Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان نیازمند کرمانی به دلیل نداشتن تبلت و گوشی هوشمند از آموزش مجازی جاماندند و خطر ترک تحصیل و افت آموزشی در کمین آنها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، این روزها که زمزمه بازگشایی مدارس دوباره به گوش می‌رسد، دغدغه بسیاری از دانش آموزان و اولیای آنها شدت گرفته است؛ پیش از اینها بوی ماه مهر که به مشام می‌رسید دغدغه خانواده‌ها تهیه کیف و کفش، لباس و لوازم التحریر بود اما دو سالی است که به واسطه شیوع کرونا، جنس این نگرانی‌ها تغییر کرده و مایحتاج تحصیلی دانش آموزان به تأمین ملزومات آموزش غیرحضوری و تهیه گوشی هوشمند و تبلت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفندماه سال 98 بود که با بسته شدن درهای مدارس، تعداد زیادی از دانش آموزان راهی فضای مجازی شدند که البته در شرایط بحرانی آن زمان بهترین راه حل آموزش بود با این وجود جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان به دلیل نداشتن تبلت و گوشی هوشمند از این فرآیند آموزشی جاماندند.

به گزارش تسنیم با توجه به شرایط موجود کشور، به نظر می‌رسد که آموزش مجازی بخشی از سیستم آموزشی ما شده و عدم دسترسی تعداد زیادی از دانش آموزان به آموزش غیرحضوری می‌تواند زمینه‌ساز ترک تحصیل گسترده و یا افت تحصیلی آنها باشد.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور ما بیش از یک سال و نیم با پاندمی کرونا دست به گریبان است اظهار داشت: شیوع کرونا تأثیرات زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش داشته است.

وی با بیان اینکه در کشور ما به ویژه در حوزه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای مواجهه با این بیماری همه‌گیر جهانی وجود نداشت افزود: آموزش و پرورش مجبور شد به سرعت شبکه آموزشی شاد را راه‌اندازی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی از قبل طراحی شده‌ای برای آموزش‌های مجازی در کشور نداشتیم بیان کرد: از طرف دیگر برای جلوگیری از توقف آموزش در کشور مجبور بودیم به این روش روی بیاوریم.

وی به مشکلاتی چون عدم وجود اینترنت پر سرعت در تمامی نقاط کشور و عدم توانایی خانواده‌ها برای تهیه لوازم آموزشی هوشمند اشاره کرد و گفت: بیش از سه میلیون دانش‌آموزی به دلیل برخی از تنگناها نتوانستند از آموزش کافی در شرایط کرونایی بهره‌مند شوند.

به گزارش تسنیم، نگرانی از ترک تحصیل و افت تحصیلی آنها در استان پهناور کرمان به دلیل فقر مالی خانوده‌ها بسیار زیاد است تا جایی که سال گذشته عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از ترک تحصیل 6 هزار و 605 دانش‌آموز استان کرمان به دلیل فقر مالی و نیازمندی ویژه آنها در مناطق روستایی و عشایری خبر داده و اظهار داشت: گستردگی و پراکندگی استان کرمان، فقر مالی و ازدواج زودهنگام دختران در مناطق روستایی از دیگر عواملی است که باعث بازماندگی کودکان از تحصیل شده است.

دانش‌آموزان زیادی در نقاط محروم استان کرمان نیازمند کمک خیران هستندزیرساخت‌های آموزشی استان کرمان چه اندازه آماده آموزش حضوری در همه‌‌گیری کرونا است؟

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز با اشاره به اینکه کرونا بیش از یک سال و نیم گریبانگیر مردم شده است اظهار داشت: کرونا خسارت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به جا گذاشته که برخی از این خسارت‌ها غیرقابل جبران است.

وی به خسارت‌های آموزش غیر حضوری دانش آموزان و مشکلات زیادی که در این حوزه وجود دارد اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از دانش آموزان نیازمند کرمانی به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات آموزش غیر حضوری چون تبلت و گوشی هوشمند با مشکلات زیادی مواجه شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه مردم و خیران در سنوات گذشته قبل از شروع سال تحصیلی و قبل از پایان سال در دو رزمایش بزرگ جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری به کمک نیازمندان می‌آمدند گفت: یک و سال و نیم است که شرایط کرونا برگزاری این جشن‌ها را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه محدودیت‌ها، مردم ما باز هم از کمک کردن به نیازمندان غافل نشدند و به صورت غیر حضوری کمک‌های خود را اهدا کردند ادامه داد: آغاز کرونا با جشن نیکوکاری سال 98 همزمان شد و با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده کمک‌های مردمی به صورت غیر حضوری خیلی بیشتر شد.

صادقی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی را در پیش داریم افزود: سال گذشته خیران زیادی برای تهیه گوشی هوشمند و تبلت کمک کرده و پای کار آمدند، با این وجود باز هم خیلی از دانش آموزان در تأمین ملزومات آموزش غیرحضوری با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم به نظر می‌رسد به دلیل شرایط جامعه، تحصیل دانش آموزان به صورت کامل یا بخشی از آن به صورت مجازی باشد تصریح کرد: برای اینکه آموزش هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه نشود، نیازمند کمک و مساعدت بیشتر مردم و خیران هستیم.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان ویروس کرونا استان کرمان دانش آموزان ویروس کرونا استان کرمان دانش آموزان دانش آموزان گوشی هوشمند استان کرمان ترک تحصیل آموزش غیر غیر حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری دومین جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی موسوم به رینوفست، گفت: آموزش و پرورش همواره بر ترویج نوآوری و فناوری میان دانش‌آموزان که آینده‌سازان کوچک کشور هستند، تاکید داشته و اقدامات مؤثری را انجام داده که یکی از این اقدامات، اعلام حمایت از برگزاری رویداد رینوفست است.

وی از استقبال ۷۴۵۰ دانش‌آموز از رویداد فناوری و نوآوری رینوفست در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به پایه‌گذاری این رویداد طی سال گذشته، امسال آموزش و پرورش تلاش می‌نماید ظرفیت را برای جامعه ۷۳۳ هزاری دانش‌آموزی استان و جامعه بزرگ دانش‌آموزی کشور مهیا نماید. این رویداد با اهداف آموزش و پرورش هم راستا بوده و گامی بنیادین در راستای تحقیق اهداف عالیه نظام آموزشی است.

وی با تبیین اهمیت فناوری و نوآوری در نظام آموزشی، خاطرنشان کرد: برای تقویت و داشتن برنامه بلند مدت فناورانه در حوزه آموزش عمومی باید از همان مقطع ابتدایی شروع کرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد تحولی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت بر نوآوری کارآفرینی و خلاقیت نیز در کنار سایر ویژگی‌های یادگیری تاکید شده است و ما تلاش داریم تا این بستر را خارج از کلاس درس و آموزش رسمی و در بستر فوق برنامه ایجاد نمائیم و برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی و ایجاد مدارس خلاق نیز در همین راستا انجام می‌شود.

سعادتی با اشاره به آثار علمی و تربیتی و آموزشی برپایی رویدادهای فناوری و نوآوری، بیان کرد: ما به رینوفست توجه ویژه‌ای داریم و خود را موظف می‌دانیم تا از طرح‌های فناورانه دانش‌آموزان حمایت کنیم، چرا که امیدواریم روزی برسد که این جشنواره به رویدادی بین‌المللی تبدیل شود تا با استفاده از این فرصت ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را نیز شناسایی کرده و جهت برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کنیم. شهر تبریز نیز با توجه به ظرفیت‌ها و سابقه خود این قابلیت را دارد که میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی شود.

مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان هدف عمده از برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی را پرورش خلاقیت و ایده‌های دانش‌آموزان دانست و گفت: ارائه این طرح‌ها توسط دانش‌آموزان و بازدید تعدادی دیگر از نمایشگاه رینوفست، ممکن است اثرات آموزشی بلند مدت داشته و آینده فناوری کشور را تضمین کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در پژوه پژوهش سراهای مدارس نواحی و مناطق متعدد استان، اظهار کرد: پس از برگزاری جشنواره رینوفست در سال گذشته شاهد فعال شدن تعدادی از پژوهش‌سراهای غیر فعال در استانمان بودیم. همچنین تعداد طرح‌های ارائه شده توسط برخی از مناطق کم برخورد برخوردار استان مانند منطقه نظر کهریزی چشمگیر بود و این اتفاق، رویدادی امیدبخش برای دادن انگیزه و ایجاد خلاقیت در بین دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در سال گذشته به تمامی دان آموزان شرکت کننده در این رویداد گواهی شرکت در دوره و به نفرات برتر جوایز ارزشمندی اهدا شد و امسال نیز برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به تمامی ایرانیان است، خاطرنشان کرد: جهت افزایش مشارکت دانش آموزان در رویداد فناوری و نوآوری رینوفست و تبیین اهمیت موضوع، نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.

رضا کریملو، مدیرعامل سازمان ربع رشیدی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه رویداد رینوفست نخستین بار طی سال گذشته با انجام تغییر تغییرات صورت گرفته در رینوتکس ۲۰۲۳ به صورت جامع‌تر در بخش نمایشگاهی جشنواره و رویدادهای مختلف برگزار شد، اظهار کرد: این اقدام مورد توجه و استقبال معاونت علمی فناوری و ریاست جمهوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و زون تخصصی و جداگانه‌ای برای دانش آموزان تحت عنوان رینوفست و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: امسال این رویداد در سه مرحله و به صورت سلسله رویدادی برگزار می‌شود و جامعه مخاطبان این رویداد دانش‌آموزان معلمان مربیان و مؤسسات آموزشی می‌باشند، این بستر برای مؤسسات آموزشی نیز فراهم شده است تا توانمندی و دستاوردهای خود را در حوزه نوآوری و فناوری نمایش دهند.

وی با بیان اینکه زمان احتمالی برگزاری رینوفست ۲۰۲۴ مهرماه خواهد بود، اظهار کرد: امسال، خدمات و امتیازات ویژه‌تری برای دانش‌آموزان و مؤسسات آموزشی جهت تقویت حضور خروجی محور بودن رویداد در نظر گرفته شده و بخش تخصصی نیز اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان ربع رشیدی با بیان اینکه به دنبال کیفی‌سازی رویداد جشنواره علمی فناوری دانش‌آموزی رینوفست هستیم، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این رویداد، ترویج و تقویت روحیه فناورانه در بین دانش‌آموزان و اولویت یافتن فناوری و نوآوری است، ایده‌هایی که شاید در آینده تبدیل به محصول شوند که در این راستا ریل‌گذاری متفاوتی نسبت به سال گذشته انجام شده است‌.

وی در بخش پایانی سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم مسیر فناوری و نوآوری دانش‌آموزی، بیان کرد: امید است رینوفست ۲۰۲۳ فتح بابی برای تداوم این مسیر باشد، سال گذشته شاهد ثبت‌نام در بیش از ۷۰۰۰ فیلد در بخش‌های مختلف نمایشگاهی، مسابقات و سایر بخش‌ها بودیم و حدود ۱۵۰۰ دانش آموز در این رویداد شرکت کردند.

کد خبر 6088815

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد