Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مهدی آقامحمد با اشاره به راه اندازی دبیرخانه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از شخصیت‌ها، نهادها و جریان‌ها در سراسر جهان، شناسایی و بررسی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی میهمان‌ها، جهت‌دهی و ارائه گزارش‌های متنوع، مناسب و سطح بندی شده از وظایف دبیرخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر وظایف این دبیرخانه می توان به پیگیری اجرای مصوبات، تبیین نظرات، فتاوا و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، تجمیع بیانات معظم‌له در دیدار با میهمانان کنفرانس و سیاست‌های کلی نظام در عرصه تقریب اشاره کرد.
آقامحمد ادامه داد: همچنین ایجاد بانک اطلاعات منظم از اولین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تا کنون، فعال‌کردن نهادها، تشکل‌های تقریب نهاد، رصد جریان‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای تقریبی، ترویج گفتمان تقریب، ارتباط با مراکز علمی، پیگیری و ارائه گزارش به اعضا و کمیته‌های ستاد اجرایی از دیگر وظایف این دبیرخانه به شمار می‌رود.

دبیرخانه ی دائمی  سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز گذشته به پیشنهاد اعضای ستاد و دبیری محمدعلی فرطوسی تشکیل شد. سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی پاییز سال جاری هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از هشتم آبان سال ۹۹ مصادف با ۱۲ ربیع الاول به صورت مجازی آغاز به کار کرد و بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و  همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت وبیناری پیرامون موضوع های کنفرانس به ویژه همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا با رویکرد کرونا سخنرانی کردند.

 اندیشمندان، نخبگان و موثرین دنیای اسلام سال گذشته در حالی هفته وحدت را در شرایط کرونایی برگزار کردند که برخی شخصیت‌های موثر در تقریب و وحدت اسلامی از جمله مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری به عنوان نماد علمی و اندیشه‌ای در تقریب مذاهب اسلامی و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه و الگوی مجاهدت و ایثار در راه تقویت تقریب، همگرایی و وحدت امت اسلامی و سه اندیشمند حوزه تقریب و دلداده وحدت امت اسلامی حسین شیخ الاسلام، آیت الله سید هادی خسروشاهی و خانم طوبی کرمانی از دنیای فانی رخت بر بسته بودند.

برچسب‌ها دانشمندان جهان اسلام هفته وحدت کنفرانس وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشمندان جهان اسلام هفته وحدت کنفرانس وحدت اسلامی دانشمندان جهان اسلام هفته وحدت کنفرانس وحدت اسلامی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی سی و پنجمین کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد