Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:06:55 GMT

مزار شهدای هفدهم شهریور در بهشت زهرا (س) گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۹۷۳۱

مزار شهدای هفدهم شهریور در بهشت زهرا (س) گلباران شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، محمدغفوری رییس بنیاد شهید تهران بزرگ و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از جمله مسئولانی بودند که در این مراسم معنوی حضور داشتند.

 مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۳ سال پیش در چنین روزی جمعی از جوانان کشور در مخالفت با رژیم ستم شاهی به میدان ژاله سابق (شهدا) رفتند ولی با برخورد سخت نیروهای امنیتی آن زمان مواجه و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خال با بیان اینکه درخت انقلاب در آن زمان نهال کوچکی بود، اظهار داشت: خون شهدای انقلاب و پس از آن شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم درخت انقلاب را امروز به درخت تناوری تبدیل کرده است که دشمنان از نام آن هراس دارند.

وی اضافه کرد: امروز ما در مدفن ۳۰ هزار شهید و چهار هزار شهید گمنام آمده ایم تا بگوییم خاطره شما همواره در دل ما ماندگار است و راه شما نیز تا ابد ادامه دارد.

این مسئول تاکید کرد: زنده نگاهداشتن نام و یاد شهدا و ادامه راه این عزیزان سفر کرده به حتم موجب بیمه شدن نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل با انواع دسیسه های و توطئه های دشمنان می شود.

به گزارش ایرنا، ۱۷ شهریور یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است و در این روز مزدوران رژیم منحوس پهلوی با حمایت اربابان آمریکایی خود مردم بی دفاع را به گلوله بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند.

رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شناخته شده به «جمعهٔ سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «کشتار هفدهم شهریور» نیز یاد می‌شود، رویدادی در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید؛ در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدا کنونی) در تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

سال‌ها بعد در پژوهشی تعداد کشته‌شدگان ۱۷ شهریور ۸۸ نفر عنوان شد که ۶۴ نفر آن‌ها در میدان ژاله کشته شدند.

برچسب‌ها بهشت زهرا شهرستان ری قیام ۱۷ شهریور سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهشت زهرا شهرستان ری قیام ۱۷ شهریور بهشت زهرا شهرستان ری قیام ۱۷ شهریور سازمان تبلیغات اسلامی بهشت زهرا ۱۷ شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر و در دومین روز از این هفته، مدیر کل، معاونین، روسای ستادی و جمعی از کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به همراه فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات، مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت متبوع در استان، اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر استان، شرکای اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی، تعاونگران و جمع کثیری از بسیجیان جامعه کار و تولید و کارگران شرکت‌ها و کارخانه جات با حضور در گلزار شهدای اهواز، با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره جان فشانی‌های شهدای والامقام کارگر را گرامی داشته و با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

همچنین در ابتدای این آیین در محل یادمان شهید علی هاشمی مداحی و زیارت پرفیض عاشورا برگزار شد.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال، به عنوان گرامیداشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است