Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، در دومین هفته از رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲۰ قطر، تیم ملی ایران تیم خوب عراق را با نتیجه درخشان سه بر صفر مغلوب کرد. این پیروزی در حالی برای شاگردان اسکوچیچ به دست آمد که «دیک ‌ادووکات» پیش از این دیدار عنوان کرده بود از هیچ تیمی نمی‌ترسیم و مقابل ایران هجومی بازی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتهی گل زود هنگام «علیرضا جهانبخش» هم به ادووکات و هم بازیکنان تیمش شوک عظیم و غیر قابل پیش‌بینی وارد کرد که تا مدت‌ها تاثیر آن در زمین و اطراف آن آشکار بود. علاوه بر این، مصدومیت «بشار رسن» بازیکن سابق پرسپولیس و تعویض اجباری او به این مربی و تیمش شوک دیگری وارد کرد. به طوری که آنان به ناچار باید نقشه دوم را در زمین پیاده می‌کردند اما با توجه به شیوه بازی مشخص شد ابزار لازم برای  اجرای آن را ندارند.

از یاد نبریم، ادووکات به تازگی سرمربی این تیم شده و هنوز شناخت کافی از بازیکنان و توانمندی آنان ندارد و همین مساله دلیل اصلی تغییر در ترکیب و تاکتیک تیم بود؛ از سوی دیگر مصدومیت دروازه‌بان اصلی تیم ملی عراق ضربه مهلک دیگری بر پیکره آن وارد کرد که نباید به آسانی از کنار آن گذشت.

تعویض «صفا هادی» از دیگر اشتباهات سرمربی جدید عراق در دیدار برابر ایران بود. این بازیکن تا زمانی که در بازی بود عملکرد بسیار مطلوبی داشت و در دقیقه ۷۳ نیز یک موقعیت مناسب را از «سردار آزمون» گرفت.

این در حالی است که تیم ملی عراق هنگامی که «کاتانچ» را در راس کادر فنی خود داشت هماهنگ‌تر و مسنجم‌تر بازی می‌کرد. بازیکنان در کار گروهی و دفاع گروهی و خطی بسیار بهتر از زمان حال بودند.

با شروع نیمه دوم ادوکات برای بازگرداندن نتیجه  باز هم  دست به تغییراتی زد  اما با بازی حساب شده ملی‌پوشان ایران، جابه‌جایی‌ها حریف بی‌اثر شد.

در حالی که عراقی‌ها به تصور جبران تک گل خورده پیش کشیده بودند در یک ضد حمله غافلگیرکننده که با حرکت احمد نورالهی آغاز و با پاس زیبای سردار آزمون کامل شد توسط طارمی دومین گل ایران به ثمر رسید.

 در ادامه بازی عراقی‌ها که این نتیجه را باور نمی‌کردند، بی‌مهاباتر از قبل بر روی دروازه ایران حملات بی نتیجه‌ای را طراحی کردند اما «علی قلی‌زاده» در همکاری با «کریم انصاری‌فرد» تیر خلاص را به آنان زد و همه چیز را برای ادووکات و تیمش تمام کرد.

بی‌تردید دیدار ایران برابر عراق با دیدار مقابل سوریه، تفاوت‌های اساسی نیز داشت هر چه در آن بازی عملکرد ضعیف و قابل قبول داشتیم در دیدار دوم بهتر و  کم اشتباه‌تر بودیم. البته که گل زود هنگام جهانبخش موثرترین عامل برای این پیروزی قابل توجه ایران در دیدار شب گذشته بود. اما قدر مسلم دلیل اصلی پیروزی ایران بر عراق خودباوری بازیکنان و بهره‌مندی مناسب از ظرفیت و توانمندی‌های شناخته شده و استفاده بهینه از موقعیت‌های به دست آمده در کنار تعویض مربی حریف و  شناخت ناکافی او از بازیکنان تیمش بود.

حرف آخر اینکه ملی‌پوشان ایران هرگاه در این دیدار خودشان بودند، خوب بودند اما هر وقت از این قالب خارج می‌شدند، مرتکب خطا و اشتباه می‌شدند. بنابراین باید کادر فنی تیم ملی اجازه خلاقیت بیشتر به بازیکنان در کنار تاکتیک درخواستی بدهد تا بیش از این شاهد پیروزی‌های درخشان‌تر تیم ملی باشیم.

تیم ملی فوتبال در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شب گذشته موفق شد عراق را با ۳ گل شکست دهد.

تیم ملی در حال حاضر با ۶ امتیاز در صدر جدول مقدماتی جام جهانی (منطقه آسیا) در گروه A قرار دارد و تیم‌های کره‌جنوبی و امارات نیز با ۴ و ۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. سوریه، لبنان و عراق نیز با یک امتیاز در رده های چهارم تا ششم هستند.

برچسب‌ها تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ تیم ملی عراق نیم کره جنوبی سردار آزمون مهدی طارمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ تیم ملی عراق تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ تیم ملی عراق نیم کره جنوبی سردار آزمون مهدی طارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی طبیعت در اولین دیدار برابر ذوب آهن

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان بین تیم‌های طبیعت تهران و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. طبیعت با نتیجه ۸۴ بر ۷۴ به پیروزی رسید و سری این بازی‌ها یک بر صفر به نفع طبیعت شد.

جوردن استیون با ۴۱ امتیاز، ۲ ریباند، ۷ پاس گل و کارایی ۳۲ بهترین بازیکن این دیدار بود.

تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام تهران نیز در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر در حال رقابت هستند و سری این بازی‌ها ۲ بر صفر به سود تیم شهرداری گرگان است.

کد خبر 6090279

دیگر خبرها

  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • پیروزی طبیعت در اولین دیدار برابر ذوب آهن
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق