Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:18:40 GMT

اهالی ۴۰ روستا در گالیکش صاحب تعاونی فراگیر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۷۰۵

اهالی ۴۰ روستا در گالیکش صاحب تعاونی فراگیر می‌شوند

حسین  روانبخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق تفاهم‌نامه استانی اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امسال تعداد قابل توجهی تعاونی فراگیر در مناطق روستایی گلستان راه‌اندازی می‌شود که سهم گالیکش ۴۰ تعاونی فراگیر است.

وی افزود: به‌مناسبت هفته تعاون ( ۱۳ تا ۱۹ شهریور) با حضور مسوولان محلی، امروز چهارشنبه نخستین تعاونی فراگیر گالیکش با ۱۰۰ نفر عضو در روستای پاسنگ بالا افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روانبخش با اشاره به اینکه سه تعاونی فراگیر دیگر با ۱۹۶ عضو در روستاهای تراجیق، تلوستان و قلی‌تپه گالیکش در مرحله اداری ثبت شرکت است، اضافه کرد: این تعاونی‌ها که حوزه فعالیت بیشتر آنها "کشاورزی، دامداری و صنایع دستی" است به‌منظور توسعه روستا و ایجاد اشتغال می‌توانند با معرفی طرح‌های اقتصادی خود از ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و صندوق‌های قرض الحسنه روستایی سپاه استفاده کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش همچنین از ثبت ۴۰۱ شرکت تعاونی با پنج هزار و ۶۲۴ نفر عضو و ایجاد هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت که هم اکنون فقط ۴۰ درصد تعاونی‌های ثبت شده معادل ۱۶۰ تعاونی در بخش‌های مختلف خدماتی، تولیدی و صنعتی با بیش از هزار عضو فعال هستند.

به گفته وی، بقیه تعاونی‌های گالیکش به دلایل مختلف از جمله قوانین سخت بانکی و کمبود تسهیلات ارزان قیمت فعلا غیرفعال هستند.

روانبخش همچنین از اختصاص ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت درسال جاری برای راه‌اندازی کسب و کارهای خُرد و مشاغل خانگی در گالیکش خبر داد و یادآور شد که تسهیلات این بخش پارسال فقط ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

وی افزود: ۶۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به کارآفرینان یا شرکت‌های پشتیبان که اقدام به اشتغال برای گروه هدف نمایند تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال و ۴۰ درصد دیگر به‌صورت مستقل به هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش، کارمزد و بازپرداخت تسهیلات مشاغل خرد و خانگی به ترتیب چهار درصد و پنج سال است.

گالیکش سال ۱۳۸۹ با جدا شدن از مینودشت به عنوان شهرستانی مستقل معرفی شد.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می‌کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گالیکش گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گالیکش گلستان گنبدکاووس گالیکش گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی تعاونی فراگیر میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصا می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد