Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز محبی نجم‌آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص کسری بودجه سال جاری گفت: کسری بودجه و نبود منابع و اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ به صورت جدی پیگیری نشد.

وی با اشاره به ۲ سقفی بودند بودجه که سقف دوم از مهرماه آغاز خواهد شد افزود: متاسفانه نه فروش نفت و بخش هایی از منابعی که برای کسری بودجه در قانون آورده بودیم محقق نشد که حدودا ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که دولت میتواند با ایجاد سیاست‌های انقباضی و اجرایی کردن قوانینی که مصوب مجلس بود اما در دولت قبل اجرایی نشد این کسری بودجه را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی نجم آبادی تصریح کرد: فروش اموال مازاد دولت، فروش سهام دولتی، قوانینی از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه از جمله مواردی بود که دولت آقای روحانی در اجرایی کردن آن کوتاهی کرد ولی دولت سیزدهم میتواند با عملیاتی کردن این قوانین نقش زیادی در جبران کسری بودجه را ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در حال حاضر دولت هیچ لایحه ای را برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه نداده و احتمال دارد لایحه متمم تحویل مجلس دهد تا نمایندگان مجلس نیز بر اساس آن تصمیمات مجدد را لحاظ کنند.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1110117 برچسب‌ها کسری بودجه دولت سیزدهم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کسری بودجه دولت سیزدهم کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌شود.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته کمیسیون تلفیق بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به اتمام رساند و گزارش آن برای ثبت پیشنهادات در سامانه بارگذاری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت ثبت پیشنهادات نمایندگان تا فردا (نهم اردیبهشت) به پایان می‌رسد، احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) و در دو شیفت کاری وارد بررسی جداول بودجه می‌شود. امیدواریم تا پایان هفته بررسی بخش دوم لایحه بودجه به اتمام برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند