Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@08:05:52 GMT

تاثیر داروی سرطان خون بر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۳۸۲۱

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که داروی درمان سرطان خون موسوم به "ونتوکلاکس" می تواند فیبروز ریوی را به ویژه در بیماران کرونایی بهبود بخشد. ناطقان: به نقل از مدیکال نیوز، نتایج یک مطالعه جدید موفقیت آمیز توسط محققان دانشگاه آلاباما آمریکا نشان داده است که داروی Venetoclax که برای درمان بیماران بزرگسال مبتلا به نوعی سرطان خون موسوم به لوسمی لنفوسیتی مزمن استفاده می‌شود، می‌تواند برای بهبود فیبروز ریه پس از آزمایش موفقیت آمیز بر روی موش‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیبروز ریوی شرایطی است که در آن ریه‌ها به مرور زمان دچار زخم می‌شوند. علائم آن شامل تنگی نفس، سرفه خشک، احساس خستگی، کاهش وزن و چروک ناخن است. عوارض ممکن است شامل فشار ریوی، نارسایی تنفسی، پنوموتوراکس و سرطان ریه باشد.

علل فیبروز ریوی شامل آلودگی زیست محیطی، برخی داروها، بیماری‌های بافت همبند، و عفونت‌ها از جمله عفونت‌های سارس و کووید ۱۹ است.

قبل از پاندمی کووید ۱۹، سالانه حداقل ۶ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به این بیماری می‌شدند. امید به زندگی در این گروه جمعیتی عموماً کمتر از پنج سال است. با این حال با ظهور پاندمی کووید ۱۹، شیوع فیبروز ریوی به طور تصاعدی افزایش یافته است.

در این مطالعه، به موش‌ها به مدت ۱۲ روز برای ایجاد فیبروز ریه، بلومایسین داده شد و سپس تا ۲۱ روز با ونتوکلاکس تحت درمان قرار گرفتند.

مشخص شد که موش‌های مبتلا به فیبروز ریه دارای رسوب گسترده کلاژن هستند. موش‌های درمان شده با ونتوکلاکس دارای ساختار طبیعی ریه در طول مدت ۲۱ روز و بدون رسوب کلاژن بودند.

یافته‌های این مطالعه یک هدف درمانی جدید برای بازسازی ریه‌ها را نشان می‌دهد اگرچه محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند. منبع: مشرق برچسب ها: داروی سرطان خون ، کرونا ، بیماران کرونایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داروی سرطان خون کرونا بیماران کرونایی فیبروز ریوی سرطان خون موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض