Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران به منظور هماهنگی اعزام 30 هزار سهمیه اختصاص داده شده به ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در محل وزارت کشور دیدار کرد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه مراسم امسال اربعین حسینی با توجه به اپیدمی بیماری کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود، گفت: سهمیه اعلامی به جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت عراق 30 هزار نفر است که این سهمیه با محوریت موکب‌داران و حوزه‌های فرهنگی – خدماتی – درمانی تعیین می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه امسال مسافرت‌ها از طریق هوایی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از تاکیدات جدی در این سفر، مساله سلامت است و در این خصوص اولویت با کسانی است که واکسن تزریق کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند.

ذوالفقاری در این خصوص از سفیر عراق در ایران خواست با توجه به اینکه زائرین اعزامی از ایران دارای تست معتبر و کنترل شده می‌باشند، تست پی‌سی‌آر مجدد با توجه به هزینه چهل دلاری در فرودگاه عراق گرفته نشود و با ایجاد آمادگی در فرودگاه‌های عراق بویژه نجف اشرف، زمان پذیرش و تردد مسافران به حداقل ممکن برسد تا موجب ازدحام نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت سخنانش به ضرورت تسریع در امر صدور ویزا از سوی سفارت عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا اربعین، صدور ویزا بایستی در اسرع وقت انجام گیرد و برای انتقال امکانات موکب‌داران و تجهیزات امدادی و خدماتی، بر اساس تفاهمنامه بین دو کشور، هماهنگی لازم در مرزها بعمل آید.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: این آمادگی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، با هدف کاهش هزینه سفر، مسیر بازگشت زائرین زمینی باشد و برای همین درخواست داریم این موضوع از سوی دولت عراق مورد بررسی واقع شود.

در این نشست  آقای نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با ابراز خشنودی از دعوت آقای ذوالفقاری جهت انجام هماهنگی برای اعزام 30 هزار زائر حسینی به مراسم امسال اربعین در عراق، گفت: واقعیت امر این است که شرایط بیماری کرونا اجازه نمی‌دهد تا همه علاقه‌مندان و عاشقان حسینی توفیق زیارت و حضور در مراسم معنوی اربعین را داشته باشند.

سفیر عراق با اشاره به اینکه تخصیص 30 هزار سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن وضعیت شیوع بیماری است، گفت: در تلاش هستیم مراتب حضور این 30هزار نفر در مراسم امسال اربعین حسینی به نحو مطلوبی انجام گیرد.

وی در پایان گفت: سفارت عراق آمادگی دارد مراحل صدور ویزا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد؛ وی برای مواردی که از سوی طرف ایرانی مطرح شد قول پیگیری داد./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: عراق ذوالفقاری سفر اربعین جمهوری اسلامی ایران اربعین حسینی سفیر عراق 30 هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد

سیدمحمد حسینی صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست اساتید، اعضای هیات علمی و بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون عملیات وعده صادق عنوان کرد: در زمان حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد نیز خیلی‌ها اذعان می‌کردند که تاکنون کشوری به صورت مستقیم به آمریکا شلیک نکرده است.  

وی ادامه داد: قبل از عملیات "وعده صادق" هم رجزخوانی دشمن برای جمهوری اسلامی ایران زیاد بود، اما این عملیات با موفقیت انجام شد.  

حسینی، عملیات طوفان الاقصی را در اجرای عملیات وعده صادق موثر دانست و گفت: صهیونیست‌ها علی‌رغم جنایاتی که در غزه داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود دست یابند.  

وی بیان کرد: "وعده صادق" به دنبال حمله مستقیم به کنسولگری ایران انجام شد و موجب افتخار نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه برای جهان اسلام شد.  

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: اتفاقات روز‌های اخیر از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا در حمایت از فلسطین، نشان می‌دهد که دنیا با ما همراه شده است.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز معلم گفت: بزرگانی، چون شهید مطهری در سخنرانی‌های متعدد خویش بر حقانیت فلسطین تاکید کردند و اکنون همه دنیا فهمیده که مواضع جمهوری اسلامی ایران به حق بوده و غرب‌زده‌های داخلی هم اکنون نمی‌توانند چهره آمریکا را بزک کنند.

حسینی عنوان کرد: طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، تحولات عظیمی را در منطقه و دنیا ایجاد کردند و اکنون یهودیان نیز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران