Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلاتی در تامین قطعات مورد نیاز برای ۲گانه سوز کردن خودروها بiدلیل تحریمهای ظالمانه وجود داشت اما با همت واحدهای صنعتی داخل کشور و بومی سازی آنها این مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تولید مخازن و سیستم‌های ۲گانه سوز کردن در داخل کشور بومی سازی شده است و از وابستگی در این زمینه خارج شدیم، اظهار داشت: یک واحد صنعتی بزرگ در شهرک صنعتی اشترجان از توابع شهرستان فلاورجان استان اصفهان در زمینه تولید مخازن ۲گانه سوز کردن خودروها فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری با اشاره به اینکه طرح ۲گانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی از خرداد سال گذشته در کشور آغاز شد، اضافه کرد: تاکنون در استان اصفهان ۱۱ هزار و ۵۰ دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی و تاکسی اینترنتی از این طریق ۲گانه سوز شدند و یکهزار و یکصد خودرو نیز در صف انتظار قرار دارند که تا پایان این ماه ۲گانه سوز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر محدودیتی برای ثبت نام خودروهای عمومی جهت استفاده از این طرح وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از مالکان خوروهای عمومی برای ثبت نام ۲گانه سوز کردن خودروها دیر اقدام می‌کردند که تلاش کردیم از طریق رسانه‌ها، شهرداری‌ها و جایگاه‌های سوخت رسانی اطلاع رسانی در این زمینه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه همه استانداردهای لازم برای ۲گانه سوز کردن خودروهای عمومی در این طرح رعایت می‌شود، گفت: تاکنون هیچ مشکلی در این طرح از نظر مخازن ۲گانه سوز کردن نداشتیم.

تیموری با تاکید بر اینکه ۲گانه سوز کردن خودروهای عمومی و توسعه استفاده از گاز سی ان جی نقش بسزایی در بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش هزینه ها و آلاینده های زیست محیطی دارد، تصریح کرد: امید است از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برنامه هایی نیز برای دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی با در نظر گرفتن تسهیلات، ابلاغ شود.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان درباره توزیع گاز مایع ( ال پی جی) نیز توضیح داد: با توجه به دستورالعمل های موجود، نیازسنجی در این زمینه انجام شده و در زمان حاضر هیچ مشکلی در استان در زمینه تولید و عرضه این ماده سوختی نداریم.

تیموری با اشاره به اینکه شرکت های توزیع کننده گاز مایع، این سوخت را از انبارهای شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان تحویل می‌گیرند و سپس در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شود، تصریح کرد: مشکلی برای توزیع گاز مایع به‌ویژه در روستاهای فاقد گاز طبیعی در استان وجود ندارد و ثبت نام برای آن از طریق سامانه " سدف " در حال انجام است.

وی بدون اشاره به میزان گاز مایع توزیع شده در استان اصفهان تاکید کرد: نصب هر گونه مخزن گاز مایع بر روی خودرو، قابل قبول نیست و غیر استاندارد است.

به گزارش ایرنا، طرح رایگان 2گانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بارها از سال گذشته آغاز شد و اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند. 

مصرف سوخت سی ان جی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در استان اصفهان معادل ۶ درصد افزایش یافت و به ۵۶۱ میلیون و ۸۸۴ هزار متر مکعب رسید.

۲۹۸ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

برچسب‌ها خودرو اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خودرو اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی خودرو اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی سوز کردن خودروهای استان اصفهان خودروهای عمومی گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)