Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@03:20:48 GMT

تصاویر| خودروی بی ام دابلیو ساخته شده از مواد بازیافتی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۷۰۳۸

تصاویر| خودروی بی ام دابلیو ساخته شده از مواد بازیافتی

آفتاب‌‌نیوز :

از این خودروی مفهومی در نمایشگاه IAA Mobility در مونیخ رونمایی شده است. این خودرو احتمالا تا سال ۲۰۴۰ میلادی آماده خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ قرار است به جای رنگ معمولی بر روی سطح این خودرو از آلومینیوم آنادایز شده قابل بازیافت استفاده شود. آنادایز به مجموعه عملیات پوشش‌دهی سطحی آلومینیوم گفته می‌شود که منجر به تشکیل لایه اکسیدی نازکی روی سطح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، آنادایز سطح آلومینیوم به سختی و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی، زیبایی سطحی و تغییر برخی خواص فیزیکی دست پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از استفاده از مواد اضافی در خودروی بی ام دابلیو نیز نیز لوگوی آن برند بر روی پنل‌های خودرو با لیزر طراحی شده است. سپر‌ها نیز از پلاستیک بازیافت شده ساخته شده اند. بی ام دابلیو اعلام کرده که در آینده طراحی دیجیتال می‌تواند تغییرات هندسی در چراغ‌ها و سپر‌ها را اضافی کند و به کاهش مواد و ابزار مورد نیاز کمک کند.

بی ام دابلیو قصد دارد تا ۲۰ سال آینده تمام خودرو‌های خود را به عنوان بخشی از برنامه‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست ۱۰۰ درصد از مواد قابل بازیافت تولید کند. خودرو‌های بی ام دابلیو در حال حاضر با استفاده از تقریبا ۳۰ درصد مواد بازیافتی تولید می‌شوند. قرار است در خودرو‌های نسل بعدی بی ام دابلیو در میان مدت این میزان به ۵۰ درصد و در نهایت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که ۳۰ درصد از باتری‌های خودرو‌های برقی را می‌توان بازیابی کرد و برای تولید سلول‌های باتری تازه از آن استفاده نمود. بی ام دابلیو، اما اعلام کرده که باتری‌های جامد آینده را می‌توان به طور کامل مورد بازیابی قرار داد و تقریبا به طور کامل از مواد قابل بازیافت ساخت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودروی برقی بی ام دابلیو خودروی مدل iVision Circular بی ام دابلیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟

شاید خواندن این مطلب برایتان اندکی عجیب و باورنکردنی باشد ولی قضیه از این قرار است که یک شرکت اجاره خودروی بدون راننده که به تازگی چنین خدماتی را در کشور عزیزمان راه اندازی کرده، به‌قدری توسط مشتریان اذیت شده که تصمیم گرفته، هرکس بتواند بطور عادی و بدون ایجاد مشکل رانندگی کند را تشویق نموده و نصف مبلغ اجاره خودرو را به مشتری پس دهد.

شرایطی هم که اعلام کرده قدری جای تأمل و تأسف دارد. این شرایط شامل رانندگی کردن با خودرو با سرعت قانونی، آسیب نرساندن به ظاهر و داخل خودرو و موارد دیگری شبیه به اینهاست.

راستی چرا باید کسانی را که بجای خروج سرمایه ها در کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کنند با چنین وضعیتی اذیت و آزار ببینند؟

اگر باور نمی‌کنید بهتر است به سایت شرکت اجاره دهنده خودروی بدون راننده Navaran.com یک سر بزنید تا خودتان مشاهده کنید.

دیگر خبرها

  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات