Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره مشکلات کنونی ناشران و کتابفروشان اظهار داشت: تمهیدات کرونانی از جمله ارائه تسهیلات و پرداخت وام‌ها در حال انجام است. البته پس از طی مراحلی سخت و معرفی ضامن یا ارائه سند ملکی و پس از ۶ ماه معطلی، وام‌ها پرداخت شده، اما نکته قابل توجه اینکه حالا که وام‌ها واریز شده متقاضیان امکان برداشت ندارند! در پاسخ به عدم صدور مجوز برداشت عنوان می‌شود که موافقت فعلا صورت نگرفته است!

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه در حال حاضر کمبود نقدینگی در بازار نشر بیداد می‌کند، توضیح داد: در کنار همه این مشکلات افزایش قیمت مراحل تولید یک کتاب اعم از لوازم، کاغذ، زینک و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به معنای کامل موارد اولیه را هم در نظر بگیرید که همه بالاست و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام این مشکلات در حوزه نشر طی نامه‌ای به وزیر ارشاد دولت سیزدهم ارائه شده عنوان کرد: مشکلات کاهش تیراژ کتاب، مشکلات کاغذ، مشکلات کتابفروشی‌ها، ناشران و... تمام معضلات صنعت نشر به شکل کلی در نامه به آقای اسماعیلی وزیر ارشاد ارائه شد و امیدواریم پس از استقرار کامل و معرفی معاونین و مدیران به آنها رسیدگی شود.

حسن‌پور به معافیت ناشران و کتابفروشان هم اشاره کرد و در راستای برخی اعمال سلیقه‌ها و ایجاد مشکلات و چالش‌هایی برای متقاضیان این صنف هم گفت: تبصره‌ها و اعمال سلیقه‌ها در راستای موارد مختلف بسیار است در حالی که این معافیت برای تسهیل در امر نشر ایجاد شد!

وی در پایان هم به مواردی از تخلفات در راستای کاغذ اشاره داشت و اینگونه تصریح کرد که: برخی افراد با ارز دولتی کاغذ وارد کرده اما توزیع نکرده‌اند. امیدواریم با طی مراحل قضایی این کاغذها بزودی در بازار توزیع شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر ارشاد ناشران رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هومان حسن پور کاغذ ناشران و کتابفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق