Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خدا بخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیمات مجلس برای ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد:  در بررسی قانون بودجه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح بوده است و در قبل از آن هم این موضوع وجود داشته است.  

خدابخشی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته مبالغ زیادی برای پرداخت ارز ۴۲۰۰ برای کالا‌های اساسی و دارو اختصاص یافته، البته در قبل از آن هم وزارت صنعت معدن و تجارت این ارز را به مسائل دیگری اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شده که رشد قیمت کالا‌هایی که یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفته اند نسبت به رشد قیمت سایر کالا‌هایی که مشمول این ارز ۴۲۰۰ تومانی نیستند خیلی تفاوت معنا داری ندارند.  

این نماینده مجلس یازدهم گفت: این مسئله باعث شده که کارشناسان با این سوال رو به رو شوند که منابعی که تاکنون تخصیص داده اند در کجا و چگونه استفاده شده است؟  

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اهداف ما از تحقق ارز ۴۲۰۰ تومانی محقق نشده  و کارشناسان معتقدند باید در تخصیص این ارز تجدید نظر شود و این ارز ۴۲۰۰ به کلی برداشته شود. در مقابل عده‌ی دیگری معتقدند اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود شوک روانی ناشی از حذف این ارز به بازار باعث افزایش فوق العاده قیمت‌ها خواهد شد و مشکلات بیشتری به این وسیله به وجود می‌آید و قدرت خرید مردم کم می‌شود.  

وی گفت: برخی از کارشناسان هم مطرح کرده اند که با حذف این ارز یارانه آن مستقیم به مردم پرداخت شود. این مسائل در کمیسیون تلفیق هم مطرح بوده است، اما دولت به دلیل وارد شدن شوک روانی و گران شدن بیش از اندازه قیمت‌ها با برداشته شدن این ارز، با این موضوع مخالفت کرد.

خدابخشی در ادامه عنوان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس دعوت شده تا درباره چگونگی  توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی در ماه‌های باقیمانده ۱۴۰۰ توضیح دهد و اولویت‌های دولت درباره تدوین بودجه ۱۴۰۱ را نیز تشریح کند. قطعا در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱ موضوع ارز ۴۲۰۰ و تثبیت آن دوباره مطرح خواهد شد.  

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: دیوان محاسبات و قوه قضائیه  از جزئیات پرونده‌های فساد ناشی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ مطلع هستند و باید نظارت کامل و جامعی بر نحوه تخصیص این ارز صورت بگیرد.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

 در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد. در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند. کلیپ منتشر شده به این شرح است:۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است.

 ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم. تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیمما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م حخرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

 غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است. در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: فارس

tags # قوه قضاییه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است