Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی شورای شهر گفت: برای نخستین بار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری زنجان جذب شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، حسین حمزه‌لو پاک عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولویت شورای ششم موارد دهگانه است که با تصمیم اعضای شورا به جمع‌بندی نهایی آن رسیده‌ایم که چراغ راه شورای ششم می‌باشد و این موارد ده‌گانه به هشت کاندیدا ارائه شده که برنامه‌های عملیاتی خود را از روی آن ارائه دهند از جمله عدالت‌محوری، توزیع عادلانه امکانات شهری، توجه به محلات پایین و محروم شهر شفافیت و‌ موارد دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دغدغه‌های شورا بحث شفافیت می‌باشد که در همین راستا ایجاد شهر الکترونیک جزو اولویت کاری ماست؛ به طور مثال خدمات شهرداری به صورت الکترونیک باید به مردم ارائه شود و در همین راستا کمیته این کار تشکیل شده و تلاش می‌کنیم تا آخر سال‌ جاری یکی از مناطق چهار گانه شهری را به صورت پایلوت به این کار اختصاص دهیم.

سخنگوی شورای شهر زنجان افزود: پبگیر این موضوع هستیم تا تمام درخواست‌ها در بستر الکترونیکی انجام شود و در همین راستا تلاش می‌کنیم با سازمان‌های مرتبط جلساتی برگزار کنیم تا برای شفافیت و تسریع کارها همه استعلامات در قالب این سامانه انجام شود. بودن کرونا فرصت خوبی است که این طرح الکترونیک‌ را هر چه سریع تر اجرا کنیم.

وی به سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهرداری اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری خدمات محور و ایجاد درآمد پایدار با توجه به ظرفیت و ظرفیت شهرداری از جمله پیگیر‌ی‌های شورا می‌باشد. متاسفانه در سال‌های گذشته مسئولان وقت در راستای ایجاد منابع پایدار غافل شده‌اند.

گزارش تسنیم از جلسه علنی شورای شهر زنجان/ تعیین ساعت شمار برای افتتاح پروژه‌ها و انتخاب شهردار دادستان کرمانشاه: شورای شهر نارضایتی شهروندان را برطرف و اعتماد آنها را جلب کند کدام گزینه‌ها شانس بیشتری برای تصدی شهرداری زنجان دارند؟

وی به فرآیندهای طولانی مدت ارائه خدمات در شهرداری اشاره کرد و گفت: بخشی با عنوان تعالی سازمانی در برنامه کار شورا می‌باشد که مهمترین دغدغه آن اصلاح فرآیندهای طولانی مدت که ارائه کارهای خدماتی و عمرانی را بسیار طولانی و آزار دهنده است را کم می‌کند.

سخنگوی شورای شهر زنجان به جذب مبلغ 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری زنجان اشاره و مطرح کرد: این مبلغ برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.

وی به روان‌سازی ترافیک سطح شهر هم گریزی زد و گفت: شورا به جد دنبال بحث اصلاح هندسی معابر اصلی شهر خصوصا خیابان‌های پرترافیک است و همین طور ایجاد پل‌های متعدد در جهت روان‌سازی ترافیک که جزء دغدغه‌های شورای ششم می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اصلاح مسائل زیست محیطی شهر گفت: از جمله کاهش مصرف آب، ایجاد فضای سبز، کاشت گیاهان منتاسب با اقلیم شهر، کاهش کاشت چمن، استفاده از گیاهان و درختان مثمر ثمر جزو برنامه‌های شورای ششم است.

وی مدیریت پسماند شهری را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: هر شهروند زنجانی روزانه حدود 700 گرم زباله تولید می‌کند که طبق برآورد‌های اولیه حدود 80 میلیارد تومان هزینه برای جمع‌آوری آن بودجه لازم است.

حمزه‌لو پاک افزود: با یک کار فرهنگی جزئی می‌توان عدد 700 گرم را به 200 گرم کاهش داد که در این صورت حداقل 10 میلیون تومان کاهش هزینه خواهیم داشت و می‌توان این بودجه را در جاهای دیگر هزینه کرد. 

وی در پایان به برنامه‌های مهم شورای ششم اشاره کرد و بیان کرد: برنامه‌های زیادی پیش روی شورای ششم است از جمله ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با مردم و تقویت سامانه 137 شهرداری، ساماندهی تملکات شهری که دغدغه‌های مهم شهر است، ارائه الگوی مناسب ایرانی اسلامی در ساخت و سازها، پیگیری تسهیل ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهر، پیگیری طرح تدوین بازار طرحی که از سال 72 در حال اجرا است و معضلی برای مردم شده ، اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر زنجان و دیگر موارد متعدد که پیش روی شورا می‌باشد و امیدواریم در این مسیر مردم نیز شورای ششم را یاری کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان شهر زنجان شورای شهر شورای ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد

سعید خلجی روز چهارشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، اظهار داشت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کارهای انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی گفت:سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون‌ متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی به ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، ادامه داد: در زمان حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

خلجی اضافه کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه‌ در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان