Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های قرآنی استان گفت: کردستان آمادگی راه اندازی هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی را دارد.

عبیدالله رستمی، امروز چهارشنبه (17 شهریورماه) در جلسه توجیهی آموزشی مجریان طرح برگزاری حلقه های قرآنی سنتی و خانگی کردستان که با حضور مسئول موسسه خاتم الاوصیاء، معاون فرهنگی قرآنی سپاه بیت المقدس کردستان و مربیان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در تالار فرودین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان از دیرباز به عنوان استان مذهبی و فرهنگی شناخته شده است و احترام به کلام وحی و حب اهل بیت در میان خانواده های کردستان از جایگاه رفیعی برخوردار است و در تمام ارکان زندگی شان برکات قرآن و احکام اسلامی جاری و ساری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی قرآن کردستان با اشاره به تعداد کانون های مساجد و موسسات قرآنی فعال در استان عنوان کرد: در حال حاضر 612 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد، 26 موسسه قرانی و 33 خانه نور و 300 مربی قرآنی آموزش دیده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های قرآنی استان گفت: کردستان آمادگی راه اندازی هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی را دارد که با توجه به پتانسیل موجود و نیازهای جامعه این مهم جوابگوی بسیاری از موارد حوزه آموزش قرآن است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان از ارائه استودیوی بسیار از زیبا جزء سی قرآن کریم خبر داد و اینچنین توضیح داد: قرائت و تفسیر جزء سی قرآن کریم با صدای قاری برجسته عبدالباسط عبدالصمد و به نظم در آوردن این جزء از قرآن کریم توسط شاعران و مفسران برجسته استان در دست اقدام داریم که این اثر یکی از آثار ماندگار در حوزه آموزش قرآنی خواهد بود. 

رستمی اعزام و تامین مربی برای روستاها و محلات حاشیه نشین شهرها و رسیدگی ویژه به حوزه قرآنی و فرهنگی در روستاهای استان را از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برشمرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه قرآنی در روستاها و حواشی شهرهای استان صورت گرفته است و با توجه به ظرفیت های فرهنگی استان روستاها مستعد برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی را دارند.

وی از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خواست برنامه محور باشند و عنوان کرد: کانون های مساجد ظرفیت مناسبی برای ایده پردازی و اجرای طرح های فرهنگی قرآنی هستند و بر اساس نیازسنجی هر منطقه می توان با همکاری موسسات و مراکز فرهنگی قرآنی کشور از طرح ها و ایده های اعضای کانون های مساجد به خوبی حمایت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام آمادگی و حمایت از طرح های قرآنی خبر داد و اضافه کرد: هر کانونی فرهنگی هنری مساجد که طرح قرآنی مناسب و دارای برنامه ارائه دهد در اولویت حمایت است.

رستمی همچنین با اشاره بهره مندی 286 نفر از قرآنی های استان از بیمه صندوق اعتباری هنر و اهدای کارت هنر به آنها گفت: همچنان این اداره کل خود را موظف و مکلف به بیمه تامین اجتماعی فعالان قرآنی واجد شرایط بیمه صندوق اعتباری هنر می داند.

وی تجلیل از چهره های قرآنی، حمایت از آثار فاخر هنری، حمایت ویژه از طرح های مشاغل خانگی، ضرورت تجهیز موسسات قرانی، راه اندازی صندوق خیریه قرآنی مردمی، پیگیری مفاد گام دوم انقلاب در مفاهیم قرآنی و حمایت های معنوی از حلقه های خانگی و سنتی قران را از دیگر برنامه ها و فعالیت های این اداره کل در حوزه قرا و عترت اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خانگی و سنتی فرهنگی هنری راه اندازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

فرماندار محمودآباد گفت: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

روح‌الله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه محمودآباد در مصرف برق، شاهد روزهایی با صرفه‌جویی سخت انرژی برق بود، اظهار کرد: در آن دوران قطع برق‌های صنعتی، در ادامه در حوزه گردشگری و همچنین قطع منازل خانگی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی افزود: مردم این شهرستان با قطعی برق خانگی شدیداً با مشکل مواجه بودند، به‌گونه‌ای که برای مطالبه‌گری کنار اداره برق تحصن می‌کردند.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه طی دو سال در این حوزه تمام تلاش و همت برای رفع مشکل برق به کار گرفته شد تا بخشی از مشکلات رفع شود، گفت: طی این مدت دو حوزه کاری برق صنعتی و برق مصرفی خانگی این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: در این شهرستان دو ترانس ۳۰ واقع در خط میدان شهید کاظمی که نیاز به تقویت داشته، انجام شده است و به زودی پست سوم ۶۳ کیلوولتی در سرخ‌رود احداث می‌شود.

وی از نیاز ۳۰۰ میلیاردی اعتبار برای این احداث پست خبر داد و مطرح کرد: هم‌اکنون این اعتبار پیش‌بینی شده است و به زودی تخصیص پیدا می‌کند و زمین آن نیز آماده خواهد شد.

این مسئول با اعلام اینکه دو ترانس ۳۰ موردنظر با اعتبار تخصیصی به ترانس ۶۰ ارتقای پیدا کرده و در مکان موردنظر نصب شده است، یادآور شد: برای این دو ترانس بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است که تا ۳۰ سال آینده برق خانگی محمودآباد تأمین شد.

وی با اشاره برق صنعتی از تخصیص اعتبار دو هزار میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: در بیست‌ودوم بهمن سال گذشته کلنگ یک پروژه با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی با حضور استاندار مازندران بر زمین زده شد و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بالا و جذب اعتبار در حال اجراست که امروزه تخصیص اعتبار آن به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

علیزاده با بیان اینکه اکنون پست ۶۳ کیلوولتی شهرک صنعتی در زمین سه هزار متری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در راستای عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توانستیم در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ورود پیدا کنیم و باعث فعالیت ۳۰ واحد نیمه‌فعال، راکد ورشکسته در عرصه چرخه تولید شویم.

فرماندار محمودآباد ادامه داد: با فعالیت این واحدها برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد فراهم می‌شود که برای تأمین این نیروها نیاز به جذب از سایر شهرستان‌های استان داریم.

علیزاده افزود: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

کد خبر 747670

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد