Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از عدم همکاری‌ها برای  اجرایی شدن مصوبات این نشست انتقاد کرد و گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی،  شورای برنامه‌ریزی و شورای اشتغال شوراهای ذیل قانون هستند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: بر اساس اختیارات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در صورتی  که مصوبات شورا استانی باشد در خود استان اجرا می‌شود در غیر اینصورت در گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دسته‌بندی و با حضور  رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد قوانین زائد و مزاحم حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شورا وظیفه حذف قوانین زائد در راستای رونق کسب و کار را بر عهده دارد، به دستور کار این نشست حول وضعیت بحرانی آب و لزوم اجرای الگوی کشت اشاره و عنوان کرد: با توجه به بحران آب در استان ضروری است الگوی کشت مناسبی برای اقتصادی کردن کشاورزی همچنین حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تعریف شود.

در ادامه با اشاره به کاشت محصولات پرمصرفی مثل برنج، هندوانه، ذرت و سایر محصولاتی کشاورزی به تعریف الگوی مصرف در سال ۷۵ اشاره شد که متاسفانه دستگاه متولی تاکنون اقدامی انجام نداده است.

رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان رتبه دهم خشک‌ترین استان‌های کشور در سال زراعی جاری بود، گفت: میانگین بارندگی سال زراعی جاری ۱۱۹ میلی‌متر بود که بارندگی‌ها ۱۸.۵  درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تابستان گرم استان افزود: افزایش دما موجب شد گرم‌ترین استان کشور در تابستان امسال باشیم، افزایش ۲.۷ درجه‌‌ای دما موجب تشدید خشکسالی شد.

کاکاوند با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت بخش کشاورزی با توجه به وضعیت بارش‌ها گفت: پاییز امسال بارش‌ها دیرهنگام و کمتر از نرمال است، عمده بارش‌ها در پایان آبان و آذر است و این موضوع مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی به سرمازدگی محصولات کشاورزی اشاره و عنوان کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و سرما‌زدگی بارها توصیه کردیم که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.

سید اسدالله هاشمی دیگر سخنران این جلسه گفت: چه دلیلی دارد همه منابع آبی استان صرف کشت محصولات ممنوعه و پر مصرفی مثل برنج شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای طرح الگوی کشت موجب حفظ منابع آبی و کمک به کشاورزان می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای اینکه در سال‌های آینده با این مشکل مواجه نشویم، گفت: از برخی دستگاه‌ها از  جمله جهادکشاورزی برای جلوگیری از اجرای طرح الگوی کشت شکایت کرده‌ایم.

وی با اشاره به حفظ محیط زیست با اجرای طرح الگوی کشت گفت: رودخانه بشار خشک شده و این اتفاق جان ۴۰ گونه آبی در این رودخانه را تهدید می‌کند.

در ادامه محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت بسیار بحرانی کنونی گفت: منابع آبی استان طی دو دهه اخیر تخلیه شده است و ممکن است در تامین آب شرب با بحران جدی مواجه شویم.

وی بیان کرد: سال گذشته و به پیشنهاد استاندار ستاد خشکسالی و سازگار با بی‌آبی تشکیل شد که ضروری است کشت جایگزین برای محصولات پر مصرف تعیین شود.

در پایان این نشست سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست با انتقاد از عدم اجرای طرح الگوی کشت توسط سازمان جهاد کشاورزی گفت: دغدغه بخش خصوصی نسبت به وضعیت بحرانی آب قابل تقدیر است. در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی موارد متعددی مطرح و اهداف مورد نظر محقق شد.

وی بیان کرد: مصوب شود ستاد الگوی کشت در سطح استان فعال و ماهانه تشکیل شود. این ستاد با ستاد تنظیم بازار و کارگروه اقتصاد اشتغال و سرمایه‌گذاری برابر است.

به گزارش فارس؛ باید دید با توجه به کاهش بارش‌ها و بحران آب آیا ستاد الگوی کشت در استان تشکیل می‌شود و در صورت تشکیل ستاد آیا چاره‌ساز خواهد بود یا خیر؟
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس اجرای طرح الگوی کشت در استان نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی معاون اقتصادی استاندار خشکسالی و بحران آب شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اجرای طرح الگوی کشت بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)

عصر ایران - در معمای تصویری زیر تعدادی پروانه دیده می شوند. الگوی روی بال های یکی از این پروانه ها منحصر به فرد است و مشابه دیگری ندارد. شما باید این پروانه متفاوت را پیدا کنید.

 

 

این قبیل سرگرمی های تصویری گزینه خوبی برای تقویت مهارت های مشاهده ای انسان هستند. با تعیین بازه های زمانی کوتاه مانند 20 ثانیه می توانید شرایط را چالش برانگیزتر کنید.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

 

پاسخ: در تصویر زیر پروانه منحصر به فرد مشخص شده است.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!

دیگر خبرها

  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است