Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، با توجه به آن که گروه طالبان متعهد شده تا به افراد دارای پاسپورت اجازه خروج بدهد، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، اعلام کرد که این کشور قصد دارد پرواز‌هایی از فرودگاه کابل برای خروج افراد در نظر بگیرد.

وزیرخارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «در تلاشیم تا پرواز‌های بیشتری برای تخلیه افراد از افغانستان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما شبانه روزی با گروه‌های مختلف و اعضای کنگره آمریکا کار می‌کنیم و به آن‌ها تمام اطلاعاتی را می‌رسانیم که برای اطمینان از خروج تمام آمریکایی‌ها نیاز است. می‌توانیم با خیال راحت افغانستان را ترک کنیم، ما در حال برقراری دیپلماسی در این زمینه هستیم و با طالبان نیز در تماسیم.»

او که در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه سخن می‌گفت، در ادامه افزود: «ما منتظریم ببینیم طالبان به تعهدات خود عمل می‌کند یا نه. آن‌ها گفتند به افرادی که مدرکی در اختیار دارند اجازه خروج می‌دهند، ما آن‌ها را مجبور به تعهد به این گفته خودشان خواهیم کرد؛ همچنان که دیگر کشور‌های نیز در تلاش در این زمینه خواهند بود.»

بلینکن در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «زمانیکه در ماه اوت (مرداد) روند خارج کردن نیروهایمان را آغاز کردیم، حدود ۶ هزار نیروی آمریکایی در افغانستان بودند و اکنون تقریبا تمامی آن‌ها خارج شدند، اما خب برخی هنوز نتوانستند تصمیمی برای خروجشان اتخاذ کنند و این تعجب‌آور هم نیست؛ زیرا آن‌ها سال‌ها در افغانستان با خانواده خود زندگی کردند.»

او در انتها گفت: «اکنون به نظر ما حدود ۲ درصد از افرادی که دارای تابعیت آمریکایی هستند، در افغانستان حضور دارند.»

بیشتر بخوانید:

بلینکن: جامعه بین الملل به رفتار طالبان نگاه می‌کند

گفتنی است امروز آنتونى بلینکن از پایگاه هوایى «العدیب» در قطر بازدید کرد، این پایگاه بزرگترین مرکز برای جابجایى افرادى بود که از افغانستان خارج شدند.

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن تحولات افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی