Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی کتاب «آینهِ خودیابی؛ شرح حکمت صد و پنجاه نهج‌البلاغه» به تألیف دکتر احد فرامرز قراملکی و توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان منتشر شد.

بر اساس اعلام ناشر، این کتاب در ۵۳۶ صفحه قطع وزیری با تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

«آینهِ خودیابی؛ شرح حکمت صد و پنجاه نهج‌البلاغه» شرحی بر این حکمت است که توسط دکتر احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب ۲۵ فصل دارد و در آن به موضوعاتی از جمله سیری در حکمت صد و پنجاه، امیدواری بدون عمل به آخرت، فردا گویی به بازگشت، گناه نقد، توبه نسیه، فضیلت زهد، حرص‌آوری و سیری‌ناپذیری، قناعت، ناسپاسی، کم‌کاری و زیاده‌خواهی، اخلاق نهی از منکر و امر به معروف، دوستداری صالحان، مرگ‌هراسی، پشیمان در بیماری و سرگرم بی‌دغدغه در سلامت، فریفته در خوشی‌ها و بی‌تاب در ناگواری، خداخواهی در بلا و روی‌گردانی در گشایش، مدیریت یقین، دغدغه گناه دیگران، سرمستی در فراخی و ناامیدی در ناداری، از توبه‌گریزی تا جدایی از آیین، پند دهنده پند گریز، نشناختن سود از زیان، سنجش ناروای دینداری خود و دیگران، بیهوده‌گذرانی، داوری نامنصفانه، هدایتگر دیگران و گمراه‌کننده خود و هراس از مردم و نه هراس بر مردم پرداخته شده است.

در پایان کتاب «آینهِ خودیابی؛ شرح حکمت صد و پنجاه نهج‌البلاغه» نیز فهرست آیات، اشخاص و مفاهیم به صورت ترتیب الفبایی نمایه‌سازی شده است.

این کتاب توسط مولف در قالب سلسله نشست‌های شرح حکمت یکصد و پنجاه نهج‌البلاغه در حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری شمسی ارائه شده و فهیمه ساجدی‌مهر نیز در تهیه و تدوین این اثر با احد فرامرز قراملکی همکاری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب کتابخوانی انتشار کتاب نهج البلاغه حوزه علمیه خراسان شرح حکمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6088939

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • حساسیت فصلی کودکان