Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@22:32:00 GMT

در دوران کرونا سراغ این خوراکی‌ها نروید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۷۲۶۰

در دوران کرونا سراغ این خوراکی‌ها نروید

به نقل از اسپوتنیک، خانه‌نشینی اجباری به دلیل قرنطینه‌های کرونایی، مصرف تنقلات و غذاهای آماده را افزایش داده است.

مواد غذایی پرنمک، شیرین و پرچرب باعث اضافه‌وزن و چاقی و همچنین افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پرفشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب و غیره می‌شوند و خود این بیماری‌ها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کووید- ۱۹ را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران کرونا به جای مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین، از دوغ یا ماءالشعیرهای بدون قند در وعده‌های غذایی استفاده و مصرف سس مایونز را محدود کنید. سالاد خود را با چاشنی‌هایی همچون انواع سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزیجات معطر میل کنید.

ماست و شیر و پنیر کم چرب هر روز مصرف کنید در عوض استفاده از فست‌فودها مثل انواع پیتزا، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی را که حاوی سدیم و نمک زیادی هستند را محدود کنید.

در دوران قرنطینه به جای مصرف تنقلات چرب و پرنمک مانند آجیل و تخمه‌های نمکی، چیپس، انواع پفک و مواد شیرین مانند انواع شیرینی و بیسکویت و نوشیدنی‌های شیرین‌شده با قند، از انواع میوه‌ها استفاده کنید.

مواد غذایی خریداری‌شده را به شیوه سالم آماده و مصرف کنید. از روش‌های بخارپز یا آب‌پز کردن به جای سرخ کردن استفاده کنید. در صورت تمایل به سرخ کردن، با مقدار کمی روغن به مدت کوتاه تفت بدهید. نمکدان را از سفره‌های خود حذف و از چاشنی‌های دیگر برای مزه‌دار شدن غذا استفاده کنید.

ادویه‌جات را جایگزین نمکدان کنید، نمک مصرفی روزانه باید کمتر از پنج گرم یعنی کمتر از یک قاشق چایخوری باشد. این مقدار شامل نمکی که به طور طبیعی در غذاها وجود دارد نیز می‌شود. برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در تهیه غذاها به جای نمک از سبزی‌های تازه، سیر، لیموترش، آب نارنج، آویشن، شوید و غیر استفاده کنید.

2323

کد خبر 1552790

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی ویروس کرونا استفاده کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب