Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در نظر داریم در سال جاری بیش از هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد کنیم و حمایت از پانصد واحد تولیدی کوچک و بزرگ که راکد یا نیمه فعال هستند را در دستور کار داریم.

به گزارش ایسنا، امید محترمی در تشریح برنامه های این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری که ۲۴ بند مهم در آن تاکید شده و در راستای تحقق و اجرای این سیاست ها، بسیج برنامه ریزی های لازم برای اقدامات موثر در این راستا را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد بستر لازم و مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی که در سطح کشور شاهد فعالیت آنها هستیم و مردمی کردن اقتصاد، مهمترین اهداف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج است. رویکرد بسیج در این مسیر ایجاد ظرفیت ها و بسترها برای تشکیل اقتصاد درون زا است و به دنبال این هستیم که الگویی جامع و الهام بخش برای سایر بخش ها ایجاد کنیم.

محترمی گفت: خوشبختانه در طول این سالها اقدامات قابل توجهی در این راستا در بسیج انجام شده که افزایش تولید، کمک به امنیت و تامین غذایی، ایجاد اشتغال و در نهایت رفع فاصله های طبقاتی و ایجاد عدالت را به همراه داشته است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی یکی از راهبردهای اصلی در این مسیر است که باید همه توان و ظرفیت های لازم در این راستا بکارگیری شود. مهمترین برنامه و سیاست بسیج سازندگی استان مرکزی آموزش و توانمندسازی افراد برای تقویت پتانسیل های نسبی آنها است که در همین راستا تلاش می کنیم با تقویت توانمندی های افراد در راستای ایجاد اشتغال برای آنها اقدامات موثر انجام دهیم.

محترمی برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی افراد را یکی از برنامه های مهم دانست که در قالب آن طی سال های اخیر بیش از ۳۵ هزار نفر در استان مرکزی از دوره های آموزشی بهره مند و توانمند شدند و بسیاری از آنها با اخذ مدرک معتبر مهارتی موفقیت های زیادی کسب کردند و گفت: دوره های توانمند سازی در عرصه های تولیدی، خدماتی، فنی و کشاورزی برگزار می شود که دستگاه های متولی نیز مشارکت می کنند و بسیجیان و جهادگران در دوره های دارای توانمندی مهارتی می شوند و این یک اصل مهم در بسیج است که همواره به آن توجه می شود، چراکه اعتقاد داریم افراد در ابتدا باید توانمند شوند و پتانسیل های آن شکوفا شود و در نهایت در راستای تولید و اشتغال آفرینی گام بردارند.

وی افزود: حمایت از افراد آموزش دیده با پرداخت تسهیلات، گام بعدی بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال است، البته ایجاد اشتغال همیشه نیازمند تسهیلات نیست چراکه بسیاری از افراد می توانند با توجه به توانایی مالی‌شان در عرصه تولید ورود کنند و افرادی که توانایی لازم را ندارند توسط بسیج سازندگی حمایت می شوند.

محترمی گفت: طی هفت سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بسیج سازندگی در اختیار افراد قرار گرفته و بیش از ۸ هزار فرصت شغلی عمدتا پایدار در سطح استان مرکزی ایجاد شده است. یکی دیگر از اقدامات در مسیر اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق های قرض الحسنه است که در سطح استان مرکزی ۶۸۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور ایجاد شده و بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح استان مرکزی سازماندهی شدند و در دو سال اخیر بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه در کنار ایجاد صندوق های قرض الحسنه ۵۰ تعاونی اشتغال ایجاد شده که موضوعات مربوط به اشتغال را پیگیری می کنند، افزود: توانمند سازی افراد از اولویت های بسیج سازندگی است که در این مسیر برای تحقق اهداف، تشکیل دهکده های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۲ دهکده اقتصادمقاومتی در سطح استان شکل گرفته و دهکده ها به دنبال آموزش، توانمند سازی و کمک به ایجاد بستری مناسب برای کسب تجربه متقاضیان ایجاد اشتغال است که امیدواریم در این مسیر موفقیت های خوبی حاصل شود.

محترمی گفت: در سال گذشته با پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد تومان بیش از ۹۵۰ فرصت شغلی ایجاد شد که رویکرد اقدامات بیشتر در مناطق محروم و خصوصا کمک برای زدودن فقر و محرومیت از این مناطق بود. اعتقاد داریم پرداخت تسهیلات تنها نمی تواند به ایجاد اشتغال منجر شود بلکه تسهیلات یک مشوق در کنار سایر اقدامات است و بسیج سازندگی به هیچ عنوان رویکرد تصدی گری ندارد و هدف تسهیل گری و حمایت از افراد ضعیف است.

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی به عنوان خادمین ملت با حفظ کرامت و منزلت، خدمت بی منت به محرومین ارائه می کنند و گروه های جهادی بسیج سازندگی ثابت کرده اند می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند و البته الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است. در هرجایی که می خواهیم نقش آفرینی کنیم اگر مردم همراه باشند و بسیج مردمی اتفاق بیفتد موفقیت های بزرگ حاصل خواهد شد و اگر مردم پای کار نباشند موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه اشتغال در بسیج سازندگی وجود دارد که می توان حمایت های لازم انجام داد که از پرورش آبزیان و کشاورزی گرفته تا واحدهای خدماتی و ایجاد فروشگاه ها برای ارائه محصولات و حمایت از طرح های دانش بنیان و صنایع دستی از جمله بسترهای لازم است، افزود: با توجه به ضرورت تحقق شعار سال، بسیج سازندگی به دنبال نقش آفرینی گسترده است و عزم جدی در این مسیر داریم که به یاری خداوند سعی داریم گام های بلندی برای مبارزه با بیکاری و فقر برداریم و تحقق اقتصاد مقاومتی را با قوت اجرا خواهیم کرد.

محترمی گفت: با پیگیری های انجام شده در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مرکزی در نظر گرفته شده که از این مقدار تاکنون ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و در کنار آموزش های لازم در اختیار افراد قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بسيج سازندگي استان مرکزی بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی هزار فرصت شغلی میلیارد تومان ایجاد اشتغال سطح استان استان مرکزی نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان