Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد کبیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ۹ ماه پیش در حوزه سلامت در راستای دفاع از طرح شهید سلیمانی با محوریت نظام مراقبت در بخش کووید ۱۹ نامه‌ای به امضای تعدادی از پزشکان رسید، که بنده نیز در تدوین آن نقش داشته و یکی از نگارندگان بودم، یک بند در آن نامه تاکید بر انجام واکسیناسیون با استفاده از تولیدات داخلی داشت و اینکه ما راه غلبه بر بیماری کرونا را واکسیناسیون می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در «طرح شهید سلیمانی» هدف این بود که با تاکید بر نظام مراقبت فعال برای بهره‌گیری از مشارکت جامعه و همراهی آنها ورود کنیم، گرچه در حال حاضر هم واکسن‌های مختلفی مانند واکسن «آتروزینیکا»، «سینوفارم»، «بهارات هند»، «اسپوتنیک» روسیه وارد کشور می‌شوند و خوشبختانه اثربخشی همه واکسن‌ها ثابت شده است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: اما برخی از رسانه‌ها، شبه‌رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی با انواع ترفندهای مختلف این نامه را به گونه‌ای بازنشر کردند که گویا گروهی در کشور با واکسن مخالفت کردند این در حالی بود که برداشت سطحی افراد غیرمتخصص چنین نگاهی به قضیه داشت.

کبیر بیان کرد: اظهارنظرهایی که مبنای علمی، اجرایی و تجربی ندارد از سوی شبه‌رسانه‌هایی که سواد لازم را ندارند و الفبای بهداشت و درمان را درک نمی‌کنند و به اسم خبرنگار در این حوزه صحبت می‌کنند مطرح شد، این افراد قرار نیست صاحب نظر باشند، متاسفانه یک خبر کلیشه‌ای در اختیارشان قرار دادند و برخی خبرنگاران ملعبه دست آنها شدند که نگاه‌شان فقط تخریب دانشگاه است.

*  استان گلستان بهترین عملکرد را در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور دارد/ هیچ کدام از واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون و ... مانع ابتلاء به ویروس کرونا نمی‌شوند

وی با اشاره به اینکه استان گلستان بهترین عملکرد را در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور دارد، گفت: اما اینکه یک مطلب پس از ۹ ماه در سطح ملی و استانی بولد می‌شود حکایت از روش غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای دارد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه هیچ کدام از واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون و ... مانع ابتلاء به ویروس کرونا نمی‌شوند، افزود: حتی اگر دو دز این واکسن به افراد تزریق شده باشد.

* واکسن‌هایی که در کشور تزریق شد و افرادی که دو نوبت آن را دریافت کردند مرگ و میر نداشتند/ آمریکا که کشور مدعی در تولید واکسن فایزر، مدرنا و ... است پس چرا روزانه آمارهای مرگ و میر در آنجا به شدت بالاست

کبیر ابراز کرد: واکسیناسیون مختلف، شدت وخامت حال بیماران را کاهش می‌دهد و مرگ و میر را تقریبا به صفر میل می‌دهد، واکسن‌هایی که در کشور تزریق شد و افرادی که دو نوبت آن را دریافت کردند مرگ و میر نداشتند مگر آنکه درگیر بیماری زمینه‌ای قلب و عروق، دیابت، فشار خون یا اختلال اتوایمن بودند.

وی گفت: واکسن «برکت» که تولید داخلی است با واکسن‌های «کووپارس» و سایر واکسن‌های ایرانی که در حال تولید است براساس توان دانشمندان جوان ایرانی ساخته شده است خوشبختانه آمارها و اطلاعاتی که از واکسن برکت داریم حتی یک مورد عارضه از آن دیده نشد و در مقایسه با سایر واکسن‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه در آمریکا روز گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: آمریکا که کشور مدعی در تولید واکسن فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون است پس چرا روزانه آمارهای مرگ و میر در آنجا به شدت بالاست.

* آن موقع که واکسن فایزر قرار بود به کشور بیاورند اصلا به کشورمان این واکسن را نمی‌دادند

کبیر گفت: در جامعه پزشکی عمدتا باید ویروس‌شناس‌ها، ایمونولوژیست‌ها و کسانی که متخصص در بخش عفونی هستند مانند بایو تکنولوژیست‌ها و نانوتکنولوژیست‌ها در این زمینه اظهارنظر کنند اما متاسفانه دیده می‌شود حتی افرادی که ذره‌ای تخصص در این باره ندارند به راحتی خودشان را نخود آش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه لازم است تعهد بر آگاهی مردم داشته باشند، بیان کرد: اکنون واریانت «مو» و واریانت «لامبدا» که سویه جدید کرونا هستند در یک ‌قدمی کشورمان قرار گرفته‌ است اگر خدای ‌ناکرده این ویروس وارد کشورمان شود که قطعا می‌شود، آن موقع می‌خواهیم چه کنیم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه واکسن فایزر، جانسون اند جانسون و مدرنا و هیچ واکسن دیگری اثربخشی روی واریانت مو ندارد، گفت: عده‌ای گرفتار بازی‌های سیاسی هستند و با انتشار اخبار دلخواه و اشتباه به دنبال منافع و اهداف شخصی هستند، در حالیکه می‌دانید آن موقع که واکسن فایزر قرار بود به کشور بیاورند اصلا به کشورمان این واکسن را نمی‌دادند.

* بخشی از نقدها درست است ما منکر عدم نقص در بخش بهداشت و درمان نیستیم، ایراداتی وارد است که باید تذکر داده شود/ برخی دنبال معرکه‌گیری سیاسی با ایجاد غبارآلود کردن تصویر شفاف نظام ارائه خدمت هستند

کبیر بیان کرد: کواکس یک سبد بین‌المللی است که کشورها در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، ایران در رده کشورهای با درآمد متوسط به بالا قرار دارد و پول را برای دریافت واکسن واریز کرد متأسفانه گفتند به کشورهای حد میانه قرار است پرداخت کنند اخیراً دو الی سه پارت واکسن آسترازنکا از سبد کواکس دریافت کردیم و دو الی سه پارت رایگان از ژاپن و دانمارک گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در این قضیه برخی دنبال معرکه‌گیری سیاسی با ایجاد غبارآلود کردن تصویر شفاف نظام ارائه خدمت هستند، گفت: ما در استان افتخار می‌کنیم که نوکر و خدمت‌گزار مردم در استان و در سطح ملی ایفای نقش می‌کنیم، یکسری گروه‌های پشت‌پرده به‌ دنبال تخریب دانشگاه علوم پزشکی و سرمایه‌های داخل استان هستند این‌ها عمدتاً شناسنامه قابل ‌قبولی ندارند.

کبیر بیان کرد: بخشی از نقدها درست است ما منکر عدم نقص در بخش بهداشت و درمان نیستیم، ایراداتی وارد است که باید تذکر داده شود، نقد شود اما تخریب مورد قبول نیست.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیطنت کلیشه ای جانسون اند جانسون ویروس کرونا واکسن فایزر مرگ و میر واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام (ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می‌زند. البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • شیطنت بچه تخس آرسنال در دربی! (عکس)‏
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه