Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل انتقال خون فارس از کاهش شدید ذخایر خونی در 2 گروه خونی O مثبت و A مثبت در این استان خبر داد و از عموم مردم که امکان اهدای خون را دارند درخواست کرد که با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون، به تامین نیاز بیماران کمک کنند.

مسعود ترابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از عوارض و تاثیرات اجتماعی شیوع همه گیری کووید-19، کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون و در نتیجه، افت میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سراسر ایران و دیگر نقاط جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترابی با بیان اینکه وضعیت اهدای خون در ایران و به تبع آن استان فارس نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا، مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم مراجعه نکردن مردم، تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص ماندن در خانه بوده است.

این مقام مسئول در عین حال تاکید کرد که اهدای خون، یکی از امور ضروری محسوب می‌شود و مردم خصوصا اهداء کنندگان مستمر، می‌توانند برای آن مانند قبل برنامه ریزی داشته باشند، گفت: به شهروندان اطمینان می‌دهیم که مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نه تنها برای آنان مخاطره‌ای به همراه ندارد بلکه تضمین کننده سلامت آنان نیز محسوب می‌شود.

ترابی با بیان اینکه همه شاخص‌های مد نظر در شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، از سوی مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در کشور و خصوصا فارس و شیراز با دقت رعایت می‌شود، گفت: موارد مد نظر در موضوع سلامت فرد اهداء کننده، کیسه خون و محیط پایگاه‌های انتقال خون، در استان فارس بالاتر از استانداردهای جهانی است.

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: هیچ فرد بیماری به انتقال خون مراجعه نمی‌کند و اهداکنندگان سالم هستند و اگر پزشک مشکوک به ابتلای اهدا کننده‌ای به کرونا شود، خونگیری انجام نمی‌شود.

ترابی با بیان اینکه شهروندان در شیراز می‌توانند طی ساعات 8 صبح تا 19 و 30 دقیقه بعدازظهر با مراجعه به دو پایگاه آسیاب قوامی و نمازی، نسبت به اهدای خون اقدام کنند، اضافه کرد: خونگیری در شهرستان‌های استان از ساعت ٨ صبح تا ١٣ بعدازظهر در محل پایگاه‌های انتقال خون انجام می‌شود.

این مقام مسئول از هم استانی‌ها درخواست کرد که بیماران روی تخت بیمارستان‌ها را یاری کنند و گفت: انتقال خون فارس باید برای ۵۳ بیمارستان در شهر شیراز امر خونرسانی انجام دهد.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: برای بازگشت به روال روزهای قبل از شیوع همه گیری کرونا، باید هر روز 700 اهداء کننده در فارس داشته باشیم اما اکنون این عدد کمتر از 300 نفر است.

ترابی با بیان اینکه به دلیل کمبود ذخایر خونی، بسیاری از عمل‌های جراحی متوقف و به جراحی‌های اورژانسی محدود شده است، تامین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را یکی از اصول اساسی در انجام عمل‌های جراحی دانست.

مدیر کل انتقال خون استان فارس تاکید کرد که متاسفانه ذخایر خون و فرآورده‌های خونی موجود در این استان، روز به روز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون شهر شیراز کروناویروس کاهش ذخایر خونی کرونا در ایران پایگاه های انتقال خون انتقال خون فارس اهدای خون ذخایر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی