Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:16:41 GMT

آب دریاچه ارومیه بیش از ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۱۸۲

آب دریاچه ارومیه بیش از ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافت

یاسر رهبردین در گفت و گو با ایسنا بااشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود: تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۰.۶۹ متر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۳۱ متر بود و آمار مقایسه ای نشان از کاهش ۶۲ سانتی متری تراز دریاچه دارد.

وی با اشاره به کاهش وسعت دریاچه اظهار کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۱۹۴ کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۵۵ کیلومتر مربع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبردین تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب بود.

وی گفت: حجم آب دریاچه ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی دریاچه ارومیه کاهش سطح آب تراز آب محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کاهش ۲۳ درصدی فوتی‌های حوادث کار کرمانشاه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن مرادی در نشست خبری امروز (دوازدهم اردیبهشت) یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه روابط کار انجام می‌شود را بازرسی از کارگاه‌ها با هدف اجرای صحیح قوانین و مقررات، صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث اعلام کرد و افزود: سال گذشته بالغ بر هشت هزار بازرسی از کارگاه‌های سطح استان صورت گرفت که شامل بازرسی‌های ادواری و موردی بوده است.

وی از وقوع ۲۸۲ حادثه کار در سطح کارگاه‌های استان در سال گذشته خبر داد که نسبت به سال قبل از آن با ۳۰۴ حادثه کار روندی کاهشی داشته و یادآور شد: در آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار که بسیار حائز اهمیت است، سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۲۳ درصدی داشتیم و تعدادی فوتی‌ها از ۲۱ مورد به ۱۷ مورد رسید.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیشترین حوادث کار را مربوط به کارگاه‌های ساختمانی دانست و ادامه داد: با توجه به تعدد کارگاه‌های ساختمانی و تعداد کم بازرسین اداره کار که تنها ۲۰ نفر هستند این امکان را نداریم که در هر کارگاه یک بازرس مستقر کنیم و برای کاهش حوادث کار خصوصا در بخش ساخت و ساز نیازمند همکاری راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری و خصوصا خود کارگران و کارفرمایان هستیم.

رسیدگی به ۷۶۰۰ دادخواست کارگری در سال گذشته

وی یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه روابط کار در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه انجام می‌شود را کارهای شبه قضایی در هیات‌های حل اختلاف و هیات تشخیص اعلام کرد که به اختلافات بین کارگر و کارفرما رسیدگی می‌کند و خاطرنشان کرد: سال گذشته در این بخش ۷۶۰۰ دادخواست دریافت کردیم که منجر به صدور هفت هزار رای شده که از این تعداد ۳۰ درصد معادل بیش از دو هزار رای سازشی بوده است.

مرادی از کاهش میانگین زمان رسیدگی به این دادخواست‌ها نیز خبر داد که در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۳ روز بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۴۹ روز و در سال گذشته به ۴۰ روز رسیده و  گفت: قرار است امسال این زمان به کمتر از ۳۰ روز کاهش یابد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یکی از مواردی که منجر به بالا بودن زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سنوات گذشته می شد را تعداد کم شعب تشخیص اعلام کرد که در شهر کرمانشاه دو شعبه و در برخی شهرستان‌ها از جمله ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب شعبه نداشتیم، اما اکنون تعداد شعب در کرمانشاه به شش شعبه افزایش یافته و در تمامی شهرستان‌ها نیز شعبه داریم.

۳۰۰۰ نفر در کرمانشاه بیمه بیکاری می‌گیرند

به گزارش ایسنا، مرادی از آخرین وضعیت بیمه بیکاری در استان کرمانشاه نیز یاد کرد که مربوط به افرادی است که خارج از خواست و اراده خود از کار بیکار شده اند و بسته به سابقه کار و همچنین متاهل و یا مجرد بودن می‌توانند از شش ماه تا ۵۰ ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.

 مرادی با اعلام اینکه هم اکنون سه هزار نفر در کرمانشاه بیمه بیکاری می‌گیرند، افزود: نمی‌توان گفت همه این افراد بیکار شدگان سال گذشته هستند و تعدادی از این افراد در سنوات گذشته بیکار شده و هنوز از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیشترین تعداد افرادی که در استان کرمانشاه در سنوات اخیر بیمه بیکاری دریافت کردند را مربوط به سال ۱۳۹۹ و ایام بیماری کرونا دانست که حدود ۸۶۰۰ نفر بود و گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد افرادی که بیمه بیکاری می‌گرفتند در استان ۴۲۰۰ نفر و سال ۱۴۰۱ حدود ۳۶۰۰ نفر بود.

طبقه‌بندی مشاغل در ۸۵ درصد کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر

مرادی یکی دیگر از اقدامات خوبی که در حوزه روابط کار انجام شده ر ا طبقه‌بندی مشاغل اعلام کرد که صرفا در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر انجام می‌شود و هدف آن اجرای عدالت در پرداخت مزد است، بگونه‌ای که با اجرای این طرح دریافتی کارگری که تحصیلات و سابقه کار بیشتری دارد، با کارگران با تحصیلات و سابقه کار کمتر یکسان نیست.

وی با بیان اینکه ماده ۵۰ قانون کار ابزار قانونی است که برای اجرای این طرح در اختیار داریم، از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در ۸۵ درصد ۳۴۶ کارگاه بالای ۵۰ نفری که در استان داریم، خبر داد.

معاون اداره کار استان کرمانشاه از تعامل خوب تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز در استان یاد کرد و افزود: هم‌اکنون ۲۹۵ تشکل فعال در سطح استان داریم و شاهد کمترین میزان تنش بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان هستم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل