Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی روژین تاک - در جوار مزرعه تحقیقاتی 30 رقم از بذور انتخابی، مراسم روز مزرعه شرکت‌های کشت و صنعت روژین تاک و دشت سبز غرب در محل روستای ورمهنگ شهرستان کامیاران برگزار گردید. این مراسم میزبان 30 نفر کشاورز از کشاورزان پیشرو طرف قرارداد شرکت بوده و همچنین مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران و مسئول محترم مرکز خدمات جهاد کشاورزی شاهو از دیگر مدعوین بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همه ساله شرکت‌های روژین تاک و دشت سبز غرب اقدام به احداث مزرعه تحقیقاتی از بذور مختلف انتخابی می نمایند؛ که این مهم در قالب طرح آزمایشات کشاورزی و بصورت کاملا فنی انجام می‌شود.

هدف از احداث این مزارع علاوه بر سنجش کلیه ی خصوصیات بذور مورد نظر در شرایط محیطی منطقه مقایسه ارقام به منظور تامین اهداف شرکت و کشاورزان است. علاوه بر اعمال عملیات زراعی مناسب در کاشت، داشت و برداشت کلیه ی صفات مورد نظر در خصوص هر یک از رقم‌ها به تفکیک اندازه گیری می شود. خصوصیاتی مانند: مقاومت به بیماری‌ها و برخی آفات، بریکس، pH، رنگ، عملکرد، هم رس بودن، تراکم برگی) هم پوشانی طول مدت میوه دهی و ... از جمله مهمترین پارامتر‌های اندازه گیری هستند که در پایان فصل برداشت براساس اهداف مورد نظر و نیز ادعای شرکت‌های تولید کننده در مورد بذور تحویلی آنالیز الزم از لحاظ مختلف انجام و در صورت مناسب یافتن، یک یا چند رقم انتخاب و در سال بعد در مزارع تجاری شرکت کشت شده و در صورت حصول اطمینان از نتایج، بهترین ارقام به کشاورزان معرفی می گردند.

در ایران متاسفانه به این دقت در کمتر جایی می‌توان شاهد چنین عملیاتی بود و عمدتا به کاشت ارقام در کنار مزارع کشاورزان و مقایسه ی بصری و ... اکتفا می شود که نمی‌تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.
روز مزرعه علاوه بر بازدید کشاورزان- نمایندگان شرکت‌های تامین کننده بزرگ و مدعوین دیگر، در واقع آشنا نمودن کشاورزان با ارقام موجود است که در یک طرح تحقیقاتی برای انتخاب یک یا چند رقم مناسب علاوه بر هزینه‌های بسیار دانش فنی بخصوصی الزم است تا نتایج حاصله قابل استناد و ارائه گردد.

گوجه فرنگی‌های مورد نظر بسته به اهداف کشت و صنعت‌های روژین تاک و دشت سبز غرب ارزیابی- شناسایی و معرفی می گردند.

در واقع در یک روز مشخص و زمان مشخص در قالب حضور در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قسمتی از نتایج کار‌های تخصصی به رویت عالقه‌مندان مرتبط خواهد رسید.

کلیه ی هزینه‌های کار‌های تحقیقاتی توسط شرکت روژین تاک تامین و پرداخت می‌شود. به گونه‌ای که هزینه‌هایی که کشاورزان باید متقبل شوند و در قالب یک کار تجربی و با هزینه‌های زیاد احتماال به آن برسند در یک روند علمی و بستر کنترل شده بصورت فنی توسط این شرکت انجام شده و نتایج حاصله بصورت رایگان در اختیار کشاورزان طرف قرارداد در کشت قراردادی قرار میگیرد.

این شرکت به شدت علاقه مند است که در آینده نزدیک شاهد مقایسه ی بذور هیبرید تولیدی خود در مزارع تحقیقاتی باشد که در صورت تحقق چنین کاری در سال‌های نزدیک آینده یکی از بزرگترین افتخارات ممکنه را به نام خود ثبت نمایند. نتایج حاصله به واسطه ی دارا بودن مستندات و منطبق با یک کار تحقیقاتی قابل ارائه در هر محفل علمی خواهد بود.

این شرکت در حال طراحی شیوه‌ای مستمر برای کار‌های تحقیقاتی برروی کلیه ی ارقامی از محصولات کشاورزی است که در کارخانجات خود فرآوری می‌نماید. در واقع شرکت قدم در راهی گذاشته است که همچون محصول گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن در قالب برند خود هر محصول دیگر قابل فرآوری مورد نیاز خود را با بهترین شیوه تولید نماید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روژین تاک مورد نظر کلیه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد