Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:08:04 GMT

اروپا به سمت آینده ای با خشکسالی‌های شدید پیش می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۰۰۴۵

اروپا به سمت آینده ای با خشکسالی‌های شدید پیش می‌رود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، پیامدهای ناشی از بحران آب‌وهوایی در گوشه و کنار جهان احساس می‌شود و همه شواهد و پیش‌بینی‌ها نه از توقف بلکه از تداوم این روند خبر می‌دهند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خشکسالی‌های تابستانی در اروپا به طور فزاینده ای تشدید شده و تاثیرات آن، به ویژه در شبه جزیره ایبری مشهود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب نه تنها تا پایان قرن حاضر، این وضعیت بسیار وخیم تر خواهد شد بلکه فرانسه، منطقه آلپ، مدیترانه و شبه جزیره ایبری به عنوان چهلر «نقطه داغ» در نظر گرفته شده است.

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه آلمانی «لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ» انجام شده است ضمن یادآوری «هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی قابل توجه» خشکسالی‌های سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ در اروپا، بر اهمیت و لزوم بررسی تحولات خشکسالی به منظور ارائه پاسخ مناسب به بحران آب‌وهوایی در آینده تاکید کرد.

نتایج این مطالعه همچنین پیش‌بینی می‌کند که در بازه زمانی سال‌های ۲۰۸۰ تا ۲۰۹۹میلادی، اروپا افزایش دفعات و شدت خشکسالی‌های تابستانی را تجربه خواهد کرد.

به این ترتیب وقوع خشکسالی شدید در اروپای مرکزی ۲۵ درصد، شرق اروپا ۲۰ درصد و کوه‌های آلپ ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. این مطالعه همچنین افزایش دفعات خشکسالی شدید در فرانسه را تا ۶۰ درصد پیش‌بینی می‌کند.

محققان این مطالعه از افزایش خشکسالی‌ها در مدیترانه در فصل تابستان تا ۸۰ درصد و در شبه جزیره ایبری تا ۹۶ و ۸۰ درصد در ماه‌های ژوئیه و اوت خبر داده اند.  

«ماگدالنا میتِرمایر» نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: از منظر کاهش بارندگی‌ها، روندی روشن از خشکسالی‌های تابستانی طولانی‌تر و شدیدتر به وضوح مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، خشکسالی جدی‌ترین خطر برای محصولات زراعی و دامی در همه نقاط جهان به شمار رفته و طبق برآوردها، سالانه حدود ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها قاره اروپا تغییرات اقلیمی خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا تغییرات اقلیمی خشکسالی قاره اروپا تغییرات اقلیمی خشکسالی خشکسالی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای امروز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌)، هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده که رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

کد خبر 6095994 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • جلسه مهم یوفا: خیرونا یا سیتی در چمپیونزلیگ
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده