Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاریخی‌ترین رویداد نظامی در حوزه دریا با اعزام ناوگروه رزمی متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران با اقتدار و موفقیت به اتمام رسیده و توانست ماموریتش را به اتمام رساند و در حال مراجعت به میهن است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری تشریح ماموریت هفتادوپنجمین ناوگروه نداجا اعزامی به شمال اقیانوس هند و بندر سن‌پترزبورگ روسیه، اظهار داشت: بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین رویداد نظامی در حوزه دریا توسط نیروی دریایی با اعزام ناوگروه رزمی متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناو بندر مکران با اقتدار و موفقیت به اتمام رسیده و توانست ماموریتش را با پیمودن حدود ۴۵ هزار کیلومتر در اقیانوس‌ها و در مقابله با طبیعت خشن اقیانوس‌ها به اتمام رساند و در حال مراجعت به میهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نشان دادن خودباوری و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی آن چیزی است که در این ماموریت اهمیت دارد، افزود: این ناوگروه برای کسانی که توانمندی فرزندان ایران زمین را هیچگاه باور نداشتند، این نتیجه را داشت که امروز این توانمندی را باور دارند؛ از سوی دیگر این ماموریت برای دوستانمان نیز امیدآفرین بود و از این ظرفیت می‌توانند به نحو مطلوب استفاده کنند.

امیردریادار ایرانی گفت: عبور از کنار ۵۵ کشور در سه قاره جهان، ارسال پیام صلح و دوستی به جهان بود؛ ایرانیان همیشه منادی صلح و دوستی بودند و به هیچ کشور و قومی تعدی نداشتند و امروز افتخار می‌کنیم که توانستیم با شرایطی که به ما تحمیل شد، نشان داد که تحریم و تهدید هیچگاه در برابر ایرانی‌ها کارساز نیست و می‌توانیم با اتکا به توان خودمان سد‌های بزرگ را پشت سر بگذاریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ناوگروه هفتادوپنج حاصل تجربیاتی است که از سال ۸۸ کسب کرده‌ایم، عنوان کرد: ما بجز اقیانوس هند، از سمت شرق به سمت دریای چین با ناوشکن سبلان رفتیم؛ در ادامه در دریای مدیترانه حضور پیدا کردیم و تا جبل الطازق رفتیم و بعد از آن به دماغه امید نیک رفتیم و در سال ۱۴۰۰ دماغه امید نیک را دور زدیم و بعد از عبور از اقیانوس اطلس شمالی به سمت سن‌پترزبورگ رفتیم و در رژه سالروز نیروی دریایی روسیه شرکت کردیم.

وی تاکید کرد: ما امنیت را فقط برای شاهرگ اقتصادی خودمان برقرار نکردیم، دیگران هم از این مزیت استفاده کردند و می‌توانیم بگوییم که ما امنیت را هم به دیگران هدیه کردیم.

امیر دریادار ایرانی گفت: امروز دیگر در همه پهنه‌های آبی جهان هروقت که فرمانش صادر بشود با اقتدار می‌توانیم حضور پیدا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در حوزه پیشران‌های دریایی باید گفت که بومی سازی این پیشران‌ها برای ما مهم است و به زودی شاهد ساخت اولین پیشران تمام ایرانی خواهیم بود که در عرصه دریا به همه ارگان‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالشی که برای ناوگروه هفتاد و پنج ارائه شد این بود که موجب شد ما خودباوری خودمان را اثبات کردیم، عنوان کرد: ما تنها کشوری هستیم که امنیت دریایی خودمان را به تنهایی تامین می‌کنیم و این ناو گروه نیز بدون تامین نیازمندی از هیچ کشوری به مسیر خود ادامه داد.

دریادار ایرانی اظهار داشت: در طول مسیر حتی برای رفع نیاز‌های فنی هم به هیچ بندری نیاز پیدا نکردیم. دقت نظر دشمن روی ناوگروه ما بیشتر به این خاطر بود که ببینید ما قوانین را نقض می‌کنیم یا نه که خدا را شکر ما هیچ قانونی را نقض نکردیم و توانستیم از سه کانال مهم و هشت تنگه دریایی با سلامت عبور کنیم.

وی درباره برگزاری رزمایش‌های مشترک گفت: یکی از برنامه‌های ما برگزاری رزمایش‌های مرکب با سایر کشور‌ها است. ما هر دوسال یکبار با کشور عمان رزمایش امداد و نجات انجام می‌دهیم و دنبال این هستیم که با دعوت از کشور‌های بیشتر رزمایش‌های بهتری برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: ناوشکن «سهند»؛ دارای سرعت بیش از ۲۵ گره دریایی

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی دریایی ارتش شهرام ایرانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش تمام ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران در دست اقدام است که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی با تبریک «روز ملی خلیج فارس» در تشریح اهمیت توجه به زیستگاه‌های دریایی به‌ویژه خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و مساحتی به بزرگی ۲۳۷ هزار کیلومتر مربع دارد و به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه تأمین انرژی جهان با برخورداری از ۴۰ درصد ذخایر نفتی جهان و از طریق تردد سالانه بیش از ۴۰ هزار کشتی، بیش از ۲۳ درصد نفت تولیدی جهان را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه مرجان‌های خلیج فارس تا تغییرات روزانه ۹ درجه و تغییرات سالانه ۲۰ درجه را تحمل می‌کنند، بنابراین به عنوان منابع بالقوه ژنتیکی برای افزایش تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم مورد توجه هستند، افزود: کیفیت نفت‌های خام در جهان مشابه هم نیست و ذخایر نفتی خلیج فارس دارای ویژگی‌هایی چون سهولت استخراج، هزینه پایین تولید، امکان تولید مازاد بر ظرفیت و کیفیت‌تر بالا است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خلیج فارس با تنوع و غنای زیستی و تولید بالا و برخورداری از جزایر بی‌نظیر و ارزشمندترین زیستگاه‌های حساس ساحلی مانند جنگل‌های حرا، آبسنگ‌های مرجانی، بسترهای علفی، مناطق تخم گذاری لاکپشت‌ها، پهنه‌های جزر و مدی، خوریات و مصب‌های متنوع و ذخایر عظیم آبزی، یکی از اکوسیستم‌های دریایی منحصربه‌فرد آب‌های گرمسیری جهان محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و معیشت مردم بومی منطقه دارد.

ذوالجودی اضافه کرد: محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان مشترک بین ایران و هفت کشور عربی همسایه با برخی از چالش‌های زیست محیطی مواجه هستند که صید بی‌رویه و غیر مسئولانه از منابع آبزی، تخریب و ایجاد تغییرات فیزیکی مناطق ساحلی، ریزش نفت ناشی از اجرای عملیات اکتشاف و استخراج و حمل‌ونقل نفت از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: آلودگی‌های با منشأ خشکی در خلیج فارس شامل فاضلاب‌های شهری و روستایی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی، آلودگی‌های صنایع مستقر در مناطق ساحلی، عملیات عمرانی و توسعه غیراصولی در سواحل مانند استحصال و خشک کردن دریا، انباشت پسماندها از جمله زباله‌ها و پلاستیک و میکروپلاستیک در نواحی سواحلی می‌شوند که نیازمند مدیریت اصولی است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت توجه به زیست بوم خلیج فارس گفت: این منطقه به لحاظ غنا و تنوع زیستی بالا و ارتباط با دریای عمان و آب‌های باز اقیانوسی (اقیانوس هند) از ظرفیت‌های بسیار بالای اکولوژیک در تولید آبزیان، گردشگری و طبیعت گردی، پرنده‌نگری، تولید انرژی پاک و حمل‌ونقل دریایی و بسیاری از زمینه‌های دیگر اقتصادی برخوردار است که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان برای بهره‌برداری و توسعه متوازن و خردمندانه از این ثروت بی‌نظیر و نعمت خدادادی در راستای توسعه و ایجاد شغل و درآمد پایدار جوامع محلی اقدام کرد که معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور مقام معظم رهبری و دستور اکید رئیس جمهوری در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای جهت دستیابی به اهداف این سیاست‌ها از طریق فعال‌سازی ظرفیت‌های اکولوژیک و زیست‌محیطی محیط‌های دریایی و تالاب‌ها و ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران را در دست اقدام دارد که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

کد خبر 749041

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی