Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله رضاعلی پژوهشگر حوزه آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره الزامات مورد نیاز برای آموزش ترکیبی در سال تحصیلی پیش رو بیان کرد: طراحی آموزشی جوهر و اصل آموزش و یادگیری است؛ لذا معلمان باید توانایی طراحی آموزشی در این شرایط را داشته و به انواع رویکرد‌ها و روش‌های تدریس آشنا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: خواندن و دیدن فیلم‌های آموزشی نمی‌تواند جایگزین تمرین برای تثبت و تعمیق یادگیری شود لذا در طراحی آموزش ترکیبی باید به انواع تمرین‌ها و فعالیت‌ها و آزمون‌های عملکردی توجه کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه افراد میزان یادگیری متفاوتی دارند، گفت که یک روش ترکیبی برای همه مناسب نیست؛ لذا از طریق ترکیب متنوع و متعدد وسایل می‌توان به تعداد یادگیرندگان به روش‌های ترکیبی دست یافت. بدین منظور باید از پلتفرم‌های یادگیری ترکیبی برای انتقال مفاهیم و مطالب استفاده کرد.

رضاعلی تصریح کرد: نقش مدیریت آموزشی بسیار مهم است. مدیران شایسته همیشه می‌دانند که چگونه می‌توان با استفاده از افراد و ترکیب وسایل به عملکرد مناسب دست یافت و در این شرایط تسهیل گر و دارای اخلاق حرفه‌ای برای حفظ و ارتقاء انگیزه‌های کاری معلمان خواهند بود.

او معتقد است که در شرایط حاضر خانواده دیگر نقش پشتیبان مالی ندارد بلکه باید تسهیلگر آموزش و یار دوم معلمان در آموزش باشد لذا باید زبان معلم و آموزش را درک کند برای این فهم مشترک نیازمند تبیین گری و آموزش‌های ویژه برای خانواده‌ها هستیم.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه حوزه ستادی باید از پدرسالاری برای مدیریت و طراحی آموزشی دست کشیده و اجازه بدهد مدرسه با فراغت بال روش‌های مناسب را انتخاب و ترکیب کند، اظهار کرد: حوزه ستادی باید در نقش یک حامی بزرگ و دلسوز برای ارائه آخرین تجربیات جهانی، تخصیص بودجه و امکانات مالی مناسب و تفویض اختیارات ظاهر شود. برای این اقدام می‌توان اختیارات بیشتر به استان‌ها داد و از شلیک دو همگانی در ابتدای سال تحصیلی برای همه دانش آموزان کشور خودداری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مجازی طراحی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت الله ناصری در آیین تجلیل از ۳۰۰ نفر از دبیران و کادر آموزشی مجتمع آموزشی حضرت خاتم الانبیاء یزد، با بیان اینکه رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است، افزود: معلمان باید دانش آموزان را آینده ساز تربیت کنند.

 آیت الله ناصری افزود: علاوه بر بحث تعلیم دانش آموزان، مسئله تربیت آنان نیز بسیار مهم است و معلمان در این راستا کوتاهی نکنند و همواره مد نظر داشته باشند که دانش آموزان امانت الهی هستند.

وی یاد آور شد: خداوند همواره نسبت به بندگان خود محبت دارد و معلم نیز باید کانون عشق و محبت نسبت به دانش آموزان خود باشد.

مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء یزد با ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات