Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یحیی اسعدی رییس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان،در خصوص فعالیت مرکز زبان فارسی در این دانشگاه اظهار کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه کردستان، فعالیت‌های آموزشی حضوری خود را از ابتدای سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز و همزمان با شروع به کار مرکز، دوره‌های آموزشی را در سطوح مختلف برای زبان آموزان برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طی سه سال گذشته دانشگاه کردستان با دارا بودن مرکز آموزش زبان فارسی، راه‌اندازی کرسی آموزش زبان فارسی در اقلیم کردستان عراق و دوره مشترک دکتری زبان فارسی با دانشگاه سلیمانیه، نقشی موثر در توسعه زبان فارسی در خارج کشور ایفا کرده است و در صدد است برای توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدم‌های بیشتری بردارد.

رییس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان یادآور شد: امسال نیز تعداد ۱۲۵ زبان‌آموز عرب‌زبان، ۱۰ زبان آموز ترکمن زبان و ۱۳۸ نفر زبان‌آموز کردزبان غیردانشجو از کشور عراق که در سایر دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند و همچنین ۵۵ نفر دانشجوی کردزبان دانشجوی دانشگاه کردستان از کشور عراق که در مجموع ۳۲۸ نفر بودند در کلاس‌های آموزش زبان فارسی شرکت کردند.

اسعدی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا فرآیند آموزش مرکز به شیوه مجازی بدون وقفه ادامه یافت و روند رضایتبخش فعالیت‌های آموزشی همچنان ادامه دارد، افزود: این مرکز با برگزاری دوره‌های موفق در سطوح مختلف و کلاس‌های متعدد توانسته است مسیر درخشان و روشنی را در عرصه گسترش آموزش زبان فارسی طی کند.

اویادآور شد: کلاس‌های مجازی آموزش زبان فارسی در چهار سطح نوآموز، مقدماتی، میانی و پیشرفته با شرکت تعداد چشمگیری از متقاضیان آموزش زبان فارسی و به میزان ۱۲۰ ساعت در هر دوره برگزار می‌شود.

رییس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته با شرکت تعداد ۵۹۰ نفر از متقاضیان از آموزش زبان فارسی بهره‌مند شده‌اند.

اسعدی تاکید کرد: در نتیجه عملکرد موفق مرکز زبان دانشگاه کردستان، مسئولیت تشکیل کرسی مجازی آموزش زبان فارسی در اقلیم کردستان در سال ۱۳۹۹ به دانشگاه کردستان واگذار شد.

او با اشاره به اینکه این مرکز در راستای برگزاری موفق دوره‌های آموزش زبان فارسی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چندین بار مورد تقدیر قرار گرفته است، افزود: با توجه به پیگیری‌های مدیریت روابط بین‌الملل در خصوص برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) در این دانشگاه و موافقت معاونت گسترش زبان فارسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از مرحله دوم به بعد این آزمون با موفقیت در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

رییس مرکز آموزش زبان به غیرفارسی زبانان دانشگاه کردستان یادآور شد: در اکثر این آزمون‌ها، دانشگاه کردستان بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در میان مراکز برگزارکننده سامفا در داخل و خارج کشور داشته است که نتیجه عملکرد موفقیت آمیز مرکز آموزش زبان فارسی در زمینه تبلیغات وسیع و تعامل دوجانبه مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه با زبان‌آموزان بوده است.

اسعدی گفت: کلاس‌های آموزشی این مرکز و کرسی مجازی آموزش زبان فارسی این دانشگاه، با حضور زبان‌آموزانی از کشور عراق و دیگر ملیت‌ها تشکیل شده و به شکل قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این کلاس‌ها، علاوه بر آموزش رسمی زبان فارسی، سعی بر آن است تا زبان‌آموزان با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی آشنا شوند. بر همین اساس، مدرسان توانمند و دلسوز با به کارگیری روش‌های خلاقانه در تدریس، مطالب متنوع، مؤثر و سودمندی را با جدیت در کلاس‌های مرکز ارائه می‌کنند.

اسعدی اظهار داشت: در سطوح پیشرفته داستان‌گویی، ارائه کنفرانس درباره موضوع‌های تخصصی مرتبط با رشته درسی و بازی‌های زبانی با راهنمایی مدرسان انجام می‌گیرد.

ساختمان مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه کردستان، با مساحتی حدود ۳۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان خارجی فارسی زبانان دانشگاه کردستان مرکز آموزش زبان فارسی آموزش زبان فارسی آموزش زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج