Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@08:14:50 GMT

خاک تونل کنده شده در زندان صهیونیستی جلبوع کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۷۷۰

خاک تونل کنده شده در زندان صهیونیستی جلبوع کجاست؟

از روزی که عملیات فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع صورت گرفت یک سؤال ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده: اینکه اسرا خاک این تونل را چطور از چشم زندانبان مخفی کردند و به بیرون انتقال دادند.

به گزارش قدس آنلاین، فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» (در شمال فلسطین اشغالی) با حفر یک تونل همچنان در صدر اخبار رسانه‌های صهیونیستی، جهانی و عربی قرار دارد بویژه آنکه این عملیات ضربه‌ای قوی به سیستم اطلاعاتی-نظامی رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سؤالی که از روز عملیات  تا کنون ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، این است؟ خاک این تونل کنده شده در داخل زندان جلبوع کجاست و اسرا چطور آن را از چشم زندانبان مخفی کردند؟

در همین ارتباط «فلسطین الیوم» این سوال را از اسیر آزاد شده فلسطینی و کارشناس امور اسرا «رأفت حمدونه» پرسید. حمدونه گفت، مخفی کردن خاک تونل از چشم زندانبانان صهیونیست عملیات پیچیده‌ای است و حتما ۶ اسیر مذکور زمان زیادی را صرف کرده‌اند تا بتوانند این خاک را به شیوه‌ای که کسی متوجه نشود، خارج کنند.

حمدونه درباره نحوه خارج کردن این خاک دو احتمال مطرح کرد و گفت، حمام‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی با فرم سنتی شناخته شده متفاوت است. در این حمام‌ها یک لوله بزرگ سر باز وجود دارد که آب را به خارج منتقل می‌کند. ممکن است اسرا خاک تونل را در مراحل زیاد و به صورت کم کم با آب به بیرون فرستاده باشند.

وی درباره احتمال دوم هم گفت، این گمان نیز وجود دارد که اسرا خاک تونل را از طریق کیسه‌های زباله به بیرون فرستاده باشند که این شیوه نیز زمان زیادی برده است به این طریق که اسرا خاک را در مقادیر کم با آشغال‌های زندان در کیسه‌های زباله مخفی می‌کرده‌اند و اینگونه به بیرون انتقال می‌داده‌اند.

دوشنبه، هفته جاری ( ۱۵ شهریور) شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند. بر اساس گزارش صهیونیست‌ها این ۶ نفر «زکریا الزبیدی، یعقوب انفیعات،  محمود عارضه، یعقوب قدری، أیهم کمامجی و محمد عارضه» هستند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌اند و بیشتر آنها به حبس ابد محکوم هستند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زندان جلبوع رسانه های صهیونیستی اسرا خاک خاک تونل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم