Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:56:38 GMT

۶ علت اصلی چاقی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۳۴۳۰

۶ علت اصلی چاقی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چاقی عارضه‌ای است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی بدن ایجاد می‌شود و ممکن است تاثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد. این یکی از اختلالات پیچیده‌ای است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند چاق بوده و یا اضافه وزن دارند؛ بنابراین زمان آن فرا رسیده است که با این علل و راه‌های درمان آن آشنا شوید:

به گزارش manipalhospitals، علل شایع چاقی عبارتند از:

سبک زندگی

غذا‌های چرب زیاد

فاصله بین وعده‌های غذایی

هورمون‌ها

متابولیسم

عوامل ژنتیکی

گزینه‌های درمانی متعددی برای چاقی وجود دارد اما تا زمانی که می‌توان با داروهای خانگی این عارضه را درمان کرد نیازی به مراجعه به پزشک ئ کلینیک‌های درمانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوجه فرنگی، هویج و سبزیجات برگ تیره را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و معده‌تان را در طول روز سیر نگه دارید. این سبزیجات کالری کمی دارند و برای سلامتی مفید هستند.

چای سبز یکی از موثرترین دارو‌های کاهش وزن است. برای مقابله با چاقی، ۲-۳ فنجان چای سبز را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

بسیاری از ما از ورزش روزانه خودداری می‌کنیم. عدم ورزش می‌تواند منجر به چاقی یا اضافه وزن شود. با این حال ورزش به سوزاندن چربی اضافی بدن کمک می‌کند و شما را سالم نگه می‌دارد؛ بنابراین، زمان آن رسیده است که ورزش را به صورت روزانه شروع کنید.

مخلوطی از ۱ قاشق چایخوری عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب گرم حل کرده و این مخلوط را هر روز صبح میل کنید.

برگ نعناع برای کاهش وزن بسیار مفید است. آن‌ها را به صورت چای نعناع به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را بعد از غذا بجوید.

سرکه سیب در تجزیه چربی بدن بسیار موثر است. مخلوطی از ۱ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم تهیه کرده و هر روز با معده خالی میل کنید.

پربیننده ترین تزریق ترکیبی واکسن‌های کرونا در ایران رسما تایید شد سامانه واکسیناسیون برای متولدین ١٣۵۵ به قبل باز شد لغو محدودیت سنی واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۱۶) استان‌ های صدرنشین در واکسیناسیون کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟

اکبر یاوری از کاهش قیمت پیاز در روز‌های آتی در بازار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیاز‌های شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است، حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان