Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اولویت های ۱۰ گانه چراغ راه شورا است و باید در اولویت کاری شهردار آینده قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حمزه‌لو پاک، در نشست خبری اظهار کرد: هر شهروند زنجانی روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند و در مجموع ۷۵۰ تن زباله در هر روز، جمع‌آوری می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مکانیزه شدن مدیریت پسماند شهری، هزینه جمع‌آوری زباله شهر زنجان تا پایان امسال را بر اساس برآوردها، ۸۰ میلیارد تومان، اعلام کرد و افزود: اگر هر زنجانی روزانه به طور متوسط، فقط ۱۰۰ گرم تولید زباله خود را کاهش دهد، با کاهش روزانه حداقل ۴۵ تن در حجم زباله‌های تولیدی، هزینه جمع‌آوری زباله امسال ۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند که رقم بزرگی است و می‌توان در بخش‌های دیگر از جمله فضای سبز هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان بزرگترین آفت زباله‌ها را شیرابه‌های زباله‌های تر عنوان کرد و ادامه داد: مسئله مدیریت و کاهش زباله، فقط با فرهنگ سازی امکان پذیر است و در دنیا هم مرسوم است که ابتدا کاهش زباله با فرهنگ سازی را در برنامه دارند.

حمزه‌لو پاک، در ادامه به اولویت‌های شورای ششم هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌های ۱۰ گانه به عنوان چراغ راه شورا در چهار سال آینده خواهد بود و باید در اولویت کاری شهردار آینده نیز قرار گیرد.

وی اظهار کرد: عدالت محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری به ویژه در مناطق محروم، توجه به محلات در توزیع بودجه، از جمله اولویت‌های پارلمان شهری زنجان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان، بحث شفافیت را از دیگر اولویت‌های ۱۰ گانه و دغدغه‌های شورای ششم دانست و اضافه کرد: یک بخش از شفافیت، ایجاد شهر الکترونیک و ارائه خدمات به این شکل است که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت و حداکثر تا آخر سال، یکی از مناطق شهر را به عنوان پایلوت برای درخواست‌های صدور پروانه و خلافی به شکل الکترونیک تبدیل کنیم.

حمزه‌لو پاک، بخش دیگر شفافیت را مربوط به یکسان سازی سامانه‌های داخلی شهرداری عنوان کرد.

سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار، از دیگر مواردی بود که سخنگوی شورای شهر زنجان بر آن تاکید کرد و گفت: تعریفی که ما از سرمایه گذاری داریم سرمایه گذاری‌های خدمات محور و ایجاد درآمد پایدار با توجه به ظرفیت موجود شهرداری که تشکیل کمیته درآمدزایی و نیز کمیته سرمایه گذاری، در برنامه کاری قرار گرفته است.

حمزه‌لو پاک، اهمیت تعالی سازمانی را از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های شورای اسلامی شهر زنجان عنوان و اظهار کرد: اصلاح با حذف فرآیندهای زائد از یک سو و ایجاد بهره‌وری از سوی دیگر قطعاً در این راستا کارگشا خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما بر این باور هستیم که پایداری اصلاحات انجام شده با بهره‌وری امکان پذیر است.

سخنگوی شورای شهر زنجان با تاکید بر ضرورت احیای کمیته‌های فنی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شورای ششم، گفت: کمیته‌های تخصصی در حوزه اتوماسیون شهری و فضای سبز، تشکیل شده است.

حمزه‌لو پاک با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان را یکی از مطالبات و خواسته‌های اعضای شورا از شهردار آینده است اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف ،۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، جذب و در حساب شهرداری است.

سخنگوی شورای شهر زنجان، لزوم روان‌سازی ترافیک در شهر، با ایجاد پل و اصلاح هندسی، کاهش و تغییر کاشت چمن به درختان مثمر را از دیگر دغدغه‌های شورای ششم شهر زنجان عنوان کرد.

حمزه‌لو پاک، همچنین بر لزوم تسریع در ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی در دست اجرا، در راستای توسعه عمرانی شهر، توسط شهردار آینده تاکید کرد.

این مسئول در پاسخ به انتقادات خبرنگاران در خصوص انتخاب افراد وابسته به گروه خاص و عدم اقبال شهروندان افزود: بگذارید شهردار در فضای آرام انتخاب شود، ایجاد جو ناآرام در این خصوص به ضرر شهر و شهروندان است و ما بیشتر از رسانه‌ها در بین مردم هستیم و نظر یک گروه نمی‌تواند نظر عموم شهروندان باشد.

کد خبر 520376

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری زنجان انتخاب شهردار شورای اسلامی شهر زنجان شورای شهر زنجان درآمد پايدار شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر زنجان شورای ششم سرمایه گذاری شهردار آینده سخنگوی شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بابک محمدزاده با اشاره به اینکه آسفالت یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم میاندوآب است، اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم و به همت اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری، کار آسفالت معابر شهری میاندوآب آغاز شده است.

شهردار میاندوآب افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای شهر و شهرداری در دوره مدیریت جدید، بهبود وضعیت آسفالت معابر شهری بود که در این زمینه از مهرماه سال گذشته اقداماتی را شروع کرده و بعد از مدتی توقف به دلیل شرایط آب‌وهوایی؛ مجدداً ازسرگرفته شده است.

وی گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر میاندوآب تمام همت و توان خود را به کار گرفته تا به مردم خدمت کرده و رضایت آنان را جلب نماید و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

محمدزاده تصریح کرد: امروز شهر میاندوآب به کارگاه عمرانی تبدیل شده و شهرداری میاندوآب در راستای خدمت به مردم در مناطق مختلف پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد.

شهردار میاندوآب با اشاره به آسفالت‌ریزی خیابان خالصه، اظهار کرد: پروژه آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر به‌صورت مدون در دستور کار مجموعاً مدیریت شهری قرار دارد.

وی هم چنین با بیان اینکه آسفالت‌ریزی معابر خاکی نیز یکی از برنامه‌های شهرداری میاندوآب است، گفت: از مردم درخواست داریم در این زمینه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر را همراهی کرده تا ان‌شاءالله شاهد شهری با آسفالت مناسب و در شأن مردم میاندوآب باشیم.

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم