Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@20:21:45 GMT

۵ ماده غذایی مفید برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۴۳۵۵

۵ ماده غذایی مفید برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه

حقایقی درباره سنگ کلیه

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ مصرف کلسیم در حد اعتدال باعث ایجاد سنگ کلیه نمی‌شود و حتی خوردن کلسیم می‌تواند از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری کند. لازم به ذکر است که سنگ کلیه شایع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و از هر ۱۰ نفر یک نفر در طول عمر خود دچار سنگ کلیه می‌شود و ۸۵ درصد نیز در عرض ۱۰ سال دوباره به آن مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین لازم است بدانید که کلیه‌های مردان بیشتر از زنان سنگ ایجاد می‌کنند. اگر درد سنگ کلیه را رد کردید و توانستید که آن سنگ را نجات دهید، سنگ را برای آزمایش‌های بعدی ذخیره کنید. انواع مختلف سنگ کلیه وجود دارد پس با شناختن نوع سنگ کلیه خاص خود، پزشکان می‌توانند توصیه‌های پیشگیری را برای نیاز‌های فردی شما تنظیم کنند.

اندازه سنگ کلیه برای همه یکسان نیست. سنگ کلیه می‌تواند به‌اندازه یک دانه نمک یا به‌اندازه یک توپ گلف باشد و در همین راستا درمان‌های مختلف برای اندازه‌های مختلف سنگ توصیه می‌شود. در این بیماری پیشگیری نکته‌ای کلیدی است.

تغییرات رژیم غذایی و دارویی، در صورت جواب دادن، حدود ۹۰ درصد در جلوگیری از تشکیل سنگ‌های جدید مؤثر هستند. در ادامه می‌خواهیم ۵ ماده غذایی که برای پیشگیری از سنگ کلیه مناسب هستند را معرفی کنیم.

برخی از غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهند. خوردن این غذا‌ها در حد اعتدال هنگام حفظ رژیم غذایی سالم با میوه و سبزیجات توصیه می‌شود. در این میان مهم است که به غذا‌های زیر که می‌توانند منجر به تشکیل سنگ کلیه در افراد خاص شوند، توجه داشته باشید: غذا‌های سرشار از سدیم، نوشابه‌های کولا، فست‌فودها، گوشت‌های فرآوری شده، برخی مکمل‌ها، چای سیاه، شکلات، توت‌فرنگی، اسفناج، شیر سویا، بادام، بادام هند، سویای لوبیا.

خبر خوب این است که موارد زیادی از خوردنی‌ها وجود دارند که می‌توانید در رژیم غذایی معمول خود قرار دهید تا از بروز سنگ‌ها جلوگیری کنند. از جمله:

۱-آب: اگرچه یک نوشیدنی است و نه لزوماً یک غذا، اما نوشیدن آب مهم‌ترین راه پیشگیری از سنگ کلیه است. همه پزشکان نوشیدن دو تا سه لیتر آب (حداقل ۶۴ اونس یا بیشتر) در روز را توصیه می‌کنند.

۲-لیمو: لیمو حاوی اسیدسیتریک است که از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند و به تجزیه سنگ‌های تشکیل شده کمک می‌کند. برای خوردن یک نوشیدنی گوارا، مقداری لیمو تازه فشرده را به آب خود اضافه کنید!

۳-سبزیجات چلیپایی: سبزیجات غنی از پتاسیم مانند جوانه بروکسل، کلم بروکلی و کلم‌پیچ باعث کاهش کلسیم شده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کنند. این غذا‌ها همچنین دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی هستند که از سرطان مثانه، پروستات و کلیه نیز جلوگیری می‌کنند.

۴-غلات کامل: بیشتر غلات سبوس‌دار وزن مناسبی دارند که در پیشگیری و درمان سنگ کلیه مفید هستند.

۵-کلسیم: کلسیم موجود در شیر و ماست نیزمی تواند خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش دهد

پربیننده ترین تزریق ترکیبی واکسن‌های کرونا در ایران رسما تایید شد سامانه واکسیناسیون برای متولدین ١٣۵۵ به قبل باز شد لغو محدودیت سنی واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۱۶) ۶ نوشیدنی سم‌ زدا برای پاکسازی ریه‌ ها که در زمستان امسال باید مصرف کنید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سنگ کلیه تشکیل سنگ کلیه تشکیل سنگ غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟

این ماده اصلی آشپزخانه که به «طلای مایع» لقب گرفته، به پرطرفدارترین محصول سرقت شده از سوپرمارکت‌های اسپانیا تبدیل شده است. خشکسالی و گرمای شدید باعث افزایش قیمت روغن زیتون در این کشور شده و آن را به کالایی با ارزش بالا تبدیل کرده است. در ۷۰ درصد از مناطق این کشور، روغن زیتون بیشترین محصول سرقتی از سوپرمارکت‌ها است که محبوبیتش از سایر خوراکی‌های خوشمزه پیشی گرفته است. 

اسپانیا بزرگترین تولید کننده روغن زیتون در جهان است و این محصول بخش مهمی از اقتصاد و فرهنگ غذایی این کشور را تشکیل می‌دهد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای بدون آن قطره‌های سالم روغن زیتون که تقریبا روی هر چیزی ریخته می‌شود، طعم نصفه و نیمه‌ای خواهد داشت.

اما با افزایش قیمت روغن زیتون به دلیل تورم، قیمت عمده فروشی این چاشنی خوشمزه از ۲.۱۳ یورو به ازای هر لیتر در فوریه ۲۰۲۰ به ۸.۸۸ یورو رسیده است که ۷۰ درصد افزایش فقط در سال گذشته را نشان می‌دهد. برای خریداران، این به معنای افزایش قیمت از حدود ۵ یورو به ازای هر لیتر تا ۱۴ یورو بوده است.

افزایش سرقت روغن زیبتون فروشگاه‌های اسپانیایی را مجبور کرده که بطری‌های بزرگ روغن زیتون را با زنجیر به قفسه قفل کنند و یا تگ‌های امنیتی روی آنها بچسبانند تا از سرقت آن جلوگیری شود؛ اقداماتی که معمولا برای مشروبات الکلی گران‌قیمت استفاده می‌شود. 

الخاندرو آلگرا، مدیر بازاریابی شرکت امنیتی STC، در گفتگو با فایننشال تایمز خاطرنشان کرد که این سرقت‌ها نه توسط افراد گرسنه و نیازمند که از سوی باند‌های تبهکار صورت می‌گیرد. او در این خصوص می‌گوید: «این اتفاق نادر است که یک کالای غذایی ضروری به طور مکرر دزدیده شود و این سرقت‌ها نتیجه فعالیت باند‌های خلاف سازمان یافته است. این افراد روغن زیتون را در بازار سیاه می‌فروشند.»

آلگرا به سایر اقلامی که در صدر فهرست سرقت‌ها قرار دارند اشاره کرد و افزود: «ژامبون ایبریایی، پنیر‌های قدیمی و کهنه، تیغ ریش تراش و الکل در رده‌های بعدی کالایی هستند که در سوپرمارکت‌ها بیشتر به سرقت می‌روند.»

در حالی‌که در سراسر اروپا سرقت الکل رایج‌تر است در اسپانیا دزد‌ها اقلام غذایی فانتزی را ترجیح می‌دهند. موادی مانند پنیر، برخی از تن ماهی‌های گران قیمت و صدف از دیگر مواردی هستند که در اسپانیا مورد توجه سارقان سوپرمارکت‌ها قرار می‌گیرند. 

برداشت زیتون در فصل کشاورزی ۲۰۲۳/۲۰۲۴ به پایان رسیده و بارندگی‌های سیل آسا باعث افزایش تولید نسبت به رکورد‌های پایین سال قبل شده است. گزارشی از وزارت کشاورزی، شیلات و غذای اسپانیا نشان می‌دهد که تولید زیتون در سال گذشته ۰.۷۳ درصد افزایش یافته و قیمت‌ها از بالاترین حد ۸.۹۹ یورو در اواسط ژانویه شروع به کاهش کرده است.

با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که با وجود افزایش زمین‌های قابل کشت برای زیتون، کمبود علاقه سرمایه گذاران و نهال برای پوشش مساحت مورد نیاز کمبود محصول ارائه شده در مقابل تفاضا‌ها وجود داشته باشد.

منبع: یورونیوز

tags # روغن زیتون سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است