Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، فرشید فرزانگان در در نشست هم‌اندیشی با وزیر وزارت امور خارجه که با حضور مسئولان اتاق های بازرگانی ایران و اتاق های مشترک بازرگانی و مسئولان وزارت امور خارجه در محل وزارت خارجه برگزار شد،  به ارائه گزارشی در رابطه با سطح روابط اقتصادی ایران و امارات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات در  ابتدا به آمار صادرات و واردات در طی سه سال گذشته بین ایران و امارات اشاره کرد و گفت: آمار صادرات و واردات در سال ۹۸ به ترتیب 4.5 میلیارد دلار صادرات و ۸. ۹ میلیارد دلار واردات بوده است که در مجموع حجم تجارت ایران با امارات 13.4 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود:  آمار تجارت میان ایران و امارات در سال ۹۹ حدود 14.2 میلیارد دلار بوده که از این مقدار 4.6 میلیارد دلار صادرات و9.6 میلیارد دلار واردات بوده است.

فرزانگان بیان داشت: تجارت ایران و امارات در پنج ماهه اول امسال نیز تا کنون 7.2 میلیارد دلار بوده از این مقدار 1.9 میلیارد دلار صادرات و 5.3 میلیارد دلار واردات بوده است و سهم صادرات ما به امارات از کل صادرات  به طور متوسط  در حدود 10 تا 15 درصد کل صادرات کشور و سهم واردات ما از امارات  در طی این سالها به طور متوسط در حدود 30 تا 35  درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک بازرگانی ایران و امارات بیان داشت: با وجود رابطه سیاسی نه چندان مطلوب و پر فراز و نشیب میان دو کشور در سال‌های اخیر، امارات همواره  شریک تجاری مهم ایران بوده و هم اکنون نیز کالا‌های اساسی و کالا‌های مورد نیاز خطوط تولید از کشور‌های مختلف نیز از مسیر هاب‌ترانزیتی امارات شده و از بنادر آزاد امارات وارد ایران می‌شوند.

فرزانگان با بیان این که صادرات به این کشور در سال ۹۶ حدود ۶ تا ۷ میلیارد دلار بوده، گفت: پتانسیل‌های صادراتی کشور پس از رفع موانع به خصوص رفع موانع حساب‌های بانکی ایرانیان قطعاً به ۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

فرزانگان بیان داشت: امارات متحده عربی جز شرکای اصلی در حوزه صادرات مجدد در منطقه است و لذا در صورت فراهم آمدن زیر ساخت‌ها و توسعه بنادر، زمینه‌های همکاری بسیاری فراهم خواهد شد به خصوص آن که رویداد بین‌المللی اکسپو نیز در شش ماهه آینده در جریان است.

وی در ادامه بر لزوم تحقق دیپلماسی فعال اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اتاق مشترک ایران و امارات برای پیشرفت، توسعه و ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: هر چه هماهنگی این وزارتخانه، مرکز کنسولی دبی، سفارت ایران در ابوظبی، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و نیز اتاق بازرگانی ایران، اتاق مشترک ایران و امارات به عنوان نمایندگان بخش خصوصی بیشتر باشد رضایت‌مندی تولیدکنندگان و تجار بیشتر می‌شود زیرا بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بیشتر و خدمات بهتری ارایه می‌شود.

فرزانگان با تاکید بر این نکته که بهره‌بردار توسعه روابط سیاسی، بخش خصوصی یعنی اتاق بازرگانی ایران واعضا اتاق مشترک ایران و امارات است گفت: هر زمان که توسعه سیاسی منجر به توسعه تجارت با حضور بخش خصوصی در کشور شده روابط دو کشور با ثبات و بدون خدشه و تأثیرگذاری سیاسی گردیده است.

 رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با اشاره به انتظارات اتاق از وزارت امور خارجه گفت: در مذاکرات قبلی با وزارت امور خارجه بر سه نکته کلیدی تاکید کردیم که اولین مورد آن ایجاد دفتر نمایندگی اتاق ایران و امارات به عنوان یکی از مهمترین مقاصد صادراتی و وارداتی ایران و هاب صادراتی به تمام نقاط دنیا بود.

رئیس کمیته اکسپو دبی ۲۰۲۰ اتاق بازرگانی ایران افزود: دومین مورد انتظار حمایت از راه‌اندازی سوله و انبار جهت صادرات و صادرات مجدد کسب و کار‌های کوچک( SME ) و سومین مورد معرفی اتاق بازرگانی مشترک ایران وامارات به عنوان نماینده اقتصادی ایران وتوسعه بیشتر روابط با بخش اقتصادی سفارت ایران در امارات است.

فرزانگان همچنین به مسئولیت اتاق ایران و امارات در راستای اعزام تیم‌ها هیئت‌های تجاری و مجری امور هیئت تجاری از سوی سازمان توسعه و تجارت و سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های شورای بازرگانان ایرانی دبی (IBC) و همکاری نزدیک با اتاق بازرگانی دبی انتظار می‌رود بیشتر از ظرفیت‌های اتاق ایران و امارات بهر‌گیری شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات ایران رئیس اتاق مشترک ایران و امارات اتاق مشترک ایران و امارات اتاق ایران و امارات میلیارد دلار بوده ایران و امارات وزارت امور خارجه بازرگانی ایران اتاق بازرگانی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است