Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@16:24:35 GMT

جزئیات طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۷۶۴۶

جزئیات طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز اعلام شد

سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی از اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات حادثه ساز بمنظور افزایش احساس امنیت ترافیکی در سطح معابر شهر تهران با اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی معاون هماهنگ کننده  پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: برخی از رانندگان با  ارتکاب انواع تخلفات رانندگی پرخطر، موجب اختلال در نظم عبور و مرور ، بروز سوانح و حوادث شدید و خدشه بر امنیت ترافیکی جامعه می گردند که بر این اساس ، تیم های گشتی  و استقراری  پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به برخورد با تخلفات حادثه ساز در  سطح معابر بزرگراهی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنترل و برخورد با تخلفات حادثه ساز درمعابرشهر تهران بصورت روزانه و شبانه صورت می گیرد و نظم بخشیدن به وضعیت شد وآمد ، ارتقاء امنیت اخلاقی و پیشگیری از وقوع تصادفات، برخورد با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در لاین سرعت ، کنترل سلامت رانندگان انواع وسایل نقلیه سنگین و سبک از اهداف اجرای این طرح است.

معاون هماهنگ کننده  پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد با انواع تخلفات در این طرح گفت : برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف خصوصا موتورسیکلت های  بالای 250 cc ، کنترل و برخورد قاطع با کلیه تخلفات رانندگی و مخل نظم ترافیکی وسایل نقلیه  در دستور ویژه پلیس راهور تهران بزرگ قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:  برخورد با تخلفات شاخص و حادثه ساز مانند : هر گونه حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا ویا حرکت موتور سیکلت برروی یک چرخ ، تجاوز از سرعت مجاز(بیش از50کیلو متر درساعت) ، سبقت غیر مجاز در راههای دو طرفه ، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی ، حرکت به طور مارپیچ ، حرکت با دنده عقب در آزاد راهها و بزرگراهها ، تجاوز از سرعت مجاز(بیش از 30تا 50کیلو متر در ساعت) ، عبور از محل ممنوع(ورود ممنوع) ، تجاوز به چپ از محور راه ، عبوروسایل نقلیه از پیاده رو ، عدم رعایت حق تقدم عبور ، دور زدن در محل ممنوع از جمله موارد برخورد در این طرح است.

سرهنگ بهرام آبادی افزود : استفاده از تلفن همراه یاوسایل ارتباطی مشابه درحین رانندگی درسرعت بالای 60 کیلو متر ، نقص فنی موثریانقص در سامانه (سیستم)روشنایی در شب  ، عدم رعایت مقررات حمل نقل جاده ای مواد خطرناک ، عدم رعایت مقررات حمل بار ، کنترل رانندگان پر خطر دارای خلافی بالای یک میلیون تومان و بالای 30 نمره منفی، برخورد با خودروهای دارای نقص فنی از جمله موارد دیگر برخورد با تخلفات در این طرح هستند.

وی گفت : علاوه بر اعمال قانون توقیف کوتاه مدت وسایل نقلیه متخلف با  الصاق بنر با موضوع ارتکاب تخلفات حادثه ساز راننده متخلف در محل تخلف صورت می گیرد .

سرهنگ بهرام آبادی افزود:  مستندات قانونی  اجرای این طرح  ، جدول موضوعی ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند 89 ، آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال 1384 و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند89 است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون پلیس راهور جامعه پلیس راهور سلامت شاخص تجاوز تجاوز تلفن همراه جاده قانون جدول قانون پلیس راهور تخلفات رانندگی برخورد با تخلفات حادثه ساز پلیس راهور تهران بزرگ تخلفات رانندگی بهرام آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی گفت: بامداد امروز بر اثر برخورد یکدستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان-زاهدان دو نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس،علیرضا رضایی اظهار کرد: ساعت پنج و ۱۰ دقیقه صبح امروز با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۴ محور نهبندان- زاهدان بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر این حادثه رانندگی، خودروی تویوتا حامل سوخت دچار حریق شد و دو نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

رضایی با بیان این که علت تصادف برابر نظریه کارشناسان پلیس راه، تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اتوبوس تشخیص داده شده است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 749581

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود