Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطالله ابراهیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم‌اکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات استان زیر کشت انگور آبی و ۲۰۰ هکتار زیر کشت انگور دیم قرار دارد که  متوسط تولید انگور در تاکستان‌های استان ۵۰ هزار تن است و ۱۰ درصد انگور تولیدی استان در کارخانه گهرو به صورت کنسانتره فرآوری می‌شود.

ابراهیمی به اصلاح و احیاء باغات انگور استان و تغییر رقم انگور به عنوان مهمترین برنامه در راستای اصلاح الگوی کشت اشاره کرد و گفت: تغییر رقم انگور به سمت ارقام زودرس خارجی و داخلی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توسعه صنایع جانبی کشاورزی و بحث فرآوری محصولات کشاورزی در سطح استان به منظور افزایش ارزش افزوده محصولات باغی تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ برای اجرای طرح "فراز" انگور و "افراشته کردن" این محصول انجام شده است.

ابراهیمی به توسعه تاکستان‌های انگور در اراضی شیب‌دار به منظور حفاظت از خاک تاکید کرد و گفت: اجرای این برنامه تحولی در تولید و فرآوری محصول انگور در سطح استان ایجاد خواهد شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۳۴۲ هزار هکتار جنگل، یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع در این استان وجود دارد.

سالانه ۹۳۸ هزار تن محصول زراعی، ۲۰۰ هزار تن تولیدات باغی و ۳۳۱ هزار تن شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی باغستان چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی باغستان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی

نامدار ملکپور اظهار داشت: با توجه به وجود استخر‌های ذخیره آب کشاورزی فراوانی که در سطح استان وجود دارد، با مشاوره کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان، کشاورزان می‌توانند نسبت به ماهی‌دار کردن استخر‌های ذخیره آب کشاورزی خود اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت بهره‌برداری کامل از این استخر‌های ذخیره آب کشاورزی امکان تولید بیش از یک هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود خواهد داشت.

ملکپور اضافه کرد: برای این کار باید کشاورزان نسبت به ذخیره ماهیان با وزن بین ۵۰ تا ۱۰۰ گرم اقدام نمایند تا در پایان فصل کشاورزی یعنی اواخر مهر یا اواسط آبان ماه ماهیان به وزن بازاری رسیده و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید

تولید ۸۰ درصد تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: از دیگر اقداماتی که برای پرورش ماهی قزل‌آلا در این نوع استخر‌ها می‌توان انجام داد استفاده از دستگاه‌های هواده اسپلش یا برج‌های هوادهی در استخر است.

ملکپور ادامه داد: از مزایای پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی می‌توان به افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی نیز اشاره کرد، آب استخر‌های کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد سایر محصولات کشاورزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان