Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه‌های عبری زبان اشتباه فاحشی را که احتمالا به اسرای فلسطینی در فرارشان از زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی کمک کرده، فاش کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، نقشه مهندسی زندان امنیتی جلبوع که شش اسیر فلسطینی موفق به فرار از آن شدند، پیشتر در اینترنت منتشر شده بود.

به نوشته این روزنامه، دفتر مهندسی که بر طراحی ساختمان زندان نظارت داشت، نقشه آن را در اینترنت منتشر کرده و این نقشه در دسترس همه بود اما در این مرحله از تحقیقات هنوز مشخص نیست که آیا این نقشه به اسرای فلسطینی برای فرار از زندان کمک کرده یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاآرتص در ادامه به نقل از یکی از مسؤولان عالی رتبه مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی نوشت: این یک اشتباه امنیتی فاحش و درجه یک است، انتشار نقشه امنیتی ساخت یک زندان در واقع شکست امنیت اطلاعاتی برای مدیریت زندان‌ها است که اجازه داده چنین اتفاقی رخ بدهد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، نگهبان برج مراقبت نزدیک به حفره فرار در جریان تحقیقات اظهار کرد که در لحظه فرار اسرا از زندان جلبوع خواب بوده است.

شبکه عبری زبان "کان" چند ساعت پس از فرار این شش فلسطینی اعلام کرد که جستجوی این اسرا ادامه دارد.

رئیس مرکز عملیات پلیس رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با رادیوی عبری زبان "کان" گفت: احتمالا این شش اسیر فلسطینی پس از عملیات فرارشان از زندان، از خودروهایی استفاده کردند.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی "کان" اعلام کرد که پلیس و مدیریت زندان این رژیم در تعیین ساعت اعلام فرار اسرا از زندان اختلاف دارند، معاون فرمانده ایستگاه پلیس بیت شآن اعلام کرد که ساعت ۲ بامداد رصد مورد مشکوکی را در اطراف ساختمان زندان به مسؤولان آن گزارش داده اما یک منبع برجسته در مدیریت زندان جلبوع اظهار کرد که ساعت سه بامداد پلیس گزارش یک مورد مشکوک را داده است.

طبق گزارش رادیو "کان"، پلیس اسرائیل در حال بررسی احتمال دست داشتن زندانیان اسرائیلی در این فرار است و یگان تحقیقات در حال بازجویی از آنها است.

طبق تحقیقات اولیه، حفر تونل فرار چند هفته‌ای زمان برده اما هیچ یک از زندانبان‌ها متوجه آن نشدند و عملیات فرار زندانی‌ها دو ساعت پس از اجرا فاش شد.

"کان" در ادامه گزارش داد: در سال ۲۰۱۴ نیز یک تونل در زندان جلبوع کشف شد اما از آن درس گرفته نشد و تحقیقات نشان می‌دهد که مدیریت زندان جلبوع با درخواست زکریا الزبیدی برای انتقال به اتاق جهاد اسلامی موافقت کرد.

در حالی که عملیات جستجوی شش زندانی فراری ادامه دارد، پلیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از راه‌اندازی بیش از ۲۶۰ ایست بازرسی در مناطق مختلف کرانه باختری و اراضی اشغالی برای بازداشت این شش اسیر خبر داد.

کان گزارش داد: این اسرا مسیر چند ۱۰ متری تونل را تا خروجی آن که تنها چند متر با دیوار زندان فاصله داشته و زیر برج مراقبت بوده، طی کردند، دوربین‌های زندان نیز این عملیات فرار را ثبت کرده‌اند اما در زمان فرار زندانبان‌ها دوربین‌ها را کنترل نکرده بودند. در آن فیلم دیده می‌شود که دو تن از اسرا به سمت شمال حرکت کردند اما به گفته پلیس اسرائیل این حرکت برای گمراه کردن نیروهای امنیتی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روزنامه هاآرتص اسراييل رژیم صهیونیستی مدیریت زندان زندان جلبوع عبری زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت دو متهم به قتل در شهرستان آمل خبر داد و افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده قضایی، با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در این خصوص اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمین، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمین در ادامه مقتول را با خودروی شخصی‌اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: پس از کسب خبر، مامورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده‌اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضایی منفک شده و سالها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟