Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با حضور وزیر بهداشت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر بهداشت درباره روند واکسیناسیون گزارشی داد و نمایندگان خواستار تسریع در این روند شدند همچنین بر لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های درمانی و شفاف سازی و اطلاع رسانی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نیز بحث و بررسی صورت گرفت. نمایندگان ضمن بیان نگرانی های خود ‌تاکید داشتند که اگر قرار بر بازگشایی باشد باید واکسیناسیون انجام شده و نحوه بازگشایی مدارس به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به استماع گزارش دیوان محاسبات در مورد هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا گفت:  این گزارش نقاط ابهام بسیاری داشت، با وجود اینکه مصوبه یک میلیارد یورو مشمول نظارت دیوان نمی شود اما مجلس دیوان محاسبات را ملزم به پیگیری کرد در نهایت به دلیل ابهامات مقرر شد تا در یک ماه آینده دیوان و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به ارائه گزارش کامل کمی، کیفی و اقتصادی اقدام کنند.

شیخی افزود: همچنین مقرر شد علت عدم اختصاص صد میلیون یور هم بررسی شده و تحلیل کیفی اختصاص اعتبارات، تحلیل وجود یا عدم وجود تبعیض در  توزیع های استانی منابع و ردیف های ابلاغی و تحلیل توزیع منابع دانشگاهی در دستور کار دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس قرار گیرد.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت که طبق بررسی مرکز پژوهش های مجلس کمیسیون با لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس  بین المللی تحقیقات سرطان مخالفت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیوان محاسبات كميسيون بهداشت و درمان مجلس وزارت آموزش و پرورش کرونا در ایران بازگشایی مدارس کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد که به شرح ذیل است:
لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد, پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی  و ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی بخشی از این پیشنهادات است.

همچنین کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه ، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده 65قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی  و همچنین تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از دیگر موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است