Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:20:19 GMT

۵ رکورد بزرگ رونالدو در تاریخ فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۶۵۷۳

۵ رکورد بزرگ رونالدو در تاریخ فوتبال

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  کریستیانو رونالدو یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و با درخشش در مستطیل سبز تاکنون به افتخارات زیادی دست یافته است. 

فوق ستاره پرتغالی تاکنون رکورد‌های زیادی را شکسته و هنوز هم به این کار ادامه می‌دهد. رونالدو در تمام باشگاه‌هایی که در آن حضور داشته، تاثیرگذار بوده است و بازگشت او به منچستریونایتد با استقبال فوق العاده هواداران این تیم رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این مقدمه، در این گزارش قصد داریم ۵ رکورد مهم و جهانی کریستیانو رونالدو که در گینس ثبت شده است را بررسی کنیم. 

۱- بهترین گلزن فوتبال ملی مردان

گلزنی کریستیانو رونالدو در بازی مقابل جمهوری ایرلند او را تبدیل به بهترین گلزن بین المللی فوتبال مردان کرد.

رونالدو برای رسیدن به این افتخار از رکورد ۱۰۹ گل زده علی دایی عبور کرد. رونالدو در حال حاضر ۱۱۱ گل در ۱۸۰ بازی برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است و به نظر نمی‌رسد که این رکورد به این زودی‌ها شکسته شود.

تناسب اندام و عمر حرفه‌ای زیادی این بازیکن مورد تحسین همگان واقع شده و این بازیکن ۳۶ ساله به خوبی از خودش مراقبت می‌کند. به نظر می‌رسد مهاجم پرتغالی بدون هیچ افتی، در سال‌های پیش رو تعداد گل‌های ملی خود را افزایش دهد. 

۲- بیشترین گل زده در طول یک فصل رقابت باشگاهی اروپا

دوران حضور کریستیانو رونالدو در رئال مادرید واقعا دیدنی بود و او با درخشش کم نظیرش در سانتیاگو برنابئو توانست رکورد‌های زیادی را به نام خودش ثبت کند. 

رونالدو که بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید است، در فصل ۱۴-۲۰۱۳ رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. او در آن فصل در ۱۱ بازی خود در لیگ قهرمانان ۱۷ گل به ثمر رساند و بدین ترتیب به بازیکنی تبدیل شد که بیشترین گل را در رقابت‌های باشگاهی اروپا در یک فصل به ثمر رسانده است.

نمایش‌های خیره کننده او بی نتیجه نبود و در آن فصل رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

۳- پربیننده‌ترین صفحه اجتماعی برای یک ورزشکار مرد

کریستیانو رونالدو یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران جهان است و شهرت او فراتر از یک فوتبالیست است. 

رونالدو در رسانه‌های اجتماعی حضور فعالی دارد و جزو افرادی به شمار می‌رود که بیشترین دنبال کننده را در صفحات مجازی دارد. این بازیکن ۳۶ ساله از طریق صفحات اجتماعی قرارداد‌های زیادی بسته و  مبالغ چشمگیری به دست آورده است. 

صفحه رونالدو در ویکی پدیا هم از هجوم علاقه‌مندان او بی بهره نبوده است و رکورد پربیننده‌ترین صفحه ویکی پدیا در میان ورزشکاران مرد مربوط به صفحه او است.

۴- گلزنی در ۱۱ بازی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا 

کریستیانو رونالدو یکی از باهوش‌ترین و توانمند‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و نبوغی که دارد به او کمک کرده تا در طول دوران حرفه‌ای اش افتخارات فردی و تیمی بسیاری را به دست بیاورد. 

بازیکن کنونی منچستر یونایتد تنها بازیکنی است که در ۱۱ بازی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شده گلزنی کند. رونالدو در طول دوران حضورش در رئال مادرید به این موفقیت دست یافت و کهکشانی‌ها بدون شک در آن سال بهترین تیم جهان را داشتند.

رونالدو به رئال مادرید کمک کرد تا ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. این ۳ قهرمانی نشان داد که رونالدو تا چه اندازه می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید 

ارزشمندترین ستارگان بالای ۳۴ سال دنیای فوتبال/ مسی و رونالدو در صدر ۵- مُسن‌ترین بازیکنی که در جام جهانی هت تریک کرده است

کریستیانو رونالدو به عنوان ستاره بی، چون و چرای فوتبال دنیا، کیفیت بالای خود را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باز هم نشان داد. 

رونالدو در جریان تساوی ۳ بر ۳ تیم ملی کشورش مقابل اسپانیا، در حالی که ۳۳ سال داشت موفق شد هت تریک کند. رونالدو یکی از گل‌های خود در آن دیدار را از روی ضربه ایستگاهی و به زیبایی به ثمر رساند. 

رونالدو هنوز کیفیت خود را از دست نداده است. این بازیکن ۳۶ ساله در کنار پاتریک شیک، مهاجم جمهوری چک بهترین گلزن یورو ۲۰۲۰ شد و هت تریک دیگر او در جام جهانی ۲۰۲۲ را نمی‌توان از نظر دور داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کریستیانو رونالدو باشگاه منچستر یونایتد لیگ قهرمانان اروپا کریستیانو رونالدو رونالدو یکی بهترین گلزن رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، پوریا حسین خانزاده ستاره بیست و یک ساله والیبال ایران که در دو سال گذشته از بهترین های لیگ برتر بود با عقد قراردادی راهی تیم لوبه یکی از بهترین تیم های حاضر در سوپر لیگای ایتالیا خواهد شد.

پوریا حسین خانزاده که در پست دریافت کننده قدرتی توپ می زند حالا باید برای قرار گیری در ترکیب اصلی تیم لوبه با ستاره هایی همچون الکساندر نیکولوف و ماتیا بوتولو رقابت کند.

لوبه در فصل آینده با تغییرات بسیار زیادی رو به رو خواهد شد که مهمترین آن رفتن لوسیانو دچکو پاسور آرژانتینی از این تیم است. همچنین جیامپائولو مدی جایگزین لورنزو بلنجینی به عنوان سرمربی این تیم شده است. ایوان زایتسف سرشناس که فصل قبل در پست دریافت کننده قدرتی در لوبه بازی می کرد از این تیم جدا شد تا یکی از رقبای پوریا حسین خانزاده در این تیم کم شود.

پوریا حسین خانزاده دومین بازیکن ایرانی تاریخ این تیم است، پیش از او امیر غفور در سال 2020 در این تیم حضور داشت که کرونا حضور او را در این تیم نیمه تمام گذاشت. حالا می‌توان گفت که خانزاده به همراه غفور صاحب تاریخی‌ترین انتقال والیبال ایران خواهند بود.

حسین خانزاده هم اکنون در اردوی تیم ملی والیبال است و خود را برای لیگ ملتهای والیبال آماده می کند تا با درخشش خود ایران را به المپیک برساند. تیم لوبه در این فصل در جایگاه نه چندان خوب پنجم قرار گرفت و این بار امید وار است با ستاره ایرانی خود دوباره به مقام قهرمانی سوپر لیگای ایتالیا برسد. لوبه در فصل آینده باید در کاپ اروپا دومین سطح از مسابقات باشگاهی اروپا بازی کند و در لیگ قهرمانان اروپا غایب بزرگ این تورنمنت است.

از افتخارات لوبه می توان به دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، هفت قهرمانی لیگ، هفت قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی سوپرکاپ، یک قهرمانی جام باشگاه های جهان و چهار قهرمانی چلنج کاپ اروپا اشاره کرد که نشان می دهد پوریا حسین خانزاده راهی تیمی بزرگ شده است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.

دیگر خبرها

  • موافقت کریستیانو رونالدو با رودیگر؛ 5 بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید! / عکس
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • پیروزی 3-0 رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با هت تریک کریستیانو رونالدو (لیگ قهرمانان اروپا - 2 می، 2017)
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • وارث به حق کریستیانو رونالدو؛ وینیسیوس جونیور و گلزنی در ۳ نیمه نهایی متوالی لیگ قهرمانان اروپا
  • به یاد کریستیانو رونالدو؛ واکنش وازکز به درخشش وینیسیوس مقابل بایرن مونیخ / عکس
  • برترین گلزنان تاریخ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / کریستیانو رونالدو در صدر