Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:15:16 GMT

موسسه فرهنگی موعود وقف حضرت ولی‌عصر (عج) شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۹۵۵۹

موسسه فرهنگی موعود وقف حضرت ولی‌عصر (عج) شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل در ابتدای نشستی که به همین مناسبت برگزار شد، افزود: موسسه فرهنگی موعود سالهاست در حوزه مهدویت و ترویج فرهنگ مهدویت فعالیت‌های فاخری داشته است و نشریات و کتبی که این موسسه تولید کرده یک گنجینه ارزشمند درزمینه ابعاد مختلف مهدویت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت‌های رسانه‌ای موسسه موعود اشاره کرد و یادآور شد: موسسه موعود شاید جز اندک مؤسساتی است که منحصراً و مستقیماً در خصوص حضرت مهدی (عج) در حال فعالیت است. این موسسه دوره‌های آموزشی اثرگذاری را در دانشگاه‌ها برگزار کرده و کسانی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند خودشان منشا اثر شده‌اند.

عادل افزود: تصمیم بر این شد که موسسه موعود وقف شود. وقف نامه‌ای در همین زمینه تنظیم شد که خواندنی است. موضوع این موقوفه حضرت ولیعصر (عج) هست که موضوع بسیار مهمی است. این وقف مهدوی در امسال که سالی مهدوی است و دو نیمه شعبان دارد بسیار مبارک است.

در ادامه این نشست اسماعیل شفیعی سروستانی مدیر موسسه فرهنگی موعود عصر نیز ضمن ارائه تاریخچه‌ای از موسسه فرهنگی موعود عصر گفت: این موسسه سه عنوان نشریه و بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب درزمینه مهدویت دارد.

وی مواردی همچون راه‌اندازی ۲۳۰ کانون فرهنگی مهدوی در دانشگاه‌ها، برگزاری بیش از یک هزار همایش و سخنرانی در دانشگاه‌ها، تولید ۱۴۰ عنوان لوح فشرده با موضوعات مرتبط با مهدویت، راه‌اندازی و به‌روزرسانی سایتهای اینترنتی موعود به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و تأسیس نخستین کتابخانه تخصصی در حوزه فرهنگ مهدوی با بیش ۱۸ هزار عنوان کتاب را از دیگر فعالیت‌های مهم این موسسه برشمرد و در ادامه سخنانش به تبیین مراحل مختلف تولید دایره المعارف مهدوی پرداخت.

شفیعی سروستانی همچنین تصریح کرد: از همان سالهای اولیه تصمیم داشتیم که موسسه موعود به نام حضرت ولی‌عصر (عج) وقف شود. مشورت‌های متعددی با کارشناسان و حقوق‌دانان انجام شد تا این‌که سند وقف موسسه آماده شد و با همراهی عزیزان سازمان اوقاف به ثبت رسید. تولیت موقوفه با صلاحدید عزیزان به عهده بنده است. هیئت‌امنا  موسسه هم تعریف شده ازجمله آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری قبول زحمت کردند که در این هیئت‌امنا حضور داشته باشند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست در سخنانی گفت: حلول ماه صفر را تسلیت می‌گویم. ان شا الله که ما جز یاران اباعبدالله محسوب شویم امثال آقای شفیعی که عمرشان را برای این کار گذاشتند جز موالیان ائمه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انبیا گوشزد کرد: به نظر می‌رسد سوره انبیا از آیه ۱۷ تا انتها حول محور یک موضوع است و آن انطباق نظام تشریع و تکوین و تبیین نظام تشریع است که جمیع انبیا را می‌شمارد و می‌رسد به وجود مقدس امام زمان «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» این مسئله بسیار مهمی است که ما در نظام خلقت آن‌گونه که خدا می‌خواهد حرکت کنیم نه آن‌گونه که خودمان فکر می‌کنیم البته خدا با عقلانیت و تدبیر مسیر بشر را تعیین می‌کند.

خاموشی بنا بر روایات ائمه را کشتی نجات انسانها برشمرد و افزود: خداوند در سوره طلاق می‌فرماید «رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْکُمْ آیاتِ اللَّهِ مُبَیِّناتٍ لِیُخْرِجَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ». هیچ راهی جز جریان ائمه طاهرین نیست و دست یازیدن به حبل متین الهی راهی جز ائمه ندارد.

وی ضمن قرائت آیه «وَمَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ وَیَعْمَلْ صَالِحًا یُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا  قَدْ أَحْسَنَ اللَّهُ لَهُ رِزْقًا» ادامه داد:  نقشه راه این است. این یک مسیر دقیق و تعریف‌شده‌ای است. صراط مستقیم یکی بیشتر نیست ازلحاظ ریاضی هم بین دونقطه یک خط بیشتر رسم نمی‌شود ...مهدویت مهد تشیع و اسلام ولایی است. به خود می‌بالیم که چنین وقف معنایی ثبت‌شده و ان شا الله پرچم این موسسه از این هم بالاتر برود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی موسسه فرهنگی موعود سازمان اوقاف موسسه موعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!

به گزارش قدس آنلاین، بدون شک دایی و مهدوی کیا ٢ اسطوره فراموش نشدنی پرسپولیس هستند که آوازه ای جهانی دارند؛ اواسط سال۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری ازبزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

اما نکته عجیب این بود پس از آماده سازی این کار هیچ مدیری رغبت چندانی به استفاده از آن نشان نداد تا این محصول پر سر و صدا خیلی زود از خاطره ها پاک شود.

دیگر خبرها

  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور