Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:21:39 GMT

تعاونیها در تنظیم بازار کالاهای اساسی نقش‌آفرینی کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۴۳۷۷

تعاونیها در تنظیم بازار کالاهای اساسی نقش‌آفرینی کنند

مرتضی اشرفی عصر سه شنبه در نشست ویدیو کنفرانسی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته تعاون و تجلیل از تعاونیهای برتر استان در محل استانداری افزود: تعاونی های خراسان رضوی سهم ۱۰ درصدی در تولید فرآورده های دامی، سهم هشت درصدی در تولید محصولات زراعی و سهم پنج درصدی از تولید گوشت مرغ و تخم مرغ این استان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اینک خراسان رضوی هفت هزار و ۳۲۲ شرکت تعاونی فعال با سرمایه ثبتی چهار هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال دارد که ۷۶۱ هزار و ۸۸۱ نفر در این تعاونی ها عضو هستند و زمینه اشتغال ۱۲ هزار و ۷۲۳ نفر دیگر در استان را فراهم کرده اند.

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: هشت درصد از تعاونی های فعال کشور در خراسان رضوی هستند که این استان از حیث برخورداری از تعاونی رتبه سوم را دارد، همچنین هفت درصد از اشتغال تعاونی های فعال کشور مربوط به خراسان رضوی است که از این حیث استان بعد از تهران رتبه دوم کشوری را دارد.

اشرفی افزود: سهم تعاونی های فعال خراسان رضوی در بخشهای خدمات ۳۴ درصد، کشاورزی ۱۳ درصد، مسکن ۶ درصد، حمل و نقل ۲ درصد و سایر بخشها ۴۵ درصد است.

در این نشست با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور افتتاح و از ۱۹ تعاونی برتر خراسان رضوی که چهار تعاونی از بین آنها جزء تعاونی های برتر ملی بودند تجلیل به عمل آمد. 

برچسب‌ها مشهد تعاونی استانداری خراسان رضوی کالای اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تعاونی استانداری خراسان رضوی مشهد تعاونی استانداری خراسان رضوی کالای اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تهران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد

لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (28500 تومانی) برای سال جاری  شامل 8 گروه کالایی اعلام شد.

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی 28500 تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

بنابراین گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری های خبرگزاری تسنیم از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟‌

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم