Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از تمدید مجوز مهد‌های کودک تا پایان سال ۱۴۰۱ خبرداد و اظهار کرد: اگر استاندارد‌ها زودتر آماده و تصویب شوند فراخوان می‌دهیم که موسسان برای دریافت مجوز‌های جدید اقدام کنند.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: علیرضا حاجیان‌زاده، با بیان اینکه سابقه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به رهنمود و مطالبه رهبری در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در سال گذشته باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مؤکدات ایشان ساماندهی مسئله مهدکودک‌ها بود و معتقد بودند باید وزارت آموزش و پرورش سرپرستی امور مهدکودک‌ها را برعهده بگیرد.

وی افزود: پیرو آن بیانات، شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد موضوع شد و جلساتی با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر رفاه و سایر اعضا برگزار و پیشنهاداتی تنظیم و به رهبری تقدیم شد. ایشان در پی نوشت مکتوبی به سه نکته اشاره کرده بودند؛ نخست اینکه سازمان یا مرکزی برای این کار تشکیل شود. دوم آنکه زیرمجموعه آموزش و پرورش باشد و سوم تاکید بر تسریع کار داشتند. این پی نوشت رهبری که از سوی دفتر ایشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد مبنای ورود شورا به این کار قرار گرفت.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه اصل کار در یک مرحله و طی یک ماده واحده تصویب و در مرحله بعد اساسنامه سازمان مصوب و تقریباً اسفند ماه ۹۹ ابلاغ شد گفت: در آن مصوبه پیش بینی شده بود که مقدمات تشکیل سازمان طی سه ماه نهایی و هیئت امنا، رئیس سازمان را بعد از پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش انتخاب و معرفی کند که این کار اواخر خرداد ماه انجام شد. هیئت امنا تشکیل و وزیر بنده را به عنوان رئیس سازمان پیشنهاد داد که به تأیید هیئت امنا رسید.

وجود ۸ میلیون کودک زیر ۶ سال در کشور

حاجیان زاده ادامه داد: اکنون مدتی است که کار از صفر در سازمانی که هیچ سابقه قبلی نداشته شروع شده است. با مخاطب گسترده و حساسی مواجه هستیم. هشت میلیون کودک زیر شش سال داریم که باید برای تمام آن‌ها برنامه ریزی داشته باشیم. البته نه به معنای اینکه همه این‌ها به مهدکودک بروند. بلکه تعدادی در خانه و در آغوش مادران هستند و باید برای توانمندسازی خانواده‌ها با رویکرد‌های تربیتی برنامه ریزی و محتوای تربیتی را در قالب قصه و بازی و ... تهیه کنیم.

۵۰ هزار مهدکودک و پیش دبستانی باید مطابق استاندارد‌های جدید مجوز بگیرند

فعلا مجوز‌های بهزیستی و آموزش و پرورش معتبرند

وی آماری از مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی ارائه کرد و گفت: به لحاظ آماری ۱۶ هزار مهدکودک مجوزدار از سازمان بهزیستی و حدود ۳۰ هزار مرکز پیش دبستانی زیرمجموعه آموزش و پرورش داریم. ۱۴ دستگاه هم هستند که مهدکودک و مهدقرآن‌هایی با مجوز داخلی آن دستگاه‌ها دارند. با تک تک این دستگاه‌ها صحبت کرده‌ایم، اما هنوز آمار همه آن‌ها احصاء نشده است، اما تخمین می‌زنیم حدود ۴ تا ۵ هزار مهدکودک باشند. تقریباً روی هم رفته ۵۰ هزار مهد کودک و پیش دبستانی داریم که باید زیرمجموعه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته و مطابق با استاندارد‌های جدید مجوز بگیرند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکید کرد: البته تا زمانی که استاندارد‌ها و دستورالعمل‌ها در حال تدوین هستند برای آنکه کار متوقف نشود به همه کشور ابلاغ کردیم مهدکودک‌هایی که از بهزیستی مجوز دارند همان مجوز‌ها تمدید می‌شوند و پیش دبستانی‌ها هم که در اختیار آموزش و پرورش بوده‌اند با همان سازوکار ادامه می‌دهند تا استاندارد‌های جدید را تدوین کنیم.

تمدید مجوز‌ها تا ۱۴۰۱

حاجیان زاده از تمدید مجوز مهد‌های کودک تا پایان سال ۱۴۰۱ خبرداد و اظهار کرد: اگر استاندارد‌ها زودتر آماده و تصویب شوند فراخوان می‌دهیم که موسسان برای دریافت مجوز‌های جدید اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه به جد دنبال تولید محتوا برای پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک هستیم گفت: کمیته‌ای تحت عنوان "تولید محتوا" تشکیل دادیم که در حال تدوین محتوا هستند. برای سال تحصیلی پیش رو یک خروجی به صورت موقت خواهیم داشت. همچنین محتوا‌های موجود که توسط دستگاه‌ها و ناشر‌های مختلف تهیه شده در کمیته مربوط بررسی می‌شوند و آن‌ها که مورد تأیید هستند معرفی می‌شوند و مهد‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. البته منظور از محتوا صرفاً کتاب نیست. گوش دادن و دیدن مهارت‌هایی هستند که مورد توجه قرار دارند. ما معتقدیم نباید کتاب محور باشیم، بلکه باید فعالیت محور باشیم.

آموزش زبان فارسی دو سال قبل از دبستان در مناطق دو زبانه

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: مربیان ما باید بیاموزند که چگونه با بچه‌ها کار کنند و چگونه فعالیت کنند که بچه‌ها از نظر هوشی، اجتماعی و مقدمات مختلف برای یادگیری آماده شوند؛ به ویژه برای مناطق دوزبانه به شکل ویژه‌تری برنامه‌های یادگیری زبان فارسی را به خصوص یکی دو سال قبل از دبستان خواهیم داشت

بیشتر بخوانید: مدارس در خیز چهارم کرونا چگونه فعالیت می‌کنند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مهدکودک آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدکودک آموزش و پرورش رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک استاندارد های جدید پیش دبستانی آموزش و پرورش هزار مهدکودک استاندارد ها مهد های کودک هزار مهد مجوز ها مهد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود