Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین این کمیسیون با وزارت نیرو از نظارت این کمیسیون بر وزارت نیرو برای اجرای برنامه کوتاه مدت یکساله برای رفع مشکل کم آبی و قطعی برق خبر داد.

به گزارش مشرق، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۱۶ شهریور) بعد از حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در این کمیسیون در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: بعد از رأی اعتماد به وزرا، وزرای مربوط با کمیسیون انرژی مجلس را به نشست مشترک دعوت کردیم و بحث‌های کلی بین اعضای این کمیسیون و آقای محرابیان وزیر نیرو و معاونین وی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلاح ساختار در وزارت نیرو، در حوزه آب و برق یکی از مباحثی بود که در نشست امروز بحث شد، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق هم در این نشست بررسی شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تکلیف قانونی و الزام صنایع بزرگ به احداث نیروگاه‌ها که بیش از ۱۰ هزار مگاوات برقی که هم اکنون منعقد شده باید صریحا عملیاتی شود و کمیسیون انرژی معتقد است که بایستی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، آلومینیوم، فولاد و سیمان طبق تکلیف قانونی می‌بایست الزام لازم برای ساخت نیروگاه و نظارت بر آن را داشته باشیم.

حسنوند گفت: بحث صادرات و قیمت گذاری برق یکی دیگر از مباحثی بود که در کمیسیون انرژی با حضور وزیر نیرو به آن پرداختیم، ضمن اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی هم در این زمینه باید صورت گیرد.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حمایت از بخش خصوصی در رابطه با این موضوع نیز بسیار لازم است؛ نیروی انسانی لازم مرتبط با وزارت نیرو و تلفات برق هم از دیگر مباحثی بود که در این نشست، طرفین به آن پرداختند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: ساخت نیروگاه مجازی به این معنی است که هرچه تلفات شبکه برق کمتر باشد، گویا نیروگاه جدید ساخته‌ایم.

حسنوند تصریح کرد: انتقال آب از دریا به برخی مناطق که چنین امکانی را داشته و استفاده از آب ژرف هم در این نشست تبادل نظر صورت گرفت. این در حالی است که تعدادی پروژه نیمه تمام هم از سوی وزارت نیرو بایستی تکمیل شود و مقرر شد که کمیته مشترکی بین کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نیرو تشکیل شده و موضوع برنامه هفتم توسعه را در دستورکار ویژه قرار دهد تا از بیشترین ظرفیت قانونی در این موضوع استفاده کنیم. همچنین مقرر شد اقدامات مشترکی در مورد لوایح بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ صورت گیرد تا مجلس پشتیبانی بیشتری از وزارت نیرو انجام دهد؛ چراکه مردم نگرانی‌های بسیار جدی در حوزه آب و برق دارند و باید مشکلات هرچه سریع‌تر با استفاده از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت رفع شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: همچنین مقرر شده است که وزارت نیرو در یک برنامه کوتاه مدت یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده تدوین کند. همچنین یک برنامه بلندمدت ۴ یا ۵ ساله هم تدوین کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کمیسیون انرژی برنامه هفتم توسعه علی اکبر محرابیان وزارت نیرو فریدون حسنوند کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب