفته میلاد مرادی رساترین توصیف برای شناخت روحیات فردی و اجتماعی امام (ره) است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همواره بررسی ابعاد شخصیتی بزرگ‌مردان تاریخ، از بهترین و مؤثرترین منابع الگوپذیری برای افراد هر جامعه در ادوار گوناگون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مثابه منبع نوری عظیم و درخشان بر تارک تاریخ ایران اسلامی می‌درخشد. تاریخی که درس‌های فراوانی را در حافظه‌ی خود به رسم امانت به نسل‌های آینده منتقل کرده و خواهد کرد. از این رو در تأکید بر ضرورت زنده نگاه داشتن یاد و نام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، همین بس که رهبر معظم انقلاب، امام خمینی(ره) را یک حقیقت همیشه زنده دانسته و فرموده‌اند: " نام او پرچم این انقلاب، راه او، راه این انقلاب، و اهداف او، اهداف این انقلاب است".

در این رهگذار، بازتکرار بیانات و خاطرات معظم له از امام راحل عظیم الشأن (ره)، بدان امید که برای آشنایی و پیوند میان نسل جوان و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، مفید فائده باشد، لطفی مضاعف است.

نسلی با بصیرت که با وجود محروم بودن از دیدار آن امام سفر کرده، همواره مشتاق تأمل در ابعاد اندیشه و زوایای شخصیت ایشان بوده‌اند اما از آنجایی که پرداختن به تمام زوایای زندگی امام بزرگوار در یک نوشته کوتاه نمی‌گنجد و با توجه به عنوان جامعی که مقام معظم رهبری در توصیف حضرت امام (ره) به کار برده‌اند، کتاب حاضر با الهام از تعبیر رهبر معظم انقلاب ( حفظه الله)، تحت عنوان "امام، مؤمنِ متعبدِ انقلابی" تدوین و خدمت عاشقان امام(ره) ارائه شده است.

در بخشی از مقدمه نویسنده بر این کتاب آمده است: "یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم الشأن ما، کمتر به کار رفته است و کمتر از این عنوان استفاده کرده‌ایم، عبارت است از یک عنوان جامع که من این جور تعبیر می‌کنم: مؤمنِ متعبدِ انقلابی. ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت- که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم- یک صفت جامع است، مؤمن است، متعبد است و انقلابی است.

مؤمن: یعنی مؤمن به خدا است، مؤمن به هدف است و مومن به راهی است که او را به این هدف می‌رساند، و مؤمن به مردم است.

یؤمن الله و یؤمن للمؤمنین؛ درباره‌ی رسول اکرم (ص) هم این تعبیر در قرآن آمده است: مؤمن به خدا، و مؤمن به هدف، و مؤمن به راه، و مؤمن به مردم."

کتاب "امام مؤمن، متعبد، انقلابی" در دو فصل تدوین شده است:

فصل اول: ویژگی‌های فردی که شامل اخلاص حضرت امام، اخلاق‌مداری و آرامش، عطوفت و مهربانی، نظم و دقت نظر داشتن در امور، ویژگی‌های عبادی حضرت امام، موعظه و اندرز، مغتنم شمردن فرصت‌ها، امید و ایمان به آینده، عشق و علاقه به مردم می‌شود.

در فصل دوم نیز ویژگی‌های سیاسی امام خمینی نظیر مدیر و مدبر بودن امام، عدم سازش‌پذیری و تسلیم شدن، شجاعت، دور اندیشی و قاطعیت ایشان مورد تأمل قرار گرفته است.

کتاب  "امام (ره) مؤمن، متعبد، انقلابی" را  مؤسسه چاپ و نشر عروج (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)) با قیمت 29 هزار تومان به تازگی منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

ماجرای سفارش نگارش کتابی درباره امام سجاد(ع) از سوی مقام معظم رهبری به یک نویسنده مسیحیپرونده نفاق در بیست و ششمین شماره "عصر اندیشه"/ خسرو تهرانی از روحیات و توهمات منافقین می‌گوید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب امام خمینی ره امام خامنه ای کتاب امام خمینی ره امام خامنه ای امام خمینی حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟