Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه اعتراضات زنان افغانستان علیه طالبان و پاکستان، امروز چهارشنبه (۱۷ سنبله/ شهریور) نیز شماری از بانوان در منطقه غرب کابل تجمع اعتراضی برپا کردند.

زنان معترض شعارهایی از جمله شعار «هیچ حکومتی وجود زنان را انکار نمی‌تواند» با خود حمل می‌کردند.

معترضین همچنین از بی‌طرفی جامعه جهانی نسبت به انتقام جویی‌های طالبان از اعضای پیشین نیروهای امنیتی به ویژه یک پولیس زن در غور انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان معترض با حمل تصویر یک زن پولیس که گفته می‌شود توسط طالبان در غور کشته شده نوشته‌اند: «دنیا چقدر بی‌رحمانه تماشایمان می‌کند.»

گفته می شود که بانوان در شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان نیز تظاهرات راه اندازی کرده اند. همچنین از تخار نیز گزارش می شود که شهروندان این منطقه امروز دست به تظاهرات زده اند.

گفتنی است که چند روز است که بانوان افغانستان در چندین ولایت افغانستان دست به اعتراض زده و خواستار استیفای حقوق زنان در حکومت طالبان شده‌اند. دیروز در کابل، هرات، مزار شریف و تخار نیز اعتراضاتی علیه پاکستان برگزار شد که به خشونت کشیده شد.

تظاهرات امروز بانوان در کابل در حالی است که طالبان با اعتراضات با خشونت برخورد کرده و هشدار داده است که هیچ کسی حق تجمع و اعتراض ندارد.

طالبان روز گذشته کابینه دولت خود را اعلام کرد؛ در این کابینه زنان حضور ندارند و از جریان‌های سیاسی و قومی نیز نماینده‌ای در آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنان افغانستان تظاهرات افغانستان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در غرب کابل

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که حوالی ساعت شش عصر امروز پنجشنبه، صدای چندین انفجار پی‌هم از غرب کابل شنیده شده است.

بر اساس معلومات ابتدایی گفته می‌شود تانک تیل در نزدیکی های حوزه ششم امنیتی در جاده فیض محمد کاتب هزاره دچار آتش سوزی شده است.

مقامات طالبان تا کنون درباره این خبر اظهاری نکرده‌‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید