Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در این روزهای کرونایی علاوه بر اینکه مردم باید نگران سلامتی خود باشند دردی دیگر هم با عنوان چالش قیمت بر روی جلد داروها بر دردهایشان افزوده شده و شهروندان معتقدند قیمت درج شده بر روی جلد با قیمتی که متصدی داروخانه می گوید همخوانی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کرونای دلتا که نفس مردم را به شمارش انداخته است و انتقال و سرایت پذیری آن بیشتر از نوع انگلیسی است بر همه مردم این را تاکید می‌کند که باید احتیاط لازم را داشته باشند و بر استفاده از ماسک و حفظ فاضله گذاری اجتماعی مداومت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه در این میان بر درد مردم علاوه بر کرونا افزوده است اینکه با اوج گیری کرونا دلتا نیاز به برخی داروها و درمان بیماری هم افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که برخی از شهروندان از تفاوت قیمتی و اینکه دارویی که در داروخانه موجود است قیمت درج شده بر روی جلد دارو با قیمتی که توسط متصدی داروخانه اعلام می‌شود همخوانی ندارد گلایه دارند.

گواه این ماجرا رحیمی یکی از شهروندان بیرجندی است که در ظهر داغ شهریورماه در حالی که نایلون دارو را در دست دارد و از داروخانه بیرون می آید، با خود کلنجار می‌رود و بار دیگر داروها را از درون نایلون بیرون آورده و با حساب کردن دو دو تا چهار تا قیمتی که بر روی جلد نوشته است با آنچه متصدی داروخانه از او دریافت کرده است را مقایسه می‌کند.

 قیمت درج شده بر روی دارو با آنچه برای پیچیده شدن نسخه اعلام می شود تفاوت زیادی دارد 

وی سری تکان می‌دهد و به گفته خودش سرش از این حساب و کتاب‌ها در نمی آید اما آنچه مشخص است اینکه قیمت درج شده بر روی دارو با آنچه برای پیچیده شدن نسخه اعلام شد تفاوت زیادی دارد.

خانم اکبری هم دیگر شهروند بیرجندی این حرف را تایید کرد و به خبرنگار ما گفت: چند وقتی است هنگامی که برای خرید دارو به داروخانه مراجعه می‌کنم وقتی به خانه می آیم قیمتی که بر روی جلد دارو درج شده با آنچه متصدی داروخانه اعلام می‌کند که ما پرداخت کنیم متفاوت است.

آری چالش تامین دارو همیشه از چالش‌های پیش روی بیماران است، یک روز کمبود است، یک روز گران می شود، یک روز نوع خاصی عرضه می شود و غیره اما در این بین تفاوت قیمت در عرضه آن با نرخ‌هایی که روی برخی درج شده، حکایت دیگری است که البته صدای گلایه بیماران هیچ وقت به گوش متولیان آشنا نبوده است.

جزئیات بررسی وضعیت دارویی کشور در مجلس/ دوز سوم واکسن کرونا در چه زمان و شرایطی تزریق می‌شود؟لزوم شفاف سازی گمرک درباره محموله سرم بدون تاریخ/ حمل یکسره دارو همچنان برقرار است؟افزایش سهمیه دارو و تجهیزات زیر ساختی بیمارستان‌های ایلام به جد مورد پیگیری است

برای چرایی این ماجرا به سراغ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رفتیم او در پاسخ به تفاوت قیمت روی جلد برخی از داروها با قیمت اعلامی از سوی متصدیان گفت: در خصوص قیمت گذاری داروها، کمیسیونی در وزارت بهداشت متشکل از سازمان حمایت از مصرف کننده، واحد‌های تولید کننده و وزارت بهداشت تشکیل شده که در آن جا قیمت نهایی تعیین و به صورت نرخ نامه به داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود.

 ملاک قیمت فروش دارو برای داروخانه‌ها قیمت روی جلد نیست 

غلامرضا آهنی افزود: بنا به دلایلی از جمله گرانی، تحریم و قیمت بالای دلار، ملاک قیمت فروش دارو برای داروخانه‌ها قیمت روی جلد نیست بلکه قیمتی است که سایت سازمان غذا و دارو به صورت روزانه منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: برای تعیین قیمت‌ها باید یک ملاک از بین فاکتور، قیمت روی جلد و سایت سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شود که از نظر کارشناسی بهترین ملاک برای تعیین قیمت دارو، سایت سازمان غذا و دارو است و مردم می توانند هرگونه شکایت دارویی را از طریق شماره 190 گزارش دهند.

آهنی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تامین واکسن آنفلوآنزا گفت: تا سال قبل واکسن آنفلوآنزا به طور منظم از شهریور وارد کشور می شد، اما امسال هنوز خبری از واردات نیست و جامعه هدف این واکسن در انتظار اعلام وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: سال گذشته این واکسن با تأخیر به استان رسید و در دو مقطع با دو قیمت متفاوت به هم استانی‌هایی که متقاضی بودند تزریق شد.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت درج شده بر روی متصدی داروخانه قیمت روی جلد تفاوت قیمت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی که چندی پیش به امضای دو وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید، سرانجام امروز و پس از چند ماه تاخیر ابلاغ شد. طبق این آیین نامه، پلتفرم‌ها فقط می‌توانند در حوزه نسخه الکترونیکی فعالیت کنند و حمل و تحویل دارو از طریق سکوها برای نسخه کاغذی ممنوع است.

این آیین نامه که در ۱۲ ماده به تصویب رسیده از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وظایف سکوها در حمل و نقل دارو

براساس ماده ۲ آیین نامه سکوهایی مجاز هستند خدمات مربوط به سفارش گیری و تحویل دارو را از طریق داروخانه های دارای مجوز بهره برداری ارائه کنند که دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بوده و یا دارنده پروانه خدمات حمل و نقل، فناوری اطلاعات، هوشمندسازی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشند.

همچنین درج هر گونه تبلیغات و تشویق مستقیم و غیر مستقیم کاربران به مصرف فراورده های دارویی ممنوع است.

سکو موظف است اطلاعات مکانی برخط حمل کننده دارو را در اختیار کاربر و داروخانه قرار دهد.

این آیین نامه هرگونه دسترسی به واسطه ذخیره یا نگهداری کد رهگیری به محتوای نسخه الکترونیک توسط سکو را ممنوع کرده است.

ماده ۴ این آیین نامه نیز نحوه نسخه پیچی و بسته بندی دارو به منظور ارسال را مشخص کرده است. براین اساس نسخه پیچی دارو پس از دریافت کد رهگیری توسط داروخانه، در سامانه های تخصصی نسخه پیچی در داروخانه انجام می شود و دامنه خدمات حمل و نقل دارو از طریق سکوها صرفا در حوزه نسخه الکترونیکی بوده و پذیرش سفارش حمل و عرضه دارو از طریق سکوها برای نسخ کاغذی ممنوع است.

همچنین سکوها موظف هستند امکان ثبت شکایت و پیگیری برخط کاربران را تحت نظارت سازمان غذا و دارو در خصوص تخلفات داروخانه ها فراهم کنند.

شرایط تعطیلی دائم یا موقت سکوها

در صورتی که سکوی دارای مجوز، تصمیم به تعطیلی موقت یا دائم دارد، باید این موضوع را از یک ماه قبل از تعطیلی به اطلاع همه کاربران و مرجع صادرکننده مجوز خود برساند.

همچنین در این آیین نامه سازمان غذا و دارو موظف است سرویس به روز رسانی شده داروخانه ها، یا تایید به روز مجوز داروخانه های دارای درخواست را در اختیار سکوها قرار دهد.

کد خبر 6091130 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد