Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این یافته‌ها برخی نگرانی‌ها درباره پاسخ ایمنی درازمدت ناشی از واکسن‌ به سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کرونای کاهش می‌دهد.

یافته‌های این بررسی در هنگامی منتشر می‌شود که نگرانی‌ها درباره اثربخشی واکسن چینی سینوواک در برابر سویه‌ی دلتا که به سویه غالب کرونا در سطح جهان بدل شده و حتی در کشورهای با پوشش واکسیناسیون بالا باعث افزایش موارد عفونت‌های جدید شده است، بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین کشور که در برنامه واکسیناسیون‌شان عمدتا بر واکیسن سینوواک تکیه کرده بودند، دادن دوزهای سوم یادآور با واکسن‌های ساخت شرکت‌های غربی را به افراد کاملا واکسینه‌شده با این واکسن چینی آغاز کرده‌اند.

در این بررسی  که نتایج آن روز یکشنبه پیش از داوری همتا منتشر شده است، در نمونه‌های گرفته شده از افراد شش ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن سینوواک فعالیت‌ آنتی‌بادی خنثی‌کننده ضد سویه‌ی دلتا شناسایی نشد.

اما در افرادی که یک دوز سوم یادآور با یک واکسن چینی دیگر ساخت شرکت «کان‌سینوبایو» سه تا شش ماه پس از دوز دوم واکسن سینوواک دریافت کرده بودند، دو هفته بعد افزایش ۷۸ برابری در میانگین میزان‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده رخ داده بود.

در گروهی دیگری از این افراد که دوز سوم یادآورشان از نوع واکسن سینوواک بود، میزان افزایش آنتی‌بادی خنثی‌کننده ۱۵.۲ برابر بود.

بالاخره در گروه سومی که یک دوز واکسن سینوواک و بعد در فاصله یک تا دو ماه بعد یک دوز یاداور واکسن کان‌سینوبایو دریافت کرده بودند، افزایش ۲۵.۷ برابری در میزان‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده ایجاد شده بود (در افرادی که به طور استاندارد دو دوز واکسن سینوواک دریافت کرده بودند، پس از دوز دوم افزایش ۶.۲ برابری در میزان آنتی‌بادی خنثی‌کننده رخ داده بود).

یافته‌های این بررسی بر مبنای آنالیز داده‌های به دست آمده از ۳۰۰ فرد بزرگسالا ۱۸ تا ۵۹ سال به دست آمده است.

البته این پژوهشگران می‌گویند این بررسی حفاظت ناشی از تزریق دوزهای یادآور در برابر کووید-۱۹ (در دنیای واقعی) را ارزیابی نکرده و همچنین آنتی‌بادی‌ خنثی‌کننده مربوط به سویه‌ی واگیر دلتا را ازمایش نکرده است.

تا به حال بیش از ۱.۴ میلیارد دوز واکسن کرونای شرکت سینوواک در سطح جهان تزریق شده است که سه چهارم آن مربوط در چین انجام شده است.

چین که عفونت‌های محلی کرونا را مهار کرده است، تا روز دوشنبه ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) حدود ۶۹ درصد جمعیتش را به طور کامل واکسینه کرده است. مقامات چین می‌گویند تا روز دوشنبه ۲.۱ میلیارد دوز واکسن را در این کشور تجویز کرده‌اند.

کد خبر 625406 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا آنتی بادی خنثی کننده واکسن سینوواک واکسن چینی دوز واکسن سویه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

شاید تا به حال نمی دانستید که رژیم غذایی تاثیر زیادی روی سلامت بدن شما دارد. در حقیقت معده و روده 70 درصد سیستم ایمنی را تشکیل می دهند و در نتیجه باید خیلی مراقب غذا های مصرفی خود باشید. در غیر این صورت در برابر بیماری ضعیف می شوید. 

انبه

به گزارش نمناک، انبه جزء میوه هایی است که در قسمت جنوبی مکزیک و آمریکای مرکزی پرورش داده می شود، سرشار از ویتامین ث است و انتخاب عالی برای سلامت سیستم ایمنی بوده و می تواند 224 ویتامین c مورد نیاز بدن شما را در طول روز فراهم کند. همچنین ویتامین ب، فولات و پتاسیم هم دارد و آنزیم های گوارشی را در بدن تولید می کند که باعث از بین بردن التهابات خواهد شد؛ همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

کیوی

آیا می دانستید کیوی یکی از بهترین و سالم ترین میوه هایی است که می توانید برای سیستم ایمنی خود استفاده کنید؟ قسمت سبز رنگ و دانه های سیاه و حتی پوست قهوه ای آن سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین کا، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد و 273 درصد ویتامین c مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

پرتقال

پرتقال حاوی ویتامین c است، سطح بالایی پتاسیمک کولین ، فولیک اسید و آنتی اکسیدان دارد که خطر سرطان را کاهش می دهد و باعث تمیز شدن پوست، کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب می شود؛ بدون چربی و بدون سدیم است و فقط 60 کالری دارد. همچنین از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین ویتامین ب، زینک، مس و آهن در آن وجود دارد که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی و ایجاد پوست سالم می شود. مصرف روزانه گریپ فروت عاملی برای کاهش وزن است و محتوای فیبر آن اشتها را سرکوب می کند و باعث می شود تا احساس سیری داشته باشید و همچنین کالری را کاهش می دهد.

سیب

سیب سرشار از ویتامین ث ، پتاسیم، منیزیم، مس و مقدار کمی ویتامین آ و خانواده ویتامین ای است. منبع خوبی از پلی فنول ها و فیبر است که معمولاً روی پوست میوه هم بیشتر تجمع پیدا کرده اند. سیب همچنین حاوی فلاونوئید است که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کنترل التهابات بدن می شود و خطر دیابت، سرطان و آسم را کاهش می دهد.

بلوبری

بلوبری با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. سطح بالای آنتی اکسیدان دارد وهمچنین باعث بهبود وضعیت بدن شده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. سیستم ایمنی را تقویت می کند و هنگامی که آن را با ویتامین دی مصرف کنید، بسیاری از بیماری ها را از بین می برد.

گلابی

گلابی سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی را تقویت می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین ث، ویتامین کا و آ است. همچنین پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان پلی فنول دارد. پوست گلابی 6 برابر پلی فنول بیشتری دارد و بنابراین بهتر است آن را با پوست بخورید که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، قلب و گوارش می شود و خطر دیابت را کم می کند.

انار

انار خواص زیادی برای بدن دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است، با سرطان مبارزه می کند، باعث بهبود وضعیت باروری می شود و سیستم ایمنی را تقویت می کند. رنگ قرمز تیره انار یعنی این میوه حاوی پلی فنول است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و 40 درصد نیاز بدن به ویتامین ث، ویتامین کا، فولات و پتاسیم را تامین می کند و به خاطر آنتی اکسیدان بالا، عاملی برای تقویت سیستم ایمنی است.

نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید چرب است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش چربی بدن و بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی دارد. مصرف روغن نارگیل یک ماده مغذی است، به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند و. خواص ضد باکتری آن با بیماری هایی از جمله ذات الریه مبارزه خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟