Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@11:58:55 GMT

برکناری مدیر سرویس امنیت عمومی عربستان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۷۰۴۲

برکناری مدیر سرویس امنیت عمومی عربستان

پادشاه عربستان سعودی شامگاه روز سه‌شنبه مدیر اداره امنیت عمومی این کشور را برکنار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سلمان بن عبد العزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی شامگاه روز سه‌شنبه «خالد الحربی» مدیر اداره امنیت عمومی را برکنار کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) گزارش داد، در دستور سلمان آمده است که الحربی کنار گذاشته شده و در حال بازجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پادشاه عربستان دستور دارد که هیأت نظارت و مبارزه با فساد، تحقیقات را از میان تمام کسانی که با این کار ارتباط داشتند، تکمیل کند و اقدامات لازم را علیه آنان انجام دهد.

سلمان تأکید کرد: «بنا بر گزارشات سرویسهای ذیربط درباره تخلفات متعدد الحربی با هدف غارت بیت‌المال و اغراض شخصی، چند اتهام از جمله رشوه و سوء استفاده از موقعیت متوجه اوست».

در حکم پادشاه عربستان آماده است که ۱۸ نفر از بخشهای دولتی و خصوصی نیز شریک جرم الحربی هستند.

در همین ارتباط، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی، اواخر آذر سال گذشته، ۱۰۰ امام جماعت و خطیب مساجد را در منطقه «مکه» و «القصیم» به جرم اینکه حاضر به همراهی با اعلامیه تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» نشده‌اند، برکنار کرد.

«عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان، از تمامی خطیبان و ائمه جماعات خواسته بود تا در خصوص آن‌چه «تأثیر منفی» گروه اخوان‌المسلمین در جوامع اسلامی دارد، سخنرانی کنند.

طبق سندی که «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در ۳۰ آبان ماه منتشر کرد، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه‌ای به بخش‌های تحت امر خود خواستار جمع‌آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و علمایی شده که حاضر نشد‌اند، بیانیه اخیر «هیأت علمای سعودی» در تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین را در مساجد قرائت کنند.

در تاریخ ۲۷ آبان هیأت کبار العلمای عربستان سعودی به تبعیت از دولت این کشور که پیشتر گروه اخوان المسلمین را به همراه حزب‌الله لبنان تروریستی خوانده بود، گروه اخوان را «گروهی تروریستی» خواند و ادعا کرد که این گروه نماینده شیوه اسلام نیست و اقداماتش تفرقه‌افکنانه، خشونت‌بار و حامی تروریسم است.

پاکسازی روحانی‌ها، مفتی‌ها و خطیبان مساجد از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷، به طور بی سابقه‌ای تشدید شده است و طبق آخرین اطلاعات بیش از چهار هزار شخصیت دینی عربستانی در زندان‌ها به سر می‌برند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برکناری پادشاه عربستان اخوان المسلمین عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان