Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:27:35 GMT

باسواد کنید، جایزه بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۲۰۲۵

باسواد کنید، جایزه بگیرید

ایسنا/بوشهر معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به طرح "سوادآموزی در خانه" گفت: در این طرح افراد با آموزش به بی‌سوادان می‌توانند در ازای هر فرد ۹۰۰ هزارتومان جایزه بگیرند.

سید مجتبی هاشمی‌نژاد در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: آخرین گزارش‌ها از سرشماری از سال ۱۳۹۵، نشان می‌دهد با افزایش ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۳ درصدی سوادآموزان استان بوشهر رتبه اول شتاب بخشی را به‌دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه درصد سوادی بوشهری‌ها در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۷ درصد است، تصریح کرد: در حوزه روستایی ۹۵.۲۴ درصد و در حوزه شهری ۹۷.۱۶ درصد از بوشهری‌ها باسواد هستند و درصد باسوادی مردان و زنان در این استان به ترتیب ۹۶.۷۵ و ۹۶.۱۴ است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: پارسال ۱۶۴۰ نفر سوادآموز در دوره‌های مختلف جذب و تحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفتند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: دو مرکز یادگیری محلی شامل یک مرکز در ندامتگاه‌ زندان و یک مرکز در بخش خصوصی فعال با ظرفیت ۱۲۰ نفر فعال شده است و همچنان به دنبال توسعه افزایش دو تا سه برابری این مراکز هستیم.

وی با بیان اینکه شعار امسال سواد آموزی "سوادآموزی برای بهبودی بر محور انسان و کاهش شکاف دیجیتالی" است، عنوان کرد: انتظار می‌رود امسال دو هزار و ۲۰۰ نفردر دوره‌های مختلف سوادآموزی استان آموزش ببینند ای افراد می‌توانند شامل پناهندان خارجی، زنان و دختران عسایر و زندانیان هم باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح "سوادآموزی در خانه" گفت: فرایند اجرای این طرح بدین گونه است که اعضای با سواد خانواده می‌توانند با مراجعه به ادارات مناطق و شهرستانهای محل زندگی خود، کد ملی افراد کم سواد و بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال خانواده خود را در سامانه سوادآموزی ثبت و بعد انجام مقدمات لازم طرح اقدام به آموزش آنها کنند.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: حق الزحمه ۹۰۰ هزارتومانی و تمام امکانات از جمله کتاب و لوازم التحریر و ملزومات سوادآموزی نیز در اختیار افرادی که در این طرح شرکت کرده و به باسواد کردن اعضای خانواده خود بپردازند، قرار می‌گیرد.  

وی یادآور شد: شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم بیشترین میزان و شهرستان‌های دیر، عسلویه و دشتی کمترین میزان باسوادی استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: طرح‌های حلقه‌های کتاب‌خوانی با هدف جلوگیری از بازگشت به بیسوادی از جمله طرح‌های دیگری‌ست که در دستور کار قرار دارد.

هاشمی‌نژاد گفت: ۷۵ نفر از آموزش دهندگان سوادآموزی در استان بوشهر آزمون‌های استخدامی را با موفقیت‌ پشت سرگذاشتند و به عنوان آموزگار تبدیل وضعیت شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوادآموزی هاشمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر میانگین بلندمدت بارندگی استان بوشهر را 251 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون میزان بارش باران در استان بوشهر به 205 میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است به میزان ذخیره‌سازی آب باران در سازه‌های آبی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مجموع آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر از جمله سد رئیس علی دلواری، باغان، تنگ ارم، خاییز و دیگر آبگیرها و بندها در این سامانه بیش از 25 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در دشتی را یکی از سازه‌های آبی مهم استان دانست و گفت: سد باغان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر به مرحله آبگیری رسید و برای نخستین بار با آبگیری بیش از 4 میلیون مترمکعب از روان آبها، حجم ذخیره آب این سد به 7 میلیون مترمکعب رسید.

محمدی ظرفیت ذخیره‌سازی سد باغان دشتی را 32 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده آب شرب بخش ارم با آبگیری 100 درصدی در بارش‌های اخیر به حجم ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به فعال شدن یک سامانه بارشی دیگر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم سازه‌های آبی دیگر استان بوشهر از جمله سد اخند، خاییز، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در سامانه جدید بارشی در هفته جاری آبگیری شوند تا بخشی از کمبود آب سطحی و زیرزمینی استان از این طریق جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضرورت مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: لازم است همه بهره‌برداران آب اعم از کشاورزان، صنایع، خدمات آب بر و دیگر حوزه‌ها استفاده از آب را به‌صورت بهینه در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند