Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:33:17 GMT

ثبت اختراع ۶ محصول ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۶۹۷۹

ثبت اختراع ۶ محصول ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در حوزه پالایش و خالص‌سازی، حداقل ۶ محصول را ثبت اختراع کرده است که از جمله آنها تصویه شیمیایی، فیلتر الکترواستاتیک و خطوط بازپالایش روغن است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مراحل رشد بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، در آغاز با گام‌های کوچکی شروع شده است و گاهی نیز از مسیر همکاری اعضای یک خانواده در ابتدای راه شکل گرفته است و در همین راستا یک شرکت دانش‌بنیان که به عنوان نخستین تولید‌کننده تجهیزات و ماشین‌آلات تصفیه روغن‌های صنعتی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است امروز نزدیک به 20 محصول کاربردی تولید کرده است که عمده آنها در موضوع پالایش و خالص‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محسن قدریان" مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "نیرونماد" گفت: این شرکت، یک شرکت دانش‌بنیان خانوادگی است که در سال 1374 تاسیس شده است و ما در آغاز کار از یک فضای کوچک 24 متری شروع به کار کردیم و با توجه به نیاز بازار و صنعت به‌ویژه صنعت برق و صنایع نفت، به تدریج محصولات جدیدی را تولید کردیم؛ شروع اولیه شرکت با 5 نفر بوده است که 3 نفر آنها از یک خانواده هستند اما امروز نزدیک به 100 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و سالانه نزدیک به 30 میلیون یورو نیز از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 1393 شرکت ما دانش‌بنیان شده است،‌ تصریح کرد: بعد از دانش‌بنیان شدن شرکت،‌ یک تیم تحقیقات به مجموعه ما اضافه شد و از آنجا ما نیازهای صنعت را بررسی کردیم و با پیشنهادات و سفارشات مختلفی که به ما ارائه شد، به مرور افزایش تولید و افزایش محصولات دانش‌بنیان را شاهد بودیم؛ ما در خط بازپالایش روغن کارکرده یا روغن‌های سوخته‌ای که در ماشین‌ها استفاده می‌شود و یک منبع آلوده نیز محسوب می‌شود، با تکنولوژی جدید توانستیم این روغن را بدون هیچ گونه افزودنی و با درنظر گرفتن شرایط محیط زیستی تصفیه کرده و دوباره به چرخه استفاده بازگردانیم.

قدریان با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت گفت: از سال 1393 نزدیک به 20 محصول در این شرکت تولید شده است که عمده آنها در موضوع پالایش و خالص‌سازی است که در صنایع دارویی، صنایع غذایی،‌ صنایع شیمیایی، صنایع نفت، صنایع برق  قابل استفاده است؛ در صنایع مختلف مثل صنایع چوب و فولاد یا صنایع سیمان یا هر صنعتی که روغن در آن وجود دارد، محصولات جدیدتری ساخته شده است و همچنین این دستگاه و محصول از طرف کشورهای غربی به ویژه آلمان مورد توجه قرار گرفته است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز حداقل 2 دستگاه را فروخته‌ایم.

"رضا قدریان" مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان نیز تصریح کرد: این مجموعه در موضوع بازپالایش و خالص‌سازی روغن‌های کارکرده و میعانات گازی، تولید صنعتی دارد. کارهای پژوهشی جدید در حوزه صنعت غذا و صنعت داروهای گیاهی انجام شده است و از جمله کارهای انجام‌شده، عصاره‌گیری در یک نوع فلفل با خلوص بالا در کشور است که با دانش و تکنولوژی که در این مجموعه شکل گرفته است توانسته‌ایم به خلوص بالای 99 درصد برسیم و یک عصاره خالص را در بازار عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه حداقل 6 محصول این شرکت ثبت اختراع شده است، خاطرنشان کرد: تصویه شیمیایی، فیلتر الکترواستاتیک و خطوط بازپالایش روغن از جمله دستگاه‌هایی است که ثبت اختراع شده است؛ بهای تمام شده،‌ کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش از جمله مزایا و برتری این شرکت نسبت به شرکت‌های مشابه است.

بومی‌سازی 10 محصول مورد نیاز صنایع "فولادی، معدنی و نیروگاهی" توسط یک شرکت دانش‌بنیان‌بومی‌سازی دستگاه کرایوکس توسط یک شرکت دانش‌بنیان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان یک شرکت دانش بنیان خالص سازی ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی

امیرشنوا دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است